آشنایی با شهرهای نسبتاً ناشناختۀ هر کشوری پیش از رفتن به آن کشور اهمیت دارد؛ زیرا سبب می‌شود دربارۀ آن کشور به دیدگاه جامعی دست پیدا کنید. شهر اورلئان فرانسه یکی از این شهرهاست که در شمال‌شرقی فرانسه قرار دارد. در این مقاله، اطلاعات بیشتری دربارۀ شهر اورلئان فرانسه بیان خواهیم کرد.

اگر به مهاجرت تحصیلی به فرانسه و زندگی در این کشور علاقمندید با ما همراه باشید.

مساحت و جمعیت شهر اورلئان فرانسه

جمعیت شهر اورلئان فرانسه درحدود ۱۲۴هزار نفر و مساحتش ۲۷.۴۸ کیلومتر‌مربع است.

شهرهای نزدیک فرانسوی به شهر اورلئان فرانسه

به‌طور‌کلی، شهر اورلئان فرانسه به شهرهایی نظیر تور و پاریس نزدیک است و از آن‌ها به‌ترتیب ۱۱۶.۸۵ و ۱۳۲.۶۲ کیلومتر فاصله دارد.

وضعیت آب‌و‌هوایی شهر اورلئان فرانسه

تابستان‌های شهر اورلئان فرانسه گرم به‌همراه آسمان نیمه‌ابری و زمستان‌هایش بسیار سرد به‌همراه باد و آسمان ابری است. متوسط دمای هوای شهر در طول سال از ۱ تا ۲۶ درجۀ سانتی‌گراد متغیر است و دمای کمتر از منفی ۵ یا بیشتر از ۳۱ درجۀ سانتی‌گراد در آن به‌ندرت دیده می‌شود. فصل گرم سال در شهر اورلئان فرانسه از یازدهم ژوئن آغاز می‌شود و تا دهم سپتامبر با متوسط دمای ۲۲ درجۀ سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. افزون‌براین، گرم‌ترین روز سال در این شهر سوم آگوست با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۶ درجۀ سانتی‌گراد است.

دربارۀ فصل سرد سال در شهر اورلئان فرانسه باید بگوییم که از شانزدهم نوامبر تا چهارم مارس با متوسط دمای ۱۰ درجۀ سانتی‌گراد در روز است. سردترین روز سال این شهر نیز هشتم فوریه با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۷ درجۀ سانتی‌گراد است. همچنین براساس دیدگاه‌های گردشگران، بهترین زمان برای بازدید از شهر اورلئان فرانسه از اواسط ژوئن تا اواسط سپتامبر محسوب می‌شود که دمای هوا بین ۱۸ تا ۲۷ درجۀ سانتی‌گراد است.

هزینۀ زندگی در شهر اورلئان فرانسه

باتوجه‌به سبک زندگی، هزینه‌های زندگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در‌ادامۀ مقاله، به برخی از هزینه‌های زندگی مهم در شهر اورلئان در سال ۲۰۲۰ اشاره خواهیم کرد؛ ازجمله هزینۀ موادغذایی و رستوران، هزینۀ حمل‌و‌نقل، هزینۀ مسکن، هزینۀ قبوض و اینترنت و سایر هزینه‌ها.

هزینۀ موادغذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به موادغذایی و رستوران از‌جمله هزینه‌های مهم برای زندگی است. برای مثال، هزینۀ خرید غذا از رستورانی ارزان‌قیمت ۱۳ یورو و در رستورانی گران‌قیمت‌تر ۳۲.۵۰ یورو برای دو نفر است. هزینۀ موادغذایی پرمصرفی نظیر شیر (یک لیتر)، نان سفید (یک قرص)، برنج سفید (یک کیلوگرم)، تخم‌مرغ (دوازده عدد)، پنیر محلی (یک کیلوگرم)، فیلۀ مرغ (یک کیلوگرم) و گوشت گاو (یک کیلوگرم) به‌ترتیب ۰.۶۶، ۰.۸۶، ۲، ۳، ۹، ۵ و ۹.۵۰ یوروست. همچنین، برای خرید هر کیلوگرم از میوه‌هایی مانند سیب و موز و پرتقال به‌ترتیب ۲.۵۰ و ۱ و ۱.۵۰ یورو و برای خرید هر کیلوگرم از صیفی‌جاتی مانند گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی و پیاز به‌ترتیب ۱.۷۵ و ۰.۹۹ و ۲.۴۸ یورو پرداخت کرد.

هزینۀ حمل‌ونقل

هزینۀ حمل‌ونقل در شهر اورلئان فرانسه یکی دیگر از هزینه‌های زندگی مهم محسوب می‌شود و بسته به نوع حمل‌ونقل افراد، متفاوت است. برای مثال، هزینۀ بلیت یک‌طرفه و یک‌ماهۀ حمل‌ونقل داخلی به‌ترتیب ۱.۸۰ و ۴۳ یورو برآورد می‌شود. افرادی که از تاکسی برای حمل‌ونقل استفاده می‌کنند، باید بدانند که کرایۀ تاکسی ۱.۷۰ یورو به‌ازای هر کیلومتر و مبلغ ورودی تاکسی نیز 2.30 یوروست. همچنین، برای هر لیتر بنزین در شهر اورلئان حدود 1.33 یورو باید پرداخت کرد.

هزینۀ مسکن

در میان هزینه‌های زندگی، هزینۀ مسکن مهم‌ترین هزینۀ به‌حساب می‌آید. این هزینه بسته به محل زندگی و متراژ مسکن، متغیر است. به‌طورکلی، اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر اورلئان ۴۵۰ یورو و اجاره‌بهای آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر ۴۶۲.۵۰ یورو در ماه است. همچنین، اجارۀ ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۸۴۰ یورو و اجارۀ ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۷۷۵ یورو تخمین زده می‌شود. ناگفته نماند قیمت خرید هر مترمربع آپارتمان در مرکز شهر و خارج از مرکز شهر اورلئان به‌ترتیب ۲،۲۸۵ و ۲،۷۵۰ یوروست.

هزینۀ قبوض و اینترنت

هزینۀ قبوض مربوط به آب و برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای آپارتمان ۸۵متری حدود ۲۲۰ یورو و هزینۀ اینترنت شصت مگابیت‌برثانیه یا بیشترِ نامحدود ۲۳ یورو در ماه برآورد می‌شود.

سایر هزینه‌ها

هزینه‌های مربوط به زندگی علاوه‌بر هزینه‌های یادشده هزینه‌های دیگری را نیز شامل می‌شود؛ ازجمله هزینۀ لباس و هزینۀ ورزش و تفریح. درپایان مقاله، به این هزینه‌ها نگاهی خواهیم انداخت.

هزینۀ لباس

هزینه‌های مربوط به لباس بسته به نوع لباس و فروشگاه متغیر است. برای نمونه، هزینۀ خرید یک شلوار جین (با برند Levis 501 یا برندی مشابه) ۸۰ یورو و هزینۀ خرید یک لباس تابستانی از فروشگاه زنجیره‌ای (با برند Zara، H&M و...) ۲۵ یوروست. همچنین، برای خرید یک جفت کتانی ورزشی و یک جفت کفش رسمی چرمی مردانه به‌ترتیب ۹۰ و ۱۲۵ یورو باید پرداخت کرد.

هزینۀ ورزش و تفریح

هزینه‌های مربوط به ورزش یا تفریح بسته به نوع ورزش و تفریح مدنظر از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای مثال، شهریۀ باشگاه ورزشی برای هر فرد بزرگ‌سال ۳۳.۳۰ یورو در ماه و هزینۀ اجارۀ زمین تنیس در آخر هفته ۱۵ یورو به‌ازای هر ساعت است. علاوه‌براین، هزینۀ تفریحاتی نظیر رفتن به سینما ۱۳ یورو به‌ازای هر بلیت است.

در صورت تمایل به زندگی و تحصیل در فرانسه، می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه و مهاجرت به این کشور از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

منابع:

https://www.numbeo.com/cost-of-living/in/Orleans-France

https://weatherspark.com/y/۴۶۴۶۷/Average-Weather-in-Orl%C۳%A۹ans-France-Year-Round