کالج نیاگارا در سال ۱۹۶۷ در منطقۀ نیاگارا استان انتاریو تأسیس شد و درحال‌حاضر، سه پردیس دارد. در این کالج، افزون‌بر دَه‌هزار نفر دانشجوی تمام‌وقت در بیش از ۱۳۰ دوره مشغول تحصیل هستند. پردیس‌های کالج نیاگارا اخیراً با هزینه‌ای ۶۵میلیون‌دلاری بازسازی شده‌اند تا با رویکردهای نوین آموزشی متناسب باشند. در این کالج، سیصد نفر استاد برجسته تدریس می‌کنند و تاکنون، بیش از پنجاه‌هزار نفر دانشجو از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، رشته‌های ارائه‌شده در کالج نیاگارا و شرایط تحصیل در آن را شرح خواهیم داد.

رشته‌های کالج نیاگارا

این کالج دوازده مدرسه دارد: مدرسۀ سلامت، مدرسۀ خدمات اجتماعی، مدرسۀ حقوق، مدرسۀ زبان، مدرسۀ رسانه، مدرسۀ پرستاری، مدرسۀ فناوری، مدرسۀ تجارت، مدرسۀ مدیریت، مؤسسۀ غذا و نوشیدنی کانادا، مدرسۀ محیط‌زیست و مدرسۀ هتلداری.

رشته‌های ارائه‌شده در مقطع کارشناسی عبارت‌اند از: طراحی بازی، برنامه‌نویسی بازی، مدیریت گردشگری، مدیریت منابع انسانی و مدیریت بازرگانی بین‌المللی. این کالج بیشتر دوره‌هایی با ارائۀ دیپلم پایان دوره برگزار می‌کند؛ ازجمله تولید فیلم، حسابداری، بازاریابی، مدیریت زنجیرۀ تأمین، برنامه‌نویسی برای رایانه، فناوری غذا، بهداشت دهان و دندان، فناوری مهندسی برق، طراحی گرافیک، ماساژتراپی، مدیریت ورزشی، بازیگری، آرایش مو، عکاسی و جوش‌کاری.

برای شرکت در دوره‌های کارشناسی کالج نیاگارا ارائۀ مدرک آیلتس ۶.۵ (نمرۀ هر مهارت کمتر از ۵.۵ نباشد) یا تافل ۸۰ (با حداقل نمرۀ ۲۲ در مهارت نوشتن و صحبت کردن) الزامی است. برای شرکت در دوره‌های دیپلم نیز باید مدرک آیلتس ۶ (نمرۀ هر مهارت کمتر از ۵.۵ نباشد) یا تافل ۷۹ (با حداقل نمرۀ ۲۰ در مهارت نوشتن و مکالمه) ارائه کنید.

شهریه و اسکالرشیپ کالج نیاگارا

شهریه و اسکالرشیپ کالج نیاگارا

شهریۀ تحصیل در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین‌المللی بین ۱۸ تا ۱۹هزار دلار کانادا و شهریۀ دوره‌های دیپلم بین ۱۴ تا ۱۹هزار دلار کاناداست. افزون‌براین، هزینۀ اسکان در پردیس‌های این دانشگاه تقریباً به ۸هزار دلار کانادا و هزینۀ کتاب و لوازم کمک‌درسی حداقل به ۳هزار دلار کانادا می‌رسد.

کالج نیاگارا بیش از دویست‌هزار دلار در قالب اسکالرشیپ و جایزه به دانشجویان بین‌المللی کمک‌هزینه اعطا می‌کند. این کالج یازده اسکالرشیپ ورودی به ارزش ۲هزار دلار برای دانشجویان تازه‌وارد در نظر گرفته است. علاوه‌بر‌این، دانشجویان در طول تحصیل می‌توانند از جایزۀ دانشجویان بین‌المللی بهره‌مند شوند. این جایزه هر ساله به دانشجویانی اعطا می‌شود که درکنار کارنامۀ درسی درخشان، فعالیت داوطلبانه انجام داده باشند.

هزینۀ زندگی در نیاگارا فالز

هزینۀ زندگی در شهر نیاگارا فالز برای یک نفر صرف‌نظر از هزینۀ اجاره‌بهای مسکن‌، حدود ۱،۲۰۰ دلار کانادا در ماه تخمین زده می‌شود. اجارۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱،۱۰۰ دلار کانادا و اجارۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۰۰۰ دلار کانادا در ماه است. همچنین، اجارۀ ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر به ۱،۵۰۰ دلار کانادا و اجارۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر به ۱،۳۰۰ دلار کانادا می‌رسد. برای خرید بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۳ و ۷۵ دلار کانادا باید پرداخت کرد. ناگفته نماند هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۲۰ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۱۰۰ دلار کانادا برآورد می‌شود.

اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر ۳ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۴ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۰ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۱۴ دلار، یک کیلوگرم موز ۲ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۴ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۳ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۴ دلار. افزون‌براین، هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به‌طورمتوسط ۳۲۵ دلار کانادا و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۸۳ دلار کانادا در ماه است.

منبع: