یکی از دلایلی که گذراندن دوره زبان فرانسه در فرانسه تأثیرات مثبتی بر زندگی زبان‌آموزان می‌گذارد، آن است که این زبان از‌جمله زبان‌های بسیار مهم جهان محسوب می‌شود و یادگیری‌اش مزایای فراوانی دارد. افراد با یادگیری زبان فرانسه می‌توانند آمادگی لازم برای کارهای مختلف و موفقیت‌های متعدد را کسب کنند؛ بنابراین، توصیۀ ما به علاقه‌مندان به یادگیری زبان فرانسه این است که هرچه زودتر آموزش آن را شروع کنند. در این مطلب‌، با مزایای یادگیری زبان فرانسه بیشتر آشنا خواهیم شد.

زبان بسیاری از مردم جهان

بیش از ۳۰۰میلیون نفر از مردم جهان در پنج قارۀ مختلف به زبان فرانسوی تسلط دارند‌ و می‌توان گفت که بعد از زبان انگلیسی، زبان فرانسه دومین زبانی است که جمعیت زیادی از مردم جهان آن را می‌آموزند. ناگفته نماند این زبان پنجمین زبان پرگویش دنیا شناخته می‌شود.

زبان بین‌المللی

همان‌طورکه می‌دانید، زبان‌های انگلیسی و فرانسه از‌جمله زبان‌های بین‌المللی هستند که دانستنشان سبب فراهم‌شدن موقعیت‌های شغلی فراوانی خواهد شد. همچنین، از‌آنجا‌که فرانسه یکی از قطب‌های اقتصادی بزرگ دنیا‌‌ست، دانستن این زبان به افراد جویای کار در این کشور کمک فراوانی خواهد کرد.

زبان فرهنگ

زبان فرانسوی زبان بین‌المللیِ آشپزی، فشن، تئاتر، هنرهای تجسمی رقص و معماری است؛ ازاین‌رو، یکی از مزایای یادگیری زبان فرانسه این است که افراد با دانستن این زبان می‌توانند راه خود را در این زمینه‌ها بیابند.

زبان سفر

ازآنجاکه فرانسه کشوری گردشگر‌پذیر است و هر‌ساله بیش از ۸۷میلیون نفر گردشگر دارد، با دانستن زبان فرانسه می‌توان راحت‌تر به این کشور سفر کرد و از‌طریق ارتباط با مردم، از سفر بیشتر لذت برد.

زبان آموزش عالی

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای یادگیری زبان فرانسه این است که افراد با دانستن زبان فرانسه فرصت‌های فراوانی برای تحصیل در دانشگاه‌ها و بیزینس‌اسکول‌های فرانسه پیدا خواهند کرد.

زبان روابط بین‌الملل

زبان فرانسه هم زبان کاری و هم زبان رسمی سازمان ملل متحد، اتحادیۀ اروپا، یونسکو، ناتو (NATO)، کمیتۀ بین‌المللی المپیک، صلیب سرخ و دادگاه‌های بین‌الملل است.

زبان افراد و رسانه‌های مشهور

از‌آنجا‌که بسیاری از رسانه‌های مشهور دنیا به زبان فرانسه است، با دانستن آن می‌توان خبرها و برنامه‌های بین‌المللی فرانسوی‌زبان دنیا را دنبال کرد.

افزون‌براین، بد نیست بدانید با یادگیری زبان فرانسه می‌توان زبان‌های دیگر، به‌ویژه زبان‌های رومانس مانند اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی و رومانیایی را یاد گرفت و لذت صحبت‌کردن را درک کرد. گفتنی است زبان فرانسه علاوه‌بر شهرتش به‌عنوان زبان عشق، زبانی است که برای مباحثات منطقی و نقادانه نیز استفاده می‌شود؛ بنابراین، یادگیری‌اش فرد را به دنیای جدیدی وارد خواهد کرد.

اگر به مهاجرت تحصیلی به فرانسه و زندگی در این کشور علاقمندید با سیم آخر همراه باشید.

منبع: