کانادا با بیش از ۳۵هزار دانشجوی بین‌المللی، معتبرترین کالج‌های جهان را در خود جای داده است. این کشور به‌دلیل طبیعت زیبا و سطح زندگی رضایت‌بخش، تحصیل‌کرده‌ترین کشور جهان شناخته می‌شود. همچنین، آموزش باکیفیت تحصیل در کانادا را به مقصد بسیار عالی برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است. از خصوصیات اصلی بهترین کالج‌های کانادا به سیستم متمرکز آموزشی و شهریه‌های اندک و نسبت دانشجوی کم به دانشکده می‌توان اشاره کرد. افزون‌براین، کالج‌های کانادا فرصت‌های شغلی مناسبی برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند. در این مطلب، دَه کالج از بهترین کالج‌های کانادا در سال ۲۰۲۱ را معرفی خواهیم کرد.

کالج سنتنیال

اولین کالج در فهرست بهترین کالج‌های کانادا ۲۰۲۱ کالج سنتنیال (Centennial College) است. براساس رتبه‌بندی وبگاه وبومتریک در سال ۲۰۲۱، این کالج ردۀ هفتادوهشتم را در میان دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر کانادا کسب کرده است. کالج سنتنیال اولین کالج تورنتو به‌شمار می‌آید و دوره‌های متنوعی با ارائۀ گواهینامه‌ و دیپلم‌ در حوزه‌های تجاری، ارتباطات، فناوری مهندسی، بهداشت، حقوق، گردشگری و... برگزار می‌کند. در این کالج، ۲۵هزار نفر دانشجو زندگی می‌کنند که از این تعداد ۱۳هزار نفر دانشجوی بین‌المللی و ۸۴۵ نفر کارآموز هستند. کالج سنتنیال یکی از معدود مؤسسه‌های تورنتوست که به‌دلیل کیفیت درخورتوجه آموزشی و پژوهشی‌اش، رضایت اغلب دانشجو را جلب می‌کند. این کالج بیش از سه‌میلیون دلار به دانشجویان بورسیه و کمک‌هزینۀ تحصیلی اعطا می‌دهد. کالج سنتنیال پنج پردیس دانشگاهی و هشت مدرسه دارد و دوره‌هایی نیز برای کمک به دانشجویان برای دستیابی به موفقیت‌های شغلی برگزار می‌کند.

کالج هامبر

دومین نام در فهرست بهترین کالج‌های کانادا ۲۰۲۱ کالج هامبر (Humber College) است. کالج هامبر سال ۱۹۶۷ در تورنتو تأسیس شد و بر یادگیری مبتنی‌بر یافتن شغل متمرکز است. طبق رده‌بندی وبگاه وبومتریک در سال ۲۰۲۱، کالج هامبر در جایگاه هفتادوهفتم دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر کانادا ایستاده است. این کالج دوره‌های کارشناسی و دیپلم و گواهینامه‌های یک‌ساله و تحصیلات تکمیلی منطقۀ انتاریو را در حوزه‌های مختلفی مانند حسابداری، بهداشت روان، آشپزی، بیوتکنولوژی، مهندسی، فیلم، مدیریت رویدادها، روزنامه‌نگاری و حقوق برگزار می‌کند. گفتنی است کالج هامبر شش دانشکده، سه پردیس دانشگاهی، یک مدرسۀ تحصیلات تکمیلی بین‌المللی و یازده مرکز آموزش عالی دارد.

کالج جورج براون

در فهرست بهترین کالج‌های کانادا ۲۰۲۱، نام کالج جورج براون (George Brown College) نیز دیده می‌شود. این کالج سه پردیس اصلی در تورنتو دارد و با رهبران صنعت کانادا همکاری می‌کند تا مهارت‌های آموزش‌داده‌شده با استانداردهای صنعت امروز مطابقت داشته باشد. ازجمله رشته‌هایی که کالج جرج براون برگزار می‌کند، عبارت‌اند از: بلاک‌چین (Blockchain)، طراحی گرافیک، جواهرسازی، بیزینس و تجارت، مهندسی، دندان‌پزشکی، پرستاری و مهارت‌های آشپزی. در تازه‌ترین رده‌بندی وبگاه وبومتریک، کالج جورج براون هشتادوسومین کالج برتر کانادا شناخته شده است.

کالج سنکا

کالج سنکا

چهارمین نام در فهرست بهترین کالج‌های کانادا ۲۰۲۱ کالج سنکا (Seneca College) است. این کالج سال ۱۹۶۷ بنیان نهاده شد و پردیس اصلی‌اش در شهر تورنتو قرار دارد و در مقاطع مختلف دیپلم، گواهینامه، کارشناسی و تحصیلات تکمیلی، رشته‌‌های متنوعی ارائه می‌کند؛ ازجمله انیمیشن سه‌بُعدی، بیوتکنولوژی، حسابداری و امور مالی، فناوری محیط‌زیست، مطالعات مُد، عکاسی، مهندسی و خدمات بهداشتی. کالج سنکا هشت پردیس اصلی دارد و از مزیت‌های مهم تحصیل در آن، این است که پس از فارغ‌التحصیلی به دانشجویان فرصت‌های تحقیقاتی و کارآفرینی داده می‌شود. ناگفته نماند براساس رده‌بندی وبگاه وبومتریک در سال ۲۰۲۱، کالج سنکا رتبۀ شصت‌ونهم را در میان دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر کانادا ازآنِ خود کرده است.

کالج کانستوگا

دیگر کالج حاضر در فهرست بهترین کالج‌های کانادا ۲۰۲۱ کالج کانستوگا (Conestoga College) است. کالج مذکور سال ۱۹۶۷ در شهر کیچنر منطقۀ انتاریو شروع به کار کرد و طبق رتبه‌بندی اخیر وبگاه وبومتریک، هشتادویکمین کالج معتبر کانادا محسوب می‌شود. این کالج نُه‌ پردیس در کانادا دارد و بیش از سیصد رشتۀ متنوع تحصیلی ارائه می‌دهد و هر سال میزبان سی‌هزار نفر دانشجوی تمام‌وقت و پاره‌وقت است. از‌جمله رشته‌های ارائه‌شده در کالج کانستوگا می‌توان به مطالعات پلیس، علوم رفتاری، مهندسی، طراحی داخلی، آشپزی، امور مالی، طراحی بازی و سرگرمی، پرستاری و مدیریت رویدادها اشاره کرد.

کالج فنشا

در فهرست بهترین کالج‌های کانادا ۲۰۲۱، کالج فنشا (Fanshawe College) نیز حضور دارد. بنابر رده‌بندی وبگاه وبومتریک در سال ۲۰۲۱، این کالج رتبۀ نودوسوم را در میان دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر کانادا به‌دست آورده است. کالج فنشا سال ۱۹۶۷ در شهر لندن و منطقۀ انتاریو تأسیس شد. این کالج حدود دویست رشتۀ مختلف در مقاطع دیپلم و گواهینامه و تحصیلات تکمیلی ارائه می‌دهد و دانشجویان در آن هم تمام‌وقت و هم پاره‌وقت می‌توانند تحصیل کنند. برخی از رشته‌‌های ارائه‌شده در کالج فنشا عبارت‌اند از: اعتیاد و بهداشت روان، انیمیشن، تجارت و بیزینس، مهندسی عمران، طراحی و تولید لباس، هنرهای زیبا، خدمات پرواز و جهانگردی. گفتنی است این کالج سالانه بیش از ۴۳هزار نفر دانشجو می‌پذیرد و به‌ آنان کمک می‌کند در حرفه‌شان موفق‌تر باشند.

کالج شریدان

در فهرست بهترین کالج‌های کانادا ۲۰۲۱، نام کالج شریدان (Sheridan College) نیز به‌چشم می‌خورد. براساس تازه‌ترین رتبه‌بندی وبگاه وبومتریک، این کالج در جایگاه هفتادودوم دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر کانادا ایستاده است. کالج شریدان سال ۱۹۶۷ در شهر برمپتون استان انتاریو آغاز به کار کرد و سه پردیس در شهرهای برمپتون و اوک‌ویل و میسیساگا دارد. درحال‌حاضر، حدود ۲۴،۰۰۰ نفر دانشجوی تمام‌وقت در دانشکده‌های این کالج تحصیل می‎‎‌کنند که ۸،۷۰۰ نفر از آنان دانشجوی بین‌المللی هستند. کالج شریدان پنج دانشکدۀ مختلف هنر، بهداشت، علوم و فنون، علوم انسانی و تجارت دارد و بیش از ۱۲۰ رشتۀ متنوع ارائه می‌دهد. گفتنی است کالج مذکور شش مرکز تحقیقاتی نیز دارد که روی بیش از ۲۵۰ پروژۀ تحقیقاتی کار می‌کنند.

کالج نیاگارا

کالج نیاگارا

کالج هنرهای کاربردی و فناوری نیاگارا (Niagara College) یکی دیگر از کالج‌های حاضر در فهرست بهترین کالج‌های کانادا ۲۰۲۱ است. این کالج، کالجی عمومی محسوب می‌شود که در منطقۀ نیاگارای انتاریو قرار دارد و بنابر رده‌بندی اخیر وبگاه وبومتریک، نودوهفتمین کالج مطرح کانادا شناخته می‌شود. کالج نیاگارا دو پردیس در استان انتاریو دارد که بیش از ۱۳۰ رشتۀ متنوع تحصیلی در مقاطع دیپلم و کارآموزی و کارشناسی ارائه می‌دهد. رشته‌های تحصیلی پرطرفدار کالج نیاگارا عبارت‌اند از: بازیگری، شیرینی‌پزی، حسابداری، زیبایی‌شناسی، جراحی‌شناسی، گردشگری، مهمانداری، مدیریت بازرگانی، باغبانی، مهندسی مکانیک، عکاسی، مهندسی فتونیک، مددکاری اجتماعی، جوش‌کاری، برنامه‌نویسی و طراح بازی و سرگرمی.

کالج فلمینگ

در فهرست بهترین کالج‌های کانادا ۲۰۲۱، نام کالج تحقیقاتی فلمینگ (Fleming College) هم دیده می‌شود. این کالج در سال ۱۹۶۷ در منطقۀ پیتربرو استان انتاریو تأسیس شد و طبق رده‌بندی وبگاه وبومتریک در سال ۲۰۲۱، رتبۀ صدوسوم را در میان دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر کانادا ازآنِ خود کرده است. کالج یادشده با نام Sir Sandford Fleming نیز شناخته می‌شود و سه پردیس دیگر در لیندسی و هالیبرتون و کوبورگ دارد و هرسال حدود ۱۶هزار نفر دانشجو تمام‌وقت و پاره‌وقت در آن تحصیل می‌کنند. ازجمله رشته‌های ارائه‌شده در کالج فلمینگ می‌توان به این‌ها اشاره کرد: پرورش آبزیان، زیست‌شناسی حفاظتی، نقاشی، جنگلداری، مکاترونیک و هنرهای تجسمی. کالج فلمینگ هفت‌ دانشکده دارد و دوره‌های مختلف دیپلم و گواهینامه و تحصیلات تکمیلی را حضوری یا آنلاین و تمام‌وقت یا پاره‌وقت برگزار می‌کند.

کالج لمبتون

آخرین نام در فهرست بهترین کالج‌های کانادا ۲۰۲۱ کالج لمبتون (Lambton College) است. این کالج سال ۱۹۶۹ در تورنتو بنیان نهاده شد و بنابر تازه‌ترین رتبه‌بندی وبگاه وبومتریک، صدوچهاردهمین کالج برتر کانادا به‌شمار می‌رود. پردیس‌های کالج لمبتون در می‌سی‌سیاگا و تورنتو و سانیا واقع شده‌اند. کالج لمبتون پنج دانشکده دارد:‌ دانشکدۀ فناوری و معاملات، دانشکدۀ تجارت و آموزش بین‌الملل، دانشکدۀ بهداشت و خدمات اجتماعی، دانشکدۀ علوم آتش‌نشانی و دانشکدۀ فناوری اطلاعات. این کالج را پیش‌گام در یادگیری تلفن‌همراه می‌شناسند؛ زیرا بر تحقیقات کاربردی و آموزش و نوآوری متمرکز است. کالج لمبتون رشته‌های متنوعی در قالب دوره‌های دیپلم، کارآموزی، کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه می‌دهد. برخی از رشته‌های ارائه‌شده در این کالج عبارت‌اند از: مراقبت‌های بهداشتی پیشرفته، عکاسی پیشرفته، مدیریت پروژه، مدیریت بازرگانی، کشاورزی، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، تجزیه‌و‌تحلیل کلان‌داده‌، حسابداری، مدیریت کسب‌و‌کار، آشپزی، تکنسین آزمایشگاه شیمی، مهندسی نیرو، مراقبت از کودکان، برنامه‌نویس کامپیوتر، نجاری، مدیریت پروژۀ ساخت‌و‌‌ساز، امنیت سایبری، پزشکی قانونی، تکنسین توزیع و کنترل برق، تکنسین محیط‌زیست، برنامه‌ریزی مالی و مدیریت ثروت، آرایشگری، مهمانداری، مهندسی ابزار دقیق و کنترل، طراح سیستم، مدیریت مهندسی کیفیت، فیزیوتراپی، مددکار اجتماعی و جوش‌کاری.

منبع: