PSL یکی از بهترین دانشگاه‌های فرانسه و جهان است. این دانشگاه محیطی بسیار مناسب برای پیشرفت بهبود سطح آموزشی و پرورش خلاقیت دانشجویان است. هنر، علوم و مهندسی در رأس موضوعات این دانشگاه قرار دارد و بی‌شک در آینده بخش بسیار بزرگ‌تری از جامعه جهانی را شکل می‌دهد. دانشگاه PSL، دانشگاهی دولتی بوده و پذیرای تمامی دانشجویان از سراسر جهان (بدون توجه به وضعیت اجتماعی و اقتصادی، ملیت و جنسیت) است. هدف اصلی این دانشگاه پیشرفت سطح پویایی دانشجویان، ایجاد فرصت برای آنها به منظور ترقی در زمینه آموزش و از میان برداشتن موانع فراهنگی و اجتماعی است. افرادی که دانشگاه PSL فرانسه را برای تحصیل در فرانسه انتخاب کرده‌اند، بهتر است با این دانشگاه بیشتر آشنا شوند.

مزایای تحصیل در دانشگاه PSL فرانسه

دانشگاه PSL دارای مزایای بسیاری برای تحصیل است که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم:

رتبه برتر جهانی

همانطور که پیش‌تر گفتیم، دانشگاه PSL از جمله برترین دانشگاه‌های فرانسه و جهان است. بر اساس رتبه‌بندی QS این دانشگاه در جایگاه ۵۳ جهانی قرار گرفته است. رتبه‌‌بندی تایمز نیز دانشگاه PSL را در جایگاه ۴۵ جهانی قرار داده است.

پویایی و بروز بودن

بی‌شک افرادی که در دانشگاه PSL تحصیل می‌کنند، از روش تدریس و برنامه‌های آموزشی (دوره‌های تحصیلی) در این دانشگاه لذت می‌برند. همچنین کلاس‌های کوچک، تعداد کم دانشجویان و دسترسی به جدیدترین و به‌روزترین یافته‌ها در تحقیقات باعث پیشرفت هرچه بیشتر دانشجویان می‌شود.

ترکیب هنر، ادبیات و علم

دانشگاه PSL محیطی است که در آن، تعالی و تنوع باعث خلاقیت و پیشرفت زمینه‌های مختلف تحصیلی نظیر اقتصاد، علوم انسانی، علوم زیستی، حقوق، تاریخ، مدیریت، شیمی، طراحی هنری و سایر زمینه‌ها می‌شود. در حقیقت دانشجویان با تحصیل در دانشگاه PSL به کشفی جدید از همبستگی و اشتراک رشته‌های مختلف تحصیلی می‌رسند.

فرصت خلاقیت، ساختن و شروع کردن

دانشگاه PSL با داشتن ۱۸۱ آزمایشگاه، کارگاه‌های هنری و تجهیزات دیگر (که غالباً برای دانشجویان دکتری و فوق دکتری استفاده می‌شود) محیطی علمی و فرهنگی را در اختیار دانشجویان و محققان سراسر جهان قرار می‌دهد.

پیدا کردن شغل مورد علاقه

دوست دارید چه شغلی را در آینده انتخاب کنید؟ دوست دارید هنرمند، سرمایه‌گذار، مهندس، محقق یا مدیر شوید؟ دانشگاه PSL به شما کمک می‌کند که فعالیت و شغل موردعلاقه خود را بسازید. در حقیقت با شرکت در دانشگاه PSL، بهره‌گیری از تفکر نقادانه، خلاقیت و تنوع، کلاس‌های درسی این دانشگاه، بیش از پیش به پیشرفت مهارت‌ها و استعدادهای شما کمک می‌کند.

فرصت توسعه دادن افق دید

شرکت در سازمان‌های دانشجویی، فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و برنامه‌های مختلف دیگر، زمینه را برای برقراری ارتباط با ملیت‌های مختلف فراهم می‌آورد که همین موضوع باعث گسترش افق دید دانشجویان می‌شود.

فرصت زندگی در پاریس

از آنجاییکه دانشگاه PSL در شهر پاریس واقع شده است، دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه فرصت زندگی در پاریس را پیدا می‌کنند. پاریس نیز به علت داشتن موزه‌های فراوان، نمایشگاه‌های تجاری، تئاتر، کنسرت، اپرا، مراسم باله، کتابخانه و…. گزینه بسیار مناسبی برای زندگی است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید صفحه شرایط زندگی در پاریس را مطالعه کنید.

تحصیل در دانشگاه PSL فرانسه به زبان انگلیسی

که غالباً رشته‌های تحصیلی این دانشگاه به زبان فرانسوی هستند و برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، به ترتیب ۱ و ۱۹ رشته به زبان انگلیسی یافت می‌شود که البته آنها هم منحصراً به زبان انگلیسی نیستند. در ادامه به اطلاعاتی درباره این رشته‌ها می‌پردازیم.

زبان تحصیل رشته تحصیل مقطع تحصیل زبان تحصیل رشته تحصیلی مقطع تحصیلی
انگلیسی و فرانسوی ENS کارشناسی ارشد انگلیسی و فرانسوی علوم پایدار کارشناسی
انگلیسی فشن و مواد کارشناسی ارشد انگلیسی و فرانسوی حسابداری، کنترل و حسابرسی کارشناسی ارشد
انگلیسی و فرانسوی امور مالی کارشناسی ارشد انگلیسی و فرانسوی آنالیز و سیاست در اقتصاد کارشناسی ارشد
انگلیسی و فرانسوی اقتصاد و جامعه کارشناسی ارشد انگلیسی و فرانسوی بانکداری، بیمه و امور مالی کارشناسی ارشد
انگلیسی و فرانسوی مهندسی و علوم مواد کارشناسی ارشد انگلیسی و فرانسوی مهندسی پزشکی کارشناسی ارشد
انگلیسی و فرانسوی برنامه و ریاضیات کارشناسی ارشد انگلیسی و فرانسوی شیمی کارشناسی ارشد
انگلیسی فیزیک کارشناسی ارشد انگلیسی و فرانسوی شیمی و علوم زیستی کارشناسی ارشد
انگلیسی اقتصاد کمی کارشناسی ارشد انگلیسی و فرانسوی علوم شناختی کارشناسی ارشد
انگلیسی و فرانسوی علوم زمین و سیارات و محیط زیست کارشناسی ارشد
انگلیسی و فرانسوی انرژی کارشناسی ارشد

شرایط پذیرش در دانشگاه PSL فرانسه

شرایط پذیرش در دانشگاهPSL برای رشته‌های مختلف، متفاوت است. بنابراین بعد از انتخاب رشته مورد نظر باید با شرایط مربوطه آشنا شد. اما شرایط کلی برای تمامی دانشگاه‌های فرانسه به شرح زیر هستند:

  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی و ریزنمرات
  • مدرک زبان فرانسه (حداقل B2 | حداقل C1 برای رشته‌های حوزه پزشکی)
  • پارسپورت و عکس پرسنلی
  • رزومه تحصیلی
  • انگیزه‌نامه تحصیلی
  • توصیه‌نامه تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

در صورت تمایل به زندگی و تحصیل در فرانسه، می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه و مهاجرت تحصیلی به فرانسه از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

منبع:

https://www.psl.eu/en/education/why-psl