کانادا یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان سراسر دنیا به شمار می‌رود. در کانادا شما می‌توانید چشم‌بسته شهری را انتخاب کنید و در آن تحصیل کنید و از انتخاب‌تان پشیمان نشوید! بسیاری از شهرهای کانادا محیطی مناسب برای تحصیل و فعالیت‌های تفریحی دانشجویان دارند. در این مطلب پنج شهر از بهترین شهرهای دانشجویی کانادا که توسط وبسایت QS در سال ۲۰۱۹ انتخاب شده را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، شهر مناسب شرایطتان را انتخاب کنید.

بر اساس رتبه‌بندی QS در سال ۲۰۱۹ شهرهای مونترال، تورنتو، ونکوور، اتاوا و کبک به ترتیب در رتبه‌های ۶، ۱۱، ۱۶، ۴۵ و ۱۱۵ بهترین شهرهای دانشجویی دنیا قرار دارند.

مونترال

شهر مونترال با داشتن بهترین مؤسسات آموزشی کانادا از جمله دانشگاه مک گیل، دانشگاه مونترال و دانشگاه کنکوردیا که از برترین دانشگاه‌های جهان و کانادا هستند یکی از برترین شهرهای کانادا به شمار می‌رود. شهر مونترال شهری با محیط بین‌المللی و ساکنین انگلیسی‌زبان است. این شهر هم‌چنین سیستم حمل‌ونقل عمومی بسیار کارآمدی دارد که شامل ۲۰۰ خط اتوبوس، مترو و قطارهای شهری می‌شود و هزینه استفاده از این سیستم برای دانشجویان بسیار مناسب است. شهریه میانگین دانشگاه در این شهر (در دانشگاه‌های برتر) برای دانشجویان بین‌المللی حدود ۱۲ هزار و ۲۰۰ دلار آمریکا است.

تورنتو

تورنتو دومین شهر لیست برترین شهرهای دانشجویی کانادا است که توسط مجله متروپولیس به‌عنوان بهترین شهر دنیا برای زندگی انتخاب شده است. این شهر پایتخت فرهنگی کانادا است. در پرسش‌نامه‌ای که برای رتبه‌بندی بهترین شهرهای دانشجویی انجام شده است بیشتر دانشجویان برای توصیف کلی شهر تورنتو از کلمه «تنوع» استفاده کرده‌اند. این کلمه مربوط به گستره بزرگ فعالیت‌های در دسترس در این شهر و تنوع فرهنگی ساکنان آن می‌شود.

تورنتو محیطی امن و زنده برای آموزش به دانشجویان فراهم می‌کند. این شهر با داشتن یک بخش کسب‌وکار بین‌المللی بزرگ و مهاجران خوش‌برخورد و با ارائه فرصت‌های کاری خوب تمام‌وقت و پاره‌وقت به دانشجویان، جمعیت زیادی از آن‌ها را به خود جذب کرده است. دانشگاه تورنتو، دانشگاه یورک و دانشگاه رایرسون که از دانشگاه‌های برتر جهان هستند در شهر تورنتو قرار گرفته‌اند. شهریه میانگین دانشگاه در این شهر (در دانشگاه‌های برتر) برای دانشجویان بین‌المللی حدود ۱۴ هزار و ۸۰۰ دلار آمریکا است.

ونکوور

اگر می‌خواهید در کانادا تحصیل کنید، شهر ونکوور با داشتن مناظری فوق‌العاده می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد. دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه سایمون فریزر از دانشگاه‌های برتر دنیا و کانادا در این شهر قرار گرفته‌اند. هردوی این دانشگاه‌ها در محیطی بسیار زیبا قرار دارند که تحصیل در کانادا را برای شما مفرح‌تر می‌کند. شهریه میانگین دانشگاه در شهر ونکوور (در دانشگاه‌های برتر) برای دانشجویان بین‌المللی حدود ۵ هزار و ۳۰۰ دلار آمریکا است.

اتاوا

شهر بعدی از میان بهترین شهرهای دانشجویی کانادا شهر اتاوا، پایتخت کانادا، است. اتاوا شهری پویا، چندفرهنگی و چندزبانه است و اکثر ساکنان این شهر به هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی تسلط دارند. دانشگاه اتاوا و دانشگاه کارلتون که جزء ۵۵۰ دانشگاه برتر دنیا هستند در شهر اتاوا واقع شده‌اند. شهریه میانگین دانشگاه در این شهر (در دانشگاه‌های برتر) برای دانشجویان بین‌المللی حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ دلار آمریکا است. از آن‌جایی که چندین کنسولگری و سفارت در اتاوا قرار گرفته‌اند، دانشجویان بین‌المللی زیادی به زندگی و تحصیل در این شهر جذب می‌شوند. برخی از بهترین کمپانی‌های تکنولوژی‌محور دنیا نیز در این شهر قرار دارند.

کبک

شهر بسیار زیبای کبک نیز یکی از بهترین شهرهای دانشجویی کانادا و دنیا است. شهر کبک مرکز استان کبک و مرکز فرانسوی‌زبان کانادا است. شهر قدیمی یا اولد تاون (Old Town) کبک‌سیتی از میراث فرهنگی جهانی ثبت‌شده توسط سازمان یونسکو است. به طور کلی کبک شهری پر از جاذبه‌های معماری و تاریخی است؛ بنابراین اگر به تاریخ و زندگی در شهری تاریخی علاقه دارید این شهر می‌تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد.

اما کبک تنها یک موزه‌ی بزرگ نیست! کبک شهری زنده، پویا و در حال تغییر است و زندگی شبانه و فرهنگ بسیار جذابی دارد. هم‌چنین شهر کبک به کارناوال رنگی زمستان، منظره بسیار زیبا و سالن‌های اجرای موسیقی‌اش مشهور است. دانشگاه کبک و دانشگاه لاوال از دانشگاه‌های برتر دنیا در این شهر قرار دارند. دوره‌های دانشگاه‌های شهر کبک اغلب به زبان فرانسوی ارائه می‌شوند و شهریه میانگین دانشگاه در این شهر (در دانشگاه‌های برتر) برای دانشجویان بین‌المللی حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ دلار آمریکا است.

در صورت تمایل به رندگی و تحصیل در کانادا می توانید برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا از مشاوران ما کمک بگیرید.


منابع: