اطلاعیه‌های منتشرشده در وبگاه University Affairs کانادا از اجباری شدن واکسن کرونا در دانشگاه گوئلف و چند دانشگاه دیگر در این کشور خبر می‌دهد. به‌تازگی برخی از دانشگاه‌های کانادا واکسیناسیون را برای دانشجویان ساکن پردیس‌ها اجباری اعلام کرده‌اند؛ این دانشگاه‌ها عبارت‌اند از: دانشگاه گوئلف، دانشگاه واترلو، دانشگاه ویلفرد لوریه و دانشگاه مک‌مستر. در‌ادامه، خلاصه‌ای از جزئیات اطلاعیه‌های این دانشگاه‌ها را می‌خوانید. تاکنون، برخی از دانشگاه‌های کانادا واکسیناسیون COVID-19 را برای دانشجویان ساکن پردیس‌های دانشگاهی اجباری کرده‌اند؛ ازجمله دانشگاه وسترن، دانشگاه ترنت، دانشگاه تورنتو، دانشگاه رایرسون، دانشگاه یورک و دانشگاه تکنولوژی انتاریو.

دانشگاه گوئلف

دانشگاه گوئلف در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه باید کاملاً واکسینه شده باشند. در این اطلاعیه، آمده است دانشجویانی که دُز اول واکسن را تزریق کرده‌اند، حداقل چهارده روز پیش از عزیمت به پردیس دانشگاه، دُز دوم واکسن کرونا را باید تزریق کنند. افرادی که تاکنون واکسن را تزریق نکرده‌اند، هفت روز پس از ورود به پردیس دانشگاه اولین دُز واکسن و تا سی روز پس از نقل‌مکان به پردیس دانشگاه، دومین دُز را باید تزریق کنند. شارلوت ییتس، رئیس دانشگاه گوئلف، در نشستی خبری گفته است: «هدف ما این است که تجربه‌ای لذت‌بخش از زندگی در پردیس و یادگیری و امکان ارتباط امن را برای دانشجویانمان فراهم کنیم.»

دانشگاه واترلو

تزریق واکسن کرونا برای تمام دانشجویان سال اول، دانشجویان سال‌های گذشته، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان مشغول کار در پردیس‌های دانشگاه واترلو اجباری شده است. براساس اطلاعیۀ منتشرشده در وبگاه این دانشگاه، ساکنان پردیس‌ها اولین دُز واکسن را پیش از نقل‌مکان به دانشگاه باید تزریق کنند و هنگام ورود به پردیس دانشگاه مدرک واکسیناسیون را همراه داشته باشند. در این اطلاعیه، گفته شده است: «ساکنان پردیس همچنین دومین دُز واکسن را به‌محض‌امکان و در مهلت تعیین‌شده باید تزریق کرده و تا ۱نوامبر۲۰۲۱ دُز دوم را تزریق کرده باشند.»

دانشگاه ویلفرد لوریه

دانشگاه ویلفرد لوریه از دیگر دانشگاه‌های منطقۀ واترلوست که تزریق واکسن برای دانشجویان ساکن پردیس دانشگاه را اجباری اعلام کرده است. دانشجویان این دانشگاه نیز درست مانند دانشگاه واترلو حداقل چهارده روز پیش از رسیدن به پردیس دانشگاه اولین دُز واکسن را باید تزریق کنند. مقام‌های این دانشگاه در نشستی خبری گفته‌اند: «به افرادی که پیش از ورود به پردیس واکسن خود را نمی‌توانند تزریق کنند، یک هفته پس از ورود مهلت داده می‌شود که اولین دُز واکسن را تزریق کنند. همچنین دانشگاه درصورت توزیع واکسن، به دانشجویان در دسترسی به واکسن‌ها کمک می‌کند.»

دانشگاه مک‌مستر

این قانون برای دانشجویانی وضع شده است که در پاییز پیش رو قصد دارند در پردیس دانشگاه مک‌مستر سکونت کنند. نایب‌رئیس دانشگاه مک‌مستر در نشستی خبری گفته است: «‌می‌خواهیم مطمئن شوید دانشجویان به تجربۀ سکونت لذت‌بخش در دانشگاه دسترسی دارند. نظرسنجی از دانشجویان خواهان سکونت در پردیس دانشگاه نشان می‌دهد ۹۷درصد از آنان برای واکسیناسیون پیش از شروع نیمسال پاییز برنامه‌ریزی کرده‌اند. این نتیجه‌ای فوق‌العاده است و اجباری‌شدن واکسیناسیون نیز با هدف تأمین خواسته‌های دانشجویان از ما بوده.» دانشجویان ساکن پردیس این دانشگاه چهارده روز پیش از ورود به دانشگاه باید کاملاً واکسینه شده یا حداقل اولین دُز واکسن را پیش از نقل‌مکان به پردیس تزریق کرده باشند.



منبع: