به‌گزارش CTV News، دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دانشگاه رایرسون برای پاییز سال تحصیلی جاری باید واکسینه شوند. طبق این گزارش، کارن بنر، سخن‌گوی دانشگاه رایرسون، در ایمیلی به CP24 گفته است این تصمیم براساس قوانین زندگی اشتراکی و تعداد زیاد موارد ابتلا به COVID-19 در جوانان و به‌منظور ایجاد محیطی مطلوب برای دانشجویان ساکن پردیس دانشگاه گرفته شده است. او اعلام کرده است: «این اقدام با هدف حمایت از امنیت دانشجویان، تعهدات دانشگاه رایرسون برای گسترش پژوهش و علوم کاربردی، پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه و جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری در سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ ضروری است.»

دانشگاه رایرسون به دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها پیشهاد می‌کند دُز اول واکسن کرونا را حداقل چهارده روز پیش از رسیدن به پردیس دانشگاه تزریق کنند. این قانون مشابه پروتکل‌های وضع‌شده در دانشگاه تورنتو و دانشگاه ترنت است. دانشگاه یورک نیز از دانشجویان ساکن خوابگاه می‌خواهد پیش از رسیدن به پردیس دانشگاه برای شروع نیمسال پاییز واکسینه شوند. اطلاعیۀ دانشگاه یادشده ۱۵ژوئن منتشر شده و در آن آمده است: «این قانون بنابر حمایت دپارتمان بهداشت عمومی تورنتو مبنی‌بر امن و تأثیرگذاربودن واکسن‌ها برای محافظت از افراد مرتبط باهم، به‌ویژه در فضاهای اشتراکی، وضع شده است. هدف ما از این تعهد به سلامت و امنیت، کمک به بازگشت دانشجویان به زندگی خوابگاهی در پاییزِ پیش رو و بهبود تجربۀ آن‌هاست.»

ناگفته نماند دانشجویان خارج از پردیس یا دانشجویان ساکن آپارتمان‌های دانشگاه یورک مشمول این قانون نخواهند شد. تاکنون، دانشگاه های وسترن، ترنت، تورنتو، رایرسون و یورک در کانادا از اجباری شدن تزریق واکسن کرونا برای دانشجویان ساکن پردیس دانشگاه‌ها خبر داده و برخی از دانشگاه‌های کانادا مانند دانشگاه‌های بریتیش کلمبیا، آلبرتا، مک‌گیل، ساسکاچوان و رجاینا اعلام کرده‌اند به اثبات تزریق واکسن برای شروع آموزش حضوری در پاییز نیازی ندارند.



منابع: