برای تحصیل در کانادا باید با شهر محل تحصیل آشنا شوید. تورنتو بزرگترین شهر کانادا و پنجمین شهر بزرگ در آمریکای شمالی با ۲.۸ میلیون نفر جمعیت است. محدوده تورنتو که شامل حومه و محلات اطراف تورنتو می‌شود، حدود ۶ میلیون نفر را در خود جای داده. تورنتو در قسمت جنوبی استان اونتاریو واقع شده که حدوداً یک چهارم کل جمعیت کانادا را شامل می‌شود. تورنتو شهری است که از تنوع نژادی زیادی برخوردار است و مهاجران زیادی در آن سکونت دارند. در ادامه جنبه‌های مختلف زندگی در تورنتو کانادا را بیشتر بررسی می‌کنیم.

کسب و کار در تورنتو کانادا

تورنتو یکی از قوی‌ترین شهر‌های دنیا از نظر اقتصادی است و به همین دلیل، سالانه سرمایه‌گذاری‌های زیادی را به خود جلب می‌کند. به تعریفی دیگر، تورنتو پایتخت مالی و اقتصادی کانادا محسوب می‌شود. تورنتو بعد از سانفرانسیسکو و نیویورک، سومین شهر در آمریکای شمالی است که کمپانی‌های IT در آن فعالیت گسترده دارند. علاوه بر این، تورنتو با داشتن منابع طبیعی زیاد و کارخانه‌های تولیدی فراوان، جزء مراکز صنعتی اصلی در کانادا به حساب می‌آید که حدود نیمی از تولیدات داخل کانادا را بر عهده دارد.

در چند سال اخیر، به دلیل افزایش جمعیت و افزایش تقاضا برای خرید مسکن، ساخت و ساز در تورنتو رشد زیادی کرده است. از آنجایی که قیمت مسکن در تورنتو گران است، ساخت و ساز آپارتمان‌ها با متراژ پایین در تورنتو افزایش یافته. رونق ساخت و ساز در تورنتو در سال گذشته به تنهایی باعث رشد ۲ درصدی اقتصاد کانادا شده است.

شرایط پیدا کردن کار و به صورت کلی بازار کار در تورنتو رقابتی است و امکان دارد پیدا کردن کار برای بعضی از افراد مشکل باشد. با افزایش جمعیت تورنتو و افزایش مهاجرانی که به تورنتو می‌آیند، افراد زیادی برای به دست آوردن یک موقعیت شغلی با هم رقابت می‌کنند. داشتن تحصیلات و سابقه کار تأثیر زیادی در فرآیند پیدا کردن کار در تورنتو دارد.

هزینه زندگی در تورنتو کانادا

هزینه زندگی در مرکز شهر تورنتو نسبتاً بالا است. مرکز شهر تورنتو بالاترین هزینه اجاره مسکن در کانادا را دارد. همانطور که هزینه زندگی در تورنتو بالا است، درآمد افراد هم به همان میزان بالا است. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۷، دولت محلی با هدف کمک کردن به قشر کم درآمد، حداقل حقوق افراد را از ۱۱ دلار در ساعت به ۱۴ دلار در ساعت افزایش داد.

به صورت کلی، یک نفر در تورنتو باید حداقل حدود ۴۰ هزار دلار در سال درآمد داشته باشد تا بتواند زندگی معمولی داشته باشد. در ادامه برخی از هزینه‌های ماهیانه برای زندگی در تورنتو برای یک نفر را مشاهده می‌کنید.

مسکن ۱۶۷۲ دلار
تلفن و اینترنت ۱۲۷ دلار
حمل و نقل ۱۷۶ دلار
خوراک ۲۸۳ دلار
سرگرمی ۳۵۴ دلار
سلامت و تندرستی ۷۵ دلار
کل هزینه ۲۶۸۸ دلار

آب و هوای تورنتو کانادا

تورنتو آب و هوای سرد و زمستان‌های سختی دارد. کسانی که با سرما مشکلی ندارند به راحتی می‌توانند در تورنتو زندگی کنند ولی افرادی که گرما را به سرما ترجیح می‌دهند حتماً در تورنتو به مشکل برخواهند خورد.

زمستان‌های تورنتو نسبت به بقیه نقاط کانادا معتدل‌تر است ولی دمای هوا در ایام سرد سال تا منفی ۳۰ درجه سانتیگراد هم می‌رسد. نقاطی مثل کلگری، ادمونتون و اوتاوا از تورنتو سرد تر هستند و بریتیش کلمبیا از تورنتو گرم‌تر است. افرادی که به تازگی برای زندگی به تورنتو می‌روند می‌بایست خود را برای زمستان‌های تورنتو آماده کنند. علاوه بر کاپشن‌های مخصوص زمستان که نسبتاً گران‌قیمت هستند، کلاه و دستکش مناسب نیز برای گذراندن زمستان در تورنتو ضروری است.

بدلیل سرمای شدیدی که در زمستان وجود دارد، تقریباً تمام فعالیت‌های اجتماعی و غیر ضروری در طول زمستان متوقف شده و مردم سعی دارند تا بیشتر وقت خود را در داخل خانه بمانند.

تحصیل در تورنتو کانادا

تورنتو یکی از مقاصد اصلی دانشجویان بین‌المللی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند است. از دانشگاه‌های معتبری که در تورنتو هستند می‌توان دانشگاه‌های تورنتو، دانشگاه رایرسون و دانشگاه یورک را نام برد. دانشگاه تورنتو یکی از برترین دانشگاه‌های دنیا است که از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار است و بسیاری از برترین دانشجو‌ها از اقصی نقاط دنیا سعی دارند که تحصیلات خود را در این دانشگاه انجام دهند. تورنتو یکی از بهترین شهر‌های کانادا برای زندگی دانشجویی است. تنوع نژادی و جمعیت زیادی که تورنتو دارد باعث می‌شود تا دانشجویان بین‌المللی که در این شهر زندگی می‌کنند احساس غربت نکنند و تجربه خوبی از زندگی دانشجویی در تورنتو داشته باشند.

حمل و نقل در تورنتو کانادا

با توجه به تجربیات کسانی که در تورنتو زندگی می‌کنند، بهتر است برای جابه‌جایی درون شهری در تورنتو، به جای ماشین شخصی از حمل و نقل عمومی استفاده کرد. سیستم حمل و نقل عمومی در تورنتو بسیار کارآمد و مناسب است و افراد نیازی به خرید ماشین شخصی در تورنتو ندارند.

متروی تورنتو از ساعت ۶ صبح تا ۲ بعد از نصف شب فعال است و به طور میانگین هر ۵ دقیقه یک قطار برای جابه‌جایی مسافران وارد ایستگاه‌های مترو می‌شود. هزینه خرید کارت مترو در تورنتو ۱۴۶ دلار در ماه است که می‌توان با آن به صورت نامحدود از حمل و نقل عمومی در تورنتو استفاده کرد. همچنین افرادی که در حومه شهر زندگی می‌کنند می‌توانند با استفاده از اتوبوس و قطار‌های شهری خود را به مرکز شهر برسانند.

با توجه به هزینه‌های جاری ماشین شخصی مثل هزینه بنزین، بیمه و تعمیرات، استفاده از حمل و نقل عمومی گزینه مقرون به صرفه‌تری در تورنتو است.

در تورنتو به دلیل سرمای شدیدی که در زمستان‌ها وجود دارد، شبکه عظیم ۳۰ کیلومتری از مسیر‌های زیر‌زمینی در محدوده مرکز شهر احداث شده. درون این شبکه‌ زیر‌زمینی مراکز خرید و تفریحی متعددی وجود دارد و همچنین این شبکه به تعداد زیادی از ایستگاه‌های مترو متصل است.

سبک زندگی در تورنتو

تورنتو شهری سرزنده است که مهاجران زیادی در آن زندگی می‌کنند و تقریباً از هر ملیتی می‌توان افرادی را در تورنتو پیدا کرد. یکی از تفریحاتی که در شهر تورنتو وجود دارد رفتن به رستوران‌های متعدد و متنوع تورنتو است. هچنین زندگی شبانه در تورنتو در جریان است و بسیاری از رستوران‌های این شهر تا ساعت ۲:۳۰ بعد از نصف شب هم باز هستند.

امنیت تورنتو این شهر را به یکی از مناسب‌ترین شهر‌ها برای تربیت و بزرگ‌کردن کودکان تبدیل کرده است. بزرگ‌کردن و پرورش کودک در تورنتو حدود ماهیانه ۱۷۵۰ دلار هزینه دارد که نسبتاً هزینه بالایی محسوب می‌شود.

در طول تابستان فستیوال‌ها و جشن‌های زیادی در تورنتو برگزار می‌شود. افراد با فرهنگ‌های مختلف در تورنتو زندگی می‌کنند و هرکدام در فصل تابستان جشن‌های مختلفی برگزار می‌کنند. به عنوان مثال فستیوال کاریبانا که بزرگترین فستیوال خیابانی آمریکای شمالی است، مرتبط با فرهنگ کارائیبی است.

همانطور که توضیح دادیم، تورنتو شهری بسیار مناسب برای مهاجران است. اگرچه زندگی در تورنتو نکات منفی مثل سرمای زیاد و گرانی را دارد، اما بسیاری از افراد زندگی در تورنتو را به خاطر نکات مثبت فراوانی که دارد انتخاب می‌کنند.

برای کسب اطلاعات درباره ی شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منبع: