بهترین کشور برای تحصیل داروسازی

با توجه به نیاز مبرم بشر به دارو و بیماری‌هایی پیشرفته‌ای که مبارزه با آن‌ها مستلزم تجهیز بشر به داروهای پیشرفته است، رشته داروسازی در سراسر جهان از رشته‌های مهم تحصیلی است و آینده شغلی آن در بیشتر کشورها تضمین شده است. اما اگر می‌خواهید برای تحصیل در رشته داروسازی کشوری را انتخاب کنید باید مواردی را در نظر بگیرید و با توجه به شرایط و سلیقه‌تان بهترین انتخاب را بکنید. دانشگاه‌هایی در سراسر جهان این رشته تحصیلی را ارائه می‌دهند اما کدام کشور و کدام دانشگاه برای شما مناسب است؟ هزینه تحصیل در رشته داروسازی در این کشورها چقدر است؟ هزینه زندگی چطور؟ در این مطلب به این سؤال‌ها پاسخ داده‌ایم. با سیم آخر همراه باشید.

بهترین کشور برای تحصیل داروسازی کدام است؟

همانطور که در بخش قبل توضیح دادیم اینکه بهترین کشور کدام است کاملا وابسته به شرایط شما است. اینکه چقدر می‌خواهید هزینه کنید؟ مقصد نهایی شما بعد از اتمام تحصیل کدام کشور است؟ اولویت‌تان رتبه علمی دانشگاه است یا شرایط اقتصادی و علمی کشور مقصد را اولویت قرار می‌دهید؟ اگر هر کدام از این مؤلفه‌ها را اولویت بررسی قرار دهیم ترتیب نام بردن کشورها متفاوت خواهد بود اما نام کشورها در لیست هشت کشور برتر برای تحصیل در رشته داروسازی ثابت است. اینجا ما کشورها را بر اساس میزان هزینه تحصیل و زندگی در آن کشور از کمترین به بیشترین آورده‌ایم که می‌توانید در ادامه مطالعه کنید.

هزینه تحصیل داروسازی در اسپانیا

شاید دانشگاه‌های اسپانیا در رشته داروسازی جزء رتبه‌های برتر علمی نباشند اما مدارکی که ارائه می‌دهند در سراسر جهان معتبر است و هزینه تحصیل در این کشور هم رایگان است. تنها مشکل آن است که این رشته به زبان اسپانیایی ارائه می‌شود و پیش از َآنکه برای تحصیل در این کشور اقدام کنید باید دست کم به مدت یک سال دوره‌های زبان اسپانیایی را بگذرانید. البته در این زمینه می‌توانید روی کمک مشاوران مهاجرت تحصیلی سیم آخر حساب کنید. در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه‌های اسپانیا را برای تحصیل در رشته داروسازی آورده‌ایم:

  • دانشگاه بارسلونا
  • دانشگاه والنسیا
  • دانشگاه مادرید

هزینه تحصیل داروسازی در فرانسه

فرانسه هم جزء کشورهایی است که دانشجویان رشته داروسازی می‌توانند به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنند. اما این کشور هم مانند اسپانیا واحدهای خود را به زبان ملی خودش یعنی فرانسه ارائه می‌دهند شما برای ورود به دانشگاه‌های فرانسه و تحصیل در رشته داروسازی باید حداقل مدکر زبانی ب1 را داشته باشید. برای تحصیل در فرانسه در رشته داروسازی هم می‌توانید روی کمک مشاوران سیم آخر حساب کنید. در ادامه لیستی از بهترین داشنگاه‌های فرانسه که رشته داروسازی را ارائه می‌دهند آورده‌ایم:

  • دانشگاه پاریس
  • دانشگاه سوربن
  • دانشگاه مارسی

هزینه تحصیل داروسازی در ژاپن

ژاپن بیشتر تمرکز خود را روی کار بعد از تحصیل در رشته داروسازی گذاشته است. در واقع سیستم آموزشی در رشته داروسازی در ژاپن به گونه‌ای طراحی شده است تا دانشجویان بلافاصله بعد از تحصیل مشغول به کار شوند. از این رو شیوه آموزشی این کشور بیشتر تجربی است تا تئوری. به همین خاطر در این کشور واحدهای ویژه مدیریت کسب و کار هم در رشته داروسازی پیش‌بینی شده است. در ژاپن می‌توانید هم به زبان ژاپنی و هم به زبان انگلیسی تحصیل کنید. هزینه تحصیل در رشته داروسازی هم در این کشور نسبت به دانشگاه‌های معتبر دیگر پایین‌تر است. در ژاپن می‌توانید با هزینه 2000 تا 12000 دلار در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و با 5000 دلار در مقطع دکترای داروسازی تحصیل کنید. البته هزینه زندگی در ژاپن ماهانه حدود 2500 تا 2700 دلار تخمین زده می‌شود که نسبت به کشورهای دیگر کمی پرهزینه است اما اگر مجموع هزینه تحصیل و زندگی را در نظر بگیریم، می‌توانیم ژاپن را یکی از کم‌هزینه‌ترین‌ کشورها برای تحصیل در رشته داروسازی بنامیم. بهترین دانشگاه‌های ژاپین هم از نظر رتبه علمی برای تحصیل در رشته داروسازی به شرح زیر است:

  • دانشگاه داروسازی و علوم زیستی توکیو
  • دانشگاه توکیو
  • دانشگاه کوماموتو

CB-Nov-2016-photoshoot-_4_-flip_0.webp

هزینه تحصیل داروسازی در کانادا

در کانادا برخلاف پیش‌بینی‌هایی که از افزایش نرخ بیکاری بر اثر پذیرش مهاجران خبر می‌داد، داروسازان بازار کار پررونقی دارند. ضمن اینکه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا هم نسبت به بیشتر کشورهای جهان که رشته داروسازی را ارائه می‌دهد، کم‌هزینه‌تر است. در کانادا می‌توانید به دو زبان انگلیسی و فرانسه تحصیل کنید. هزینه تحصیل در رشته داروسازی در کانادا سالانه حدود 12000 دلار است و هزینه زندگی در این کشور ماهیانه حدود 1500 دلار تخمین زده شده است. در ادامه فهرستی از بهترین دانشگاه‌های کانادا که رشته داروسازی را ارائه می‌دهند آورده‌ایم:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه آلبرتا

هزینه تحصیل داروسازی در سوئد

دانشگاه‌های سوئد هم از نظر رتبه علمی در لیست بهترین‌ها و معتبرترین‌ها در رشته داروسازی قرار می‌گیرد. سوئد هم مانند ژاپن روندی تجربی را در سیستم آموزشی خود جا داده است و به واحدهای عملی بیشتر از نمرات بالا در واحدهای تئوری ارزش داده می‌شود. در سوئد واحدهایی که به عنوان کارآموزی می‌گذرانید اساس سنجش علمی شما خواهد بود. در این دانشگاه‌ها حتی نحوه شرکت در مصاحبه‌های کاری به دانشجویان آموزش داده می‌شود تا دانشجویان بعد از اتمام تحصیل مشکلی برای کاریابی نداشته باشند. در سوئد هم می‌توانید به زبان انگلیسی تحصیل کنید. هزینه تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه‌های سوئد بین 14 تا 21 هزار دلار است. البته اگر شهروند کشوری باشید که عضو اتحادیه اروپاست، این هزینه برای شما صفر خواهد بود! هزینه زندگی در سوئد هم ماهانه حدود 800 تا 1300 دلار است که باعث می‌شود این کشور از نظر هزینه تحصیل داروسازی در جایگاهی بسیار نزدیک به ژاپن و کانادا قرار گیرد. در ادامه لیست بهترین دانشگاه‌های سوئد برای تحصیل در رشته داروسازی را آورده‌ایم.

  • دانشگاه اوپسالا
  • مؤسسه کارولینسکا

هزینه تحصیل داروسازی در انگلیس

نام انگلیس که را که می‌شنویم ناخودآگاه یاد پوند میفتیم و هزینه‌های گزاف زندگی در این کشور. اما اگر هزینه‌های زندگی و تحصیل در انگلیس را با دیگر کشورهای برتر در این رشته تحصیلی بگذاریم، این کشور جزء متوسط‌ها خواهد بود! انگلیس صاحب معتبرترین دانشگاه‌های جهان است و به تبع در رشته داروسازی هم دانشگاه‌های برتر جهان از لحاظ رتبه علمی را در خود جای داده است. در انگلیس دانشجویان داروسازی می‌توانند به صورت مستقیم با بیماران ارتباط برقرار کنند و به صورت شهودی آموزه‌های تئوری خود را درک کنند. در بیشتر کشورهایی که رشته تحصیلی داروسازی را ارائه می‌دهند، گذراندن مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، شش سال زمان می‌برد اما در انگلیس می‌توانید این دوره را در چهار سال بگذرانید و پس از گذراندن دوره‌های کوتاه در چند مؤسسه خاص وارد بازار کار شوید. اینکه دو سال از زمان تحصیل شما کم شود مقدار قابل توجهی از هزینه‌های تحصیل شما را کاهش خواهد داد. برای تحصیل در رشته داروسازی در داشنگاه‌های انگلیس باید سالانه 25 تا 31 هزار دلار بپردازید. هزینه زندگی در گران‌ترین شهر این کشور یعنی لندن هم حدود 1600 دلار در ماه است که البته اگر شهرهای دیگر این کشور را انتخاب کنید این هزینه تا 750 دلار کاهش خواهد یافت. زبان تحصیل در این کشور هم بدیهی است که انگلیسی باشد. در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه‌های انگلیس را برای تحصیل در رشته داروسازی آورده‌ایم.

  • دانشگاه آکسفورد
  • دانشگاه کمبریج
  • کالج سلطنتی لندن

هزینه تحصیل داروسازی در سنگاپور

سطح زندگی شهری در سنگاپور به قدری بالا است که می‌توانیم این کشور جزء بهترین‌ها برای زندگی و تحصیل بنامیم. دانشجویان زیادی از سراسر جهان برای تحصیل در این کشور اقدام می‌کنند و دانشگاه‌های این کشور مدارکی به شما ارائه می‌کنند که در بیشتر کشورهای جهان معتبر است. دریافت ویزا برای تحصیل در این کشور به شدت وابسته به ضوابط است و اجازه تحصیل گرفتن در این کشور قانون‌مندتر از بقیه کشورها است. از آنجایی که سنگاپور دانشجویان بین‌المللی زیادی را در دانشگاه‌های خود جای داده است، زبان تحصیل در این کشور انگلیسی است. هزینه تحصیل در رشته داروسازی در سنگاپور تا مقطع کارشناسی ارشد بین 28 تا 35 هزار دلار است و هزینه زندگی ماهانه در این کشور بین 1500 تا 3300 دلار است که باعث می‌شود سنگاپور را از کشورهای پرهزینه برای تحصیل در رشته داروسازی بنامیم. در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه‌های سنگاپور را برای تحصیل در رشته داروسازی آورده‌ایم:

  • دانشگاه پلی‌تکنیک نانیانگ
  • دانشگاه پلی‌تکنیک جمهوری
  • دانشگاه ملی سنگاپور

هزینه تحصیل داروسازی در استرالیا

زبان بومی استرالیا هم مانند انگلیس، انگلیسی است. از این رو با دانستن زبان انگلیسی در محیط خارج از دانشگاه هم برای زندگی با مشکل زبانی مواجه نخواهید شد. ضمن اینکه گرفتن ویزای تحصیلی در استرالیا نسبت به دیگر کشورها آسان‌تر است. استرالیا آینده شغلی دانشجویان داروسازی خود را تضمین می‌کند و دانشجویانی که از داشنگاه‌های استرالیا فراغ‌التحصیل شده‌اند مشکل چندانی برای وارد شدن به بازار کار نداشته‌اند. دانشگاه‌هایی که در استرالیا رشته داروسازی را ارائه می‌دهند در لیست 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند و بیشتر کشورها هم مدارک این دانشگاه‌ها را معتبر می‌دانند. پس اگر می‌خواهید پس از اتمام تحصیل در استرالیا مقصد نهایی خود را تغییر دهید، با مشکلات زیادی مواجه نخواهید شد. هزینه تحصیل در رشته داروسازی در استرالیا سالانه حدود 24 تا 36 هزار دلار است و هزینه زندگی در این کشور ماهانه حدود 910 تا 1600 دلار تخمین زده می‌شود. در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا را که رشته داروسازی را ارائه می‌دهند آورده‌ایم:

  • دانشگاه سیدنی
  • دانشگاه ملبورن
  • دانشگاه موناش

scientists-16_9-1-1200x675.webp

هزینه تحصیل داروسازی در آمریکا

آمریکا در بیشتر رشته‌های تحصیلی دارای بهترین دانشگاه‌ها است اما هزینه تحصیل و زندگی در این کشور به نسبت دیگر کشورها بسیار زیاد است. در آمریکا هم تنها با دانستن زبان انگلیسی در دانشگاه و خارج از آن با مشکل مواجه نخواهید شد و می‌توانید بیشتر روی درس خواندن تمرکز کنید. بازار کار داروسازی در این کشور هم داغ است و دانشجویان با فاصله کمی بعد از اتمام تحصیل، مشغول به کار می‌شوند. دوره آموزشی کارشناسی ارشد داروسازی در آمریکا سه ساله است و هزینه تحصیل در این رشته سالانه حدود 22 تا 103 هزار دلار تخمین زده شده است. هزینه زندگی در آمریکا هم ماهانه حدود 1500 تا 1800 دلار است. البته این را هم در نظر بگیرید که درست است برای تحصیل در آمریکا هزینه زیادی را پرداخت می‌کنید اما وقتی وارد بازار کار آمریکا شدید درآمد بیشتری هم نسبت به باقی کشورها خواهید داشت. در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه‌های آمریکا که رشته داروسازی را ارائه می‌دهند آورده‌ایم:

  • دانشگاه ایالتی اوهایو
  • دانشگاه میشیگان
  • دانشگاه کارولینای شمالی

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی داروسازی

هر کشور برای آنکه به شما اجازه تحصیل در دانشگاه‌هایش را بدهد مدارک به خصوصی را از شما می‌خواهد اما برخی از مدارک در بین همه کشورها مشترک است. در این بخش لیست مدارکی را برای دریافت ویزای تحصیلی داروسازی لازم دارید آورده‌ایم:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس استاندارد
  • مدارک هویتی
  • گواهی تمکن مالی
  • مدرک زبان (معمولا آیلتس 6)
  • نامه پذیرش دانشگاه

درآمد فارغ‌التحصیلان داروسازی در کشورهای مختلف

همانطور که پیش از این گفتیم نرخ درآمد فارغ‌التحصیلان داروسازی در کشورهای مختلف مانند نرخ هزینه‌های تحصیل در آن کشور متفاوت است. آمریکا پرهزینه‌ترین و پردرآمدترین کشور برای دانشجویان داروسازی است. در ادامه فهرستی از پردرآمدترین کشورها برای داروسازان را آورده‌ایم:

کشور میزان حدودی درآمد سالیانه (به دلار آمریکا)
آمریکا 133000
استرالیا 88000
کانادا 8000
سوئد 7000
انگلیس 57000

سخن آخر

در مقاله‌ای که مطالعه کردید تلاش کردیم تا هر آنچه باید برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته داروسازی بدانید جمع‌آوری کنیم. اگر همچنان برای انتخاب کشور مقصد خود برای تحصیل در رشته داروسازی سؤال‌هایی در ذهن دارید، مشاوران با تجربه ما در سیم آخر آماده‌اند تا به سؤالات شما پاسخ دهند و شما را در راه گرفتن ویزای تحصیلی در کشور مورد نظرتان راهنمایی کنند. برای دریافت مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید.