دانشگاه وسترن کانادا با برنامه‌ریزی برای بازگشت کامل به کلاس‌های حضوری در سپتامبر، از اجباری شدن واکسن کرونا برای دانشجویان ساکن در خوابگاه‌ها با هدف افزایش اقدامات مربوط به سلامت افراد خبر داده است. دانشگاه وسترن همراه با کالج‌های وابسته‌اش، یعنی کالج‌های برسیکا و هوران و کینگز، از دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها می‌خواهد پیش از حضور در پردیس دانشگاه در پاییزِ پیش رو، حداقل اولین دُز واکسن COVID-19 را تزریق کنند. به دانشجویانی که پیش از ورود به پردیس نتوانند واکسن تزریق کنند، چهارده روز پس از ورود به خوابگاه فرصت داده می‌شود تا در پردیس دانشگاه واکسینه شوند.

آلن شپارد، رئیس دانشگاه وسترن، در بیانیه‌ای گفته است: «می‌خواهیم دانشجویان و کارکنانمان در نیمسال پاییز در سلامت و امنیت باشند. مطمئن‌شدن از واکسینه‌بودن دانشجویان خوابگاه‌ها در رسیدن به این هدف کمک بزرگی به ما می‌کند.» به‌گزارش Globe and Mail، دانشگاه وسترن اولین دانشگاه کانادا محسوب می‌شود که سیاست اجباری‌کردن واکسن کرونا را در پیش گرفته است. در سال تحصیلی گذشته، دانشگاه وسترن با وجود محدود‌کردن ظرفیت ساکنان خوابگاه دانشجویی به ۷۰درصد، سال دشواری را گذرانده و دائماً افزایش تعداد موارد ابتلا به بیماری را در ساختمان‌های مسکونی دانشگاه شاهد بوده است.

دانشگاه وسترن اعلام کرده است که تمام دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی و کارکنان را به واکسینه‌شدن در سریع‌ترین زمان ممکن تشویق می‌کند. همچنین، این دانشگاه قصد دارد کلینیک واکسیناسیون داخل پردیس را تابستان سال جاری راه‌اندازی کند تا به واکسینه‌شدن اعضای دانشگاه کمک کند. ضرورت رعایت دیگر قوانین مربوط به امنیت و سلامت مانند استفاده از ماسک صورت، فاصله‌گذاری فیزیکی، ضدعفونی‌کردن و تهویه در ساختمان‌های دانشگاه وسترن همچنان برقرار خواهد ماند.

اطلاعات بیشتر مانند جزئیات محل سکونت و نکته‌های پزشکی و درمانی با عنوان قانون حقوق بشر انتاریو (Ontario Human Rights Code) دردسترس دانشجویانی قرار خواهد گرفت که برای زندگی در خوابگاه دانشجویی در آیندۀ نزدیک برنامه‌ریزی کرده‌اند. علاوه‌براین، دکتر شپارد افزوده است که احتمال دارد برنامه‌ها تغییر کنند. دستور اجباری شدن واکسن کرونا در دانشگاه وسترن کانادا به شرایط لازم بهداشت عمومی و استانی و ذخایر واکسن در استان انتاریو بستگی دارد.



منابع: