کانادا با نرخ بیکاری پنج درصدی و سطح بالای آموزش (رتبه چهارم بهترین سیستم آموزشی دنیا) مقصد محبوبی برای تحصیل است. دانشگاه‌ها و مدارس این کشور امکانات و متدهای به‌روز آموزشی را در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان قرار می‌دهند. یکی از راه‌ها برای مهاجرت به کانادا، تحصیل فرزند شما در این کشور است. در این مقاله شما را با این روش آشنا می‌کنیم.

سیستم آموزشی کانادا

کانادا چهارمین سیستم‌ آموزشی برتر دنیا را در اختیار دارد. سیستم آموزشی این کشور از مدرسه تا دانشگاه، یکی از بهترین و به‌روزترین سیستم‌های دنیا است. یکی دیگر از مزایای سیستم آموزشی کانادا، ارتباط خوب با بازار کار است. بر اساس آمار فعلی، بیش از ۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان مدارس و دانشگاه‌های کانادا، در همین کشور مستقیما وارد بازار کار می‌شوند. این یعنی سیستم آموزشی کانادا در تربیت نیروی کار توانمند موفق است. زمانی که فرزند خود را وارد مدارس کانادا می‌کنید، در واقع او را در مسیر آینده‌ای روشن قرار داده‌اید.

انواع مدارس در کانادا

مثل ایران و سایر کشورها، مدارس در کانادا هم به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند و بدیهی است فرستادن فرزند به مدارس خصوصی کانادا هزینه بیشتری را به‌همراه خواهد داشت.

مدارس دولتی کانادا: این‌ها مدارسی هستند که توسط دولت حمایت شده و شهریه کمی از دانش‌آموزان می‌گیرند. شهریه مدارس دولتی کانادا تا ۶۰ درصد از مدارس خصوصی ارزان‌تر است و جایی بین ۱۴ تا ۱۶ هزار دلار قرار می‌گیرد.

مدارس خصوصی کانادا: این مدارس با سرمایه‌گذاری شخصی و شهریه دانش‌آموزان اداره می‌شوند و طبیعتا تحصیل در آن‌ها هزینه بیشتری نسبت به مدارس دولتی دارد. البته میزان شهریه با توجه به سطح مدرسه و امکاناتی که ارائه می‌دهد متفاوت است. شهریه مدارس خصوصی بسته به امکاناتی که دارند بین ۱۰ تا ۸۰ هزار دلار کانادا برای یک سال تحصیلی است.

مزایای تحصیل فرزند در کانادا

همانطور که گفتیم کانادا یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی دنیا را در اختیار دارد و در نتیجه آینده فرزند شما را از نظر آکادمیک و همچنین شغلی تضمین می‌کند. علاوه‌ بر این شما به‌عنوان سرپرست می‌توانید ویزای همراه کانادا را دریافت کرده و با این ویزا اجازه کار تمام‌وقت خواهید داشت. سرپرست دانش‌آموز می‌تواند در دانشگاه‌های کانادا هم مشغول‌به‌تحصیل شود. با توجه به نرخ بیکاری پنج درصدی کانادا، شما به‌عنوان سرپرست دانش‌آموز خیلی سریع می‌توانید کار پیدا کنید. فرزندتان هم پس از به پایان رساندن مدرسه می‌تواند در بهترین دانشگاه‌های کانادا تحصیل کرده یا وارد بازار کار شود.

کانادا از نظر شاخص‌های امنیتی و رفاهی یکی از ده کشور برتر دنیا است. پیشرفت علم و تکنولوژی در این کشور باعث شده فرصت‌های شغلی متنوعی هر روز ایجاد شوند و دست شما برای انتخاب بین این فرصت‌های شغلی باز خواهد بود. یکی دیگر از مزایای مهم کانادا، اعتبار پاسپورت معتبر این کشور است. شما می‌توانید با پنج سال کار و پرداخت مالیات در این کشور به اقامت دائم و سپس پاسپورت برسید و با پاسپورت کانادایی خیلی راحت امکان سفر به کشورهای مختلف دنیا را خواهید داشت.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند

اگر قصد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند را دارید، لازم است این شرایط مهیا باشد:

  • فرزندی ۴ تا ۱۸ ساله داشته باشید
  • یکی از والدین به‌عنوان سرپرست دانش‌آموز، همراه او به کانادا مهاجرت کند
  • تمکن مالی کافی برای تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا را داشته باشید

جالب است بدانید برای تحصیل فرزند در کانادا، لازم نیست فرزند شما به زبان انگلیسی مسلط باشد. اگر شرایط بالا را داشته باشید، دولت کانادا فرزند شما را قبل از ورود به مدرسه در دوره‌های زبان انگلیسی آماده می‌کند.

ثبت نام در مدارس دولتی کانادا

ثبت‌نام در مدارس دولتی کانادا چالش چندانی ندارد، شما مبلغ مورد نظر را واریز کرده و فرم درخواست را پر می‌کنید. در ادامه با توجه به شرایط فرزندتان برای او یک سری کلاس آماده‌سازی برگزار می‌کنند. برای مثال ممکن است فرزند شما برای تحصیل در مدارس کانادا نیاز به تقویت زبان داشته باشد. اگر فرزند شما اقامت کانادا داشته باشد، تحصیل در کانادا ؛به ویژه مدارس دولتی کانادا برای او کاملا رایگان است اما اتباع خارجی برای تحصیل در این مدارس باید شهریه بپردازند.

ثبت نام در مدارس خصوصی کانادا

ثبت‌نام در مدارس خصوصی کانادا علاوه بر نیاز به پرداخت شهریه، پیچیدگی‌های خاص خود را نیز دارد. برای مثال بعضی از مدارس سطح بالا در شهرهای بزرگ کانادا، لیست انتظار بلندبالایی دارند و رقابت برای ورود به آن‌ها بالا است. این یعنی شرایط فرزندتان از نظر استعدادها و مهارت‌هایی که دارد و همچنین شرایط خودتان از نظر ساپورت مالی، روی شانس قبولی فرزند تاثیر می‌گذارد. البته به همین نسبت که ورود به این مدارس سخت‌تر است، امکانات و متدهای آموزشی آن‌ها هم نسبت به مدارس دولتی پیشرفته‌تر است و فرزند شما را از چندین جنبه پرورش می‌دهند.

بهترین مدارس کانادا

با ثبت‌نام در مدارس زیر می‌توانید آینده فرزند خود را تضمین کنید. جدا از اینکه آموزش در این مدارس سطح بالایی دارد و معلمان باتجربه‌ای در آن‌ها مشغول‌به‌کارند، تحصیل در این مدارس یک رزومه خوب برای فرزند شما به‌حساب می‌آید و ورود او به دانشگاه را ساده‌تر خواهد کرد.

  • مدرسه سنت مایکل کوایر Michael’s Choir (Sr) School
  • مدرسه کرافتن هاوس Crofton House
  • دبیرستان لیتل فلاور Little Flower High School
  • کالج آلبرت Albert College
  • کالج بین‌المللی کلمبیا Columbia International College
  • آکادمی فولفورد Fulford Academy
  • مدرسه کالج لیک فیلد Lakefield College School
  • مدرسه کالج برنت وود Brentwood College School
  • مدرسه سنت جورج St George’s
  • کالج اپلبی Appleby College
  • کالج برونته Bronte College
  • مدرسه ویلیام لیون مکنزی William Lyon Mackenzie
  • کالج آمادگی کرستوود Crestwood Preparatory College
  • مدرسه دولتی رزدایل Rosedale Public School
  • مدرسه ابتدایی Owen Elementary School
  • مدرسه دولتی بلایت وود Blythwood Public School

مدارس آنلاین کانادا

در کانادا یک سری مدارس وجود دارد که دروس را به‌صورت آنلاین ارائه می‌کنند. این مدارس با شیوع جهانی کرونا در سال ۲۰۲۰ رونق گرفتند و در حال حاضر تعداد قابل توجهی مدرسه آنلاین در کانادا فعال است. البته لازم است توجه داشته باشید که اخذ پذیرش از این مدارس برای اتباع خارجی گزینه خوبی نیست؛ چرا که دولت کانادا به دارندگان پذیرش مدارس حضوری ویزای دانش‌آموزی می‌دهد.

مدارس ایرانی کانادا

جالب است بدانید در کانادا یک‌سری مدرسه وجود دارد که توسط کادر ایرانی اداره می‌شود و دانش‌آموزان آن ایرانی‌اند. اگر بخواهید فرزندتان از فرهنگ ایرانی دور نشود می‌توانید این مدارس را برای تحصیل او انتخاب کنید. بعضی از این مدارس از همان برنامه سیستم‌آموزشی کانادا پیروی می‌کنند و بعضی از آن‌ها طبق روال آموزش‌وپرورش ایران کار می‌کنند. این انتخاب شما است که بین این دو سیستم آموزشی انتخاب کنید. شهریه مدارس ایرانی کانادا چیزی بین ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار کانادا برای یک سال تحصیلی است.

جمع بندی؛ آیا مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند ایده خوبی است؟

کانادا چهارمین سیستم آموزشی برتر دنیا را در اختیار دارد و از جهت رفاه و امنیت یکی از ده کشور برتر جهان است. از طرفی تحصیل فرزند یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به این مقصد ایده‌آل به‌حساب می‌آید. اما لازم است توجه داشته باشید که این کار هزینه کمی به‌همراه نخواهد داشت. شما باید بتوانید هزینه زندگی خانواده و همچنین تحصیل فرزند را تامین کنید و لازم است به این نکته توجه داشته باشید که شاید از همان ابتدای ورود نتوانید کار پیدا کنید. به طور کلی اگر خودتان به‌عنوان سرپرست دانش‌آموز ویزای تحصیلی کانادا را از طریق یکی از دانشگاه‌های این کشور دریافت کنید و اقامت کانادا را دریافت کنید، فرزند شما امکان تحصیل رایگان در مدارس کانادا را خواهد داشت.

مهاجرت تحصیلی به کانادا با سیم آخر

ما در سیم‌آخر کم‌هزینه‌ترین و سریع‌ترین روش مهاجرت تحصیلی به کانادا را برای شما پیدا می‌کنیم. اگر شرایط تحصیل در دانشگاه‌های کانادا را داشته باشید برایتان پذیرش و ویزا می‌گیریم و اگر این شرایط وجود نداشته باشد، راه دیگری به شما نشان می‌دهیم که از طریق فرانسه به کانادا مهاجرت کنید. برای شروع کافی است فرم درخواست مشاوره رایگان سیم آخر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.