جزئیات بورسیه تحصیلی دکتری دانشگاه بولزانو برای سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ اعلام شد. علاقه‌مندان به تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه بولزانو تا ۳۰ژوئن۲۰۲۱ (۹تیر۱۴۰۰) برای ثبت‌نام در دانشگاه یادشده و درخواست بورسیه تحصیلی می‌توانند اقدام کنند. ارزش بورسیۀ تحصیلی دکتری دانشگاه بولزانو حدود ۱۷هزار یورو در هر سال تحصیلی اعلام شده است؛ البته این دانشگاه کمک‌هزینه‌های دیگری جدا از بورسیه برای سفرهای تحقیقاتی خارجی و سایر فعالیت‌های تحقیقاتی، مانند شرکت در کنفرانس‌ها و مدرسه‌های تابستانه در نظر خواهد گرفت. ناگفته نماند کمک‌هزینه‌ها برای سفرهای پژوهشی خارجی تا ۵۰درصد بورسیه تحصیلی دکتری را افزایش خواهد داد.

علاقه‌مندان ایتالیایی و بین‌المللی، ازجمله ایرانیان از فرصت بورسیه تحصیلی دکتری دانشگاه بولزانو می‌توانند استفاده کنند. از این بورسیه برای ادامه‌تحصیل در این رشته‌ها می‌توان بهره برد: علوم کامپیوتر، مدیریت و اقتصاد، اقتصاد و دارایی، زبان‌شناسی، آموزش عمومی، آموزش اجتماعی، تعالیم عمومی و انضباطی، مهندسی سیستم‌های پیشرفته، مهندسی تغذیه، بیوتکنولوژی، کشاورزی و محیط‌زیست کوهستانی و انرژی و فناوری‌های پایدار.

برای دریافت بورسیه تحصیلی دکتری دانشگاه بولزانو، دانشجویان در یکی از رشته‌های یادشده باید ثبت‌نام کنند. مدارک عمومی موردنیاز به‌منظور ثبت‌نام در دورۀ دکتری این دانشگاه عبارت‌اند از: رونوشت‌هایی از مدارک دبیرستان و دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد و اظهارنامۀ Statement of Comparability و مدرک زبان معتبر. مدرک زبان می‌تواند در زبان‌های انگلیسی یا ایتالیایی یا آلمانی باشد و طبق سیستم CEFR، متقاضیان حداقل سطح A2 را در آزمون زبان باید کسب کرده باشند. تحصیل در رشته‌های مقطع دکتری دانشگاه بولزانو تمام‌وقت و دست‌کم سه‌ساله است و حداقل یک سفر پژوهشی سه‌ماهه به خارج از کشور ایتالیا را شامل می‌شود. دانشجویان دکتری دانشگاه بولزانو پایان‌نامه‌های دکتری‌شان را به زبان‌های انگلیسی یا ایتالیایی یا آلمانی می‌توانند نگارش کنند.

دانشگاه آزاد بولزانو (Libera Università di Bolzano) سال ۱۹۹۷ در شهر بولزانو ایتالیا تأسیس شد. طبق تازه‌ترین رده‌بندی وبگاه وبومتریک، دانشگاه مذکور رتبۀ چهل‌وهفتم را در میان دانشگاه‌های برتر ایتالیا و براساس رتبه‌بندی وبگاه QS در سال ۲۰۲۱، ردۀ ششصدویکم تا ششصدوپنجاهم را در بین دانشگاه‌های معتبر جهان کسب کرده است. دانشگاه بولزانو رشته‌هایی در مقاطع مختلف تحصیلی در پنح دانشکدۀ خود ارائه می‌کند و درحال‌حاضر، میزبان بیش از چهارهزار دانشجوست. نکتۀ مهم دیگر دربارۀ دانشگاه بولزانو این است که در آن، سمینارها به سه زبان انگلیسی و ایتالیایی و آلمانی ارائه می‌شود و این موضوع فرصت بسیار مناسبی برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی فراهم آورده است.

منبع: