فرانسه یکی از کشورهای بسیار مشهور برای تحصیل، زندگی یا تفریح است. در حقیقت این کشور علاوه بر داشتن تجهیزات بسیار برای زندگی و امکانات تفریحی زیاد دارای دانشگاه‌های برتری است که علاوه بر رشدِ سطح دانش افراد آنها برای داشتن یک زندگیِ باکیفیت آماده می‌کند. فرانسه را می‌توان از جمله یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت به حساب می‌آید و به بیانی دیگر تحصیل در فرانسه آرزوی بسیاری از افراد است. دانشگاه‌های فرانسه در رتبه‌بندی‌های مختلف نیز دارای رتبه‌های مختلفی هستند اما دانشگاه PSL در دو وب‌سایت معتبر رتبه‌بندی (تایمز و QS) به عنوان بهترین دانشگاه فرانسه برای سال ۲۰۲۰ شناخته می‌شود. براساس این وب‌سایت‌ها دانشگاه PSL به ترتیب دارای رتبه ۴۵ و ۵۳ جهانی است. افرادی که تمایل به تحصیل در بهترین دانشگاه فرانسه را دارند بهتر است اطلاعاتی در این باره کسب کنند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مزایای تحصیل در دانشگاه PSL

تحصیل در بهترین دانشگاه فرانسه ۲۰۲۰ (PSL) دارای مزیت های فراوانی است که در زیر به برخی از آن ها اشاره شده است.

پویایی و بروز بودن

بی‌شک افرادی که در دانشگاه PSL تحصیل می‌کنند، از روش تدریس و برنامه‌های آموزشی (دوره‌های تحصیلی) در این دانشگاه لذت می‌برند. همچنین کلاس‌های کوچک، تعداد کم دانشجویان و دسترسی به جدیدترین و به‌روزترین یافته‌ها در تحقیقات باعث پیشرفت هرچه بیشتر دانشجویان می‌شود.

ترکیب هنر، ادبیات و علم

دانشگاه PSL محیطی است که در آن، تعالی و تنوع باعث خلاقیت و پیشرفت زمینه‌های مختلف تحصیلی نظیر اقتصاد، علوم انسانی، علوم زیستی، حقوق، تاریخ، مدیریت، شیمی، طراحی هنری و سایر زمینه‌ها می‌شود. در حقیقت دانشجویان با تحصیل در دانشگاه PSL به کشفی جدید از همبستگی و اشتراک رشته‌های مختلف تحصیلی می‌رسند.

فرصت خلاقیت، ساختن و شروع کردن

دانشگاه PSL با داشتن ۱۸۱ آزمایشگاه، کارگاه‌های هنری و تجهیزات دیگر (که غالباً برای دانشجویان دکتری و فوق دکتری استفاده می‌شود) محیطی علمی و فرهنگی را در اختیار دانشجویان و محققان سراسر جهان قرار می‌دهد.

پیدا کردن شغل مورد علاقه

دوست دارید چه شغلی را در آینده انتخاب کنید؟ دوست دارید هنرمند، سرمایه‌گذار، مهندس، محقق یا مدیر شوید؟ دانشگاه PSL به شما کمک می‌کند که فعالیت و شغل موردعلاقه خود را بسازید. در حقیقت با شرکت در دانشگاه PSL، بهره‌گیری از تفکر نقادانه، خلاقیت و تنوع، کلاس‌های درسی این دانشگاه، بیش از پیش به پیشرفت مهارت‌ها و استعدادهای شما کمک می‌کند.

فرصت توسعه دادن افق دید

شرکت در سازمان‌های دانشجویی، فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و برنامه‌های مختلف دیگر، زمینه را برای برقراری ارتباط با ملیت‌های مختلف فراهم می‌آورد که همین موضوع باعث گسترش افق دید دانشجویان می‌شود.

فرصت زندگی در پاریس

از آنجاییکه دانشگاه PSL در شهر پاریس واقع شده است، دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه فرصت زندگی در پاریس را پیدا می‌کنند. پاریس نیز به علت داشتن موزه‌های فراوان، نمایشگاه‌های تجاری، تئاتر، کنسرت، اپرا، مراسم باله، کتابخانه و…. گزینه بسیار مناسبی برای زندگی است.

شرایط پذیرش در دانشگاه PSL

شرایط پذیرش در دانشگاهPSL  برای رشته‌های مختلف، متفاوت است. بنابراین بعد از انتخاب رشته مورد نظر باید با شرایط مربوطه آشنا شد. اما شرایط کلی برای تمامی دانشگاه‌های فرانسه به شرح زیر هستند:

  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی و ریزنمرات
  • مدرک زبان فرانسه (حداقل B2 | حداقل C1 برای رشته‌های حوزه پزشکی)
  • پارسپورت و عکس پرسنلی
  • رزومه تحصیلی
  • انگیزه‌نامه تحصیلی

توصیه‌نامه تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

برای کسب اطلاعات جامع‌تر درباره دانشگاه PSL می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

اگر پرسشی درباره راه های مهاجرت به فرانسه و شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه دارید، می‌توانید آن را به‌صورت کامنت مطرح کنید.

منابع: