این کالج در سال ۱۹۶۶ در شهر تورنتو استان اونتاریو تأسیس شد و قدیمی‌ترین کالج عمومی این استان به شمار می‌آید. پردیس‌های کالج سنتنیال اغلب در شرق تورنتو و به‌خصوص منطقه اسکاربرو قرار دارند. تأسیسات پژوهشی این کالج در سال ۲۰۱۵ با بودجه یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار دلار کانادا تأسیس شد. در سال ۲۰۱۶ کالج سنتنیال یکی از ده کالج برتر کانادا در زمینه پژوهش نام گرفت. این کالج پذیرای بیش از چهل و پنج هزار دانشجو در بیش از دویست و شصت رشته به صورت تمام وقت و پاره‌وقت است. برای کسانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، در این مقاله به معرفی کالج سنتنیال می‌پردازیم.

پردیس‌های کالج سنتنیال

این کالج سه پردیس و دو مرکز دارد. سه پردیس کالج سنتنیال عبارت‌اند از: پردیس مورنینگ ساید، پردیس پراگرس و پردیس اشتون بی. پردیس مورنینگ ساید در تابستان سال ۲۰۰۴ افتتاح شد و دوره‌های مشترکی با پردیس اسکاربرو دانشگاه تورنتو برگزار می‌کند. این پردیس میزبان دوره‌های علوم سلامت و علوم محیط‌زیست است. برخی از دوره‌های ارائه شده در این پردیس شامل فناوری کشاورزی، بیوتکنولوژی، پیراپزشکی، داروسازی، فناوری محیط زیستی و دیگر رشته‌ها می‌باشد. پردیس پراگرس بزرگ‌ترین پردیس کالج سنتنیال است که دوره‌های علوم کامپیوتر و فناوری، کسب‌وکار، هتلداری و آشپزی در آن برگزار می‌شود. این پردیس همچنین کتابخانه، باشگاه ورزشی و مرکز رویدادهای کالج را در خود جای داده است. پردیس اشتون بی محل دوره‌های سرویس خودرو، دوره‌های پیش‌نیاز دانشگاه و محل کار و دوره‌های علوم و هنر است. دو مرکز کالج سنتنیال مرکز استوری آرتس و مرکز هوافضای داونزویو است. مرکز استوری آرتس مدرسه ارتباطات، رسانه، هنر و طراحی را در خود جای داده است. دوره‌های مختلفی مانند تبلیغات و روابط عمومی تا انیمیشن دیجیتال و طراحی بازی رایانه‌ای در این مدرسه برگزار می‌شود. در سال ۲۰۱۶ پروژه هفتاد و دو میلیون دلاری مرکز هوافضای داونزویو با حضور وزیر علوم کانادا افتتاح شد. کالج سنتنیال با دانشگاه‌های تورنتو، یورک، رایرسون و هشت شرکت هوایی در این مرکز شریک است.

مدارس و رشته‌های ارائه‌شده

این کالج دوره‌های متنوع تمام وقت در بیش از صد زمینه تحصیلی ارائه می‌کند. محوریت اصلی این دوره‌ها تأکید بر آموزش عملی از طریق آزمایشگاه، کارگاه‌ و فرصت‌های کارآموزی است. مطالب ارائه شده در این دوره‌ها مطابق با نیاز روز بازار کار و صنایع تعیین می‌شوند. مدارس کالج سنتنیال عبارت‌اند از: مدرسه پیشرفت تحصیلی، مدرسه کسب‌وکار، مدرسه ارتباطات، رسانه، هنر و طراحی، مدرسه سلامت، مدرسه مهندسی و علوم کاربردی، مدرسه هتلداری، گردشگری و آشپزی، مدرسه وسایل نقلیه. این کالج سه رشته در مقطع کارشناسی برگزار می‌کند: کارشناسی فناوری اطلاعات گرایش کامپیوتر و شبکه‌های ارتباطی، کارشناسی مدیریت روابط عمومی و کارشناسی پرستاری. البته باید بدانید که شرکت در دوره کارشناسی پرستاری تنها برای ساکنین کانادا امکان‌پذیر است. برخی از رشته‌هایی که با ارائه دیپلم پایان‌دوره برگزار می‌شوند عبارت‌اند از: تکنسین معماری، تکنسین مکانیک، تکنسین هوانوردی، تکنسین مهندسی برق، تکنسین مهندسی سیستم‌های انرژی، تکنسین مهندسی مکانیک، تکنسین ماشین‌های سنگین، پرستاری برای پرستاران خارجی، تکنسین مهندسی نرم‌افزار، بیوتکنولوژی، زیبایی، رقص، کسب‌وکار، بازاریابی، برگزاری رویداد، مدیریت فشن، هتلداری، عکاسی، بهیاری و گردشگری.

شهریه و شرایط ثبت‌نام

هزینه تحصیل در دوره‌های مختلف ارائه شده در این کالج بسته به نوع و ماهیت آن متفاوت است. به‌طور متوسط هزینه تحصیل در کالج سنتنیال چهارده هزار دلار کانادا است، اما برای بعضی از رشته‌ها تا بیست و سه هزار دلار می‌رسد. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای بیست و هشت اسکالرشیپ اقدام کنند که ارزش هرکدام بین هزار تا دو هزار و پانصد دلار کانادا است. برای ثبت‌نام در این کالج به‌طورکلی ارائه دیپلم، ریزنمرات دبیرستان و مدرک زبان الزامی است. علاوه بر آن برای بعضی از رشته‌های خاص شاید مدارک تکمیلی دیگر نیز از متقاضیان خواسته شود. برای احراز دانش زبان انگلیسی مدرک تافل با حداقل نمره هشتاد در مجموع و حداقل نمره بیست برای هر مهارت و یا ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمره شش در مجموع و حداقل نمره پنج و نیم برای هر مهارت جهت ثبت‌نام در دوره‌هایی که با ارائه دیپلم پایان دوره برگزار می‌شوند الزامی است. برای شرکت در دوره‌های کارشناسی باید مدرک تافل با نمره هشتاد و هشت در مجموع و حداقل نمره بیست و دو برای هر مهارت و یا مدرک آیلتس با نمره شش و نیم در مجموع و حداقل نمره شش در هر مهارت ارائه نمایید.

منبع: