کالج شریدان در سال ۱۹۶۷ در شهر برمپتون استان انتاریو تأسیس شد. درحال‌حاضر، این کالج سه پردیس در شهرهای برمپتون و اوک‌ویل و میسیساگا دارد و نزدیک به ۲۴هزار نفر دانشجو تمام‌وقت در شش دانشکدۀ این کالج تحصیل می‎‎‌کنند که از این میان، بیش از هشت‌هزار نفر دانشجوی بین‌المللی هستند. کالج‌ شریدان بیش از ۱۲۰ دوره با ارائۀ مدرک پایان دوره یا کارشناسی برگزار می‌کند. همچنین، این کالج پنج مرکز پژوهشی دارد که هرساله بیش از چهارمیلیون دلار خارج از بودجۀ دولتی کمک مالی دریافت می‌کنند. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، کالج شریدان را معرفی می‌کنیم.

دانشکده‌ها و رشته‌های کالج شریدان

این کالج پنج دانشکده دارد: دانشکدۀ علوم کاربردی و فناوری، دانشکدۀ هنر و طراحی، دانشکدۀ سلامت، دانشکدۀ علوم انسانی و مدرسۀ کسب‌وکار. برخی از رشته‌های کارشناسی ارائه‌شده در این کالج عبارت‌اند از: حسابداری، انیمیشن، سرامیک، علوم کامپیوتر، نوشتن خلاق، طراحی تجربی، فیلم و تلویزیون، مدیریت مالی، طراحی مبلمان، طراحی بازی، طراحی صنعتی، طراحی داخلی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت بازاریابی، مدیریت زنجیرۀ تأمین، عکاسی و تصویرسازی. شایان ذکر است برای شرکت در رشته‌های کارشناسی این کالج ارائۀ مدرک تافل با حداقل نمرۀ ۸۰ ( نمرۀ مهارت‌های آن کمتر از ۲۰ نباشد) یا مدرک آیلتس ۶ (نمرۀ مهارت‌های آن کمتر از ۵.۵ نباشد) الزامی است.

شهریه و اسکالرشیپ های کالج شریدان

شهریه و اسکالرشیپ‌های کالج شریدان

شهریۀ تحصیل در اکثر رشته‌های کارشناسی برای دانشجویان بین‌المللی در این کالج به حدود ۱۵هزار کانادا در سال می‌رسد. هزینۀ اسکان در پردیس‌های این دانشگاه بسته به نوع اتاق انتخابی متفاوت است؛ اما به‌طورمیانگین، هزینۀ اسکان در پردیس کالج برای یک سال حدود ۸هزار دلار کاناداست. بادرنظرگرفتن هزینه‌های جانبی دیگر، مانند بیمه، مجموع هزینۀ تحصیل در این کالج تقریباً ۲۵هزار دلار کانادا برای یک سال تخمین زده می‌شود. دانشجویان بین‌المللی فقط درصورت پذیرش در رشتۀ مدیریت کسب‌وکار (BBA) کالج شریدان، بخت دریافت اسکالرشیپ ورودی به ارزش دوهزار دلار کانادا را پیدا می‌کنند. دیگر اسکالرشیپ‌های ورودی این کالج به دانشجویان کانادایی یا افراد مقیم کانادا تعلق می‌گیرد. دانشجویان بین‌المللی در طول تحصیلشان در این کالج می‌توانند با کسب معدل عالی نام خود را در فهرست دانشجویان واجدشرایط برای دریافت اسکالرشیپ ۱۵۰۰دلاری قرار دهند.

هزینۀ زندگی در برمپتون

هزینۀ زندگی در شهر برمپتون برای یک نفر صرف‌نظر از هزینۀ اجاره‌بها، حدود ۱،۱۶۰ دلار کانادا در ماه است. اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱،۶۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۳۰۰ دلار کانادا در ماه است. افزون‌براین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۲،۵۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۲،۲۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. هزینۀ بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۴ و ۱۲۸ دلار کاناداست. ناگفته نماند هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۱۵ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۷۰دلار کانادا برآورد می‌شود. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر ۲ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۳.۵ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۱ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۱۶ دلار، یک کیلوگرم موز ۲ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۳ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۲ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۲ دلار. بابت هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به‌طور متوسط ۳۰۰ دلار کانادا و بابت اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۵۸ دلار کانادا در ماه باید پرداخت کرد.

منبع: