ممنوعیت ورود به نروژ برای شهروندان کشورهای جهان سوم تا نوامبر۲۰۲۱ تمدید شده است. براساس تازه‌ترین خبرها‌‌،‌ دولت نروژ با هدف حفاظت از جان شهروندان نروژی دربرابر ویروس کرونا، ممنوعیت ورود شهروندان کشورهای جهان سوم به این کشور را تا ۱۰نوامبر امسال تمدید می‌کند. این ممنوعیت از اوایل مارس هم‌زمان با اواسط موج اول کرونا آغاز شد؛ اما شیوع گسترده و همه‌گیری سریع این ویروس نروژ را مجبور کرد آن را تا اول ژوئن‌۲۰۲۱ ادامه دهد و هم‌اکنون نیز باردیگر تمدید شده است.

Monica Mæland، وزیر دادگستری و مدیریت بحران نروژ، اعلام کرده است: «هنوز در موقعیت حساس ابتلا به ویروس هستیم؛ بنابراین، تمدید ممنوعیت ورود به نروژ ضروری است... همگی به بهبود سریع این وضعیت امیدواریم و همواره برای کاهش محدودیت‌ها تلاش می‌کنیم.»

از‌آنجا‌که بیمارستان منطقۀ Länsi-Pohja در فنلاند از وضعیت زرد به قرمز تغییر پیدا کرده، از شهروندان خواسته شده است از سفرهای غیرضروری به این منطقه خودداری کنند. گفتنی است هر فردی که بخواهد از منطقۀ Länsi-Pohja به نروژ سفر کند، باید قرنطینۀ اجباری دَه‌روزه را پشت‌سر بگذارد. از ابتدای همه‌گیری کرونا، نروژ آمار ۹۲،۸۵۸ نفر مبتلا و ۶۵۶ کشته را ثبت کرده است. از کل افراد مبتلا ۷۴،۳۳۲ نفر بهبود یافته‌اند و ۱۷،۸۷۰ نفر همچنان با بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

دوشنبۀ این هفته نیز اعلام شد با هدف جلوگیری از افزایش تعداد مبتلایان ناشی از دورهمی‌های عید پاک، محدودیت‌ها شدید‌تر خواهد شد. Espen Rostrup Nakstad، دستیار مدیر بهداشت در هیئت بهداشت نروژ، گفته است مراقب تجمع افراد خواهند بود و دورهمی‌ها در‌صورتی برگزار می‌شود که مردم ماسک بزنند و فاصلۀ اجتماعی را رعایت کنند.

نکتۀ مهم دیگر اینکه دولت نروژ اعلام کرده است افرادی که در این کشور اولین دُز واکسن AstraZeneca را تزریق کرده‌اند، هنگام ورود به نروژ نیازی نیست از قوانین قرنطینه پیروی کنند. ماه گذشته نیز، دولت نروژ به برخی از افراد اجازه داد از فنلاند و سوئد به این کشور وارد شوند؛ اما تمام محدودیت‌ها و قانون‌های مرتبط را باید رعایت کنند. ناگفته نماند دولت نروژ به شهروندان این کشور نیز توصیه کرده است تا ۱۵آوریل به‌دلایل غیرضروری سفر نکنند.

اگر به زندگی و یا مهاجرت تحصیلی به نروژ علاقمندید با سیم اخر همراه باشید.

منبع: