فرانسه با داشتن تعداد زیادی دانشگاه و مؤسسه آموزشی با کیفیت بالای تدریس دارای شهرتی جهانی در این زمینه است. این کشور همچنین تعداد گسترده‌ای رشته تحصیلی در زمینه مدیریت و کسب و کار به دانشجویان ارائه می‌دهد و از این نظر نیز مقصد بسیاری از دانشجویانِ علاقه مند به مدیریت و بیزینس است. این کشور با دارا بودن اقتصادی قوی در اروپا و جهان در میان افراد از محبوبیت بسیاری برخوردار بوده و برخی از بهترین بیزینس اسکول‌های جهان را در خود جای داده است که آشنایی با آنها برای افرادی که تمایل به تحصیل در فرانسه در رشته مدیریت و کسب و کار دارند بسیار مهم است اما پیش از پرداختن به بهترین بیزینس اسکول های فرانسه بهتر است به توضیح این موضوع بپردازیم که بیزینس اسکول چیست؟ پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

بیزینس اسکول

بیزینس اسکول‌ها که در صفحه مربوطه (لینک مذکور در مقدمه) به صورت جامع درباره آنها توضیح داده‌ایم مؤسسات آموزشی هستند که تنها به تدریس رشته‌های مرتبط با مدیریت و کسب و کار می‌پردازد درصورتیکه دانشگاه‌ها دامنه بسیار گسترده‌تری از رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهند. بیزینس اسکول‌ها و به طورکلی دانشگاه‌های موجود در فرانسه نیز بسیار خوب و با کیفیت هستند و با ارائه سخنرانی و فرصت‌های تحقیقاتی دانشجویان را برای حضور در دنیای بیزینس واقعی آماده می‌کنند. در ادامه نیز به معرفی بهترین بیزینس اسکول های فرانسه خواهیم پرداخت.

بیزینس اسکول INSEAD

بیزینس اسکول INSEAD یکی از بهترین بیزینس اسکول های فرانسه است که رشته‌های متعددی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد. این مدرسه همچنین دارای چندین ساختمان در پاریس، سنگاپور و ابوظبی است.

مدرسه مدیریت HEC پاریس

مدرسه مدیریت HEC پاریس دارای تمرکز ویژه‌ای بر مطالعات مدیریتی بوده و رشته‌هایی نظیر MBA و دیگر رشته‌هایی نظیر مارکتینگ، کارآفرینی، استراتژِی، خلاقیت و… را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. دانشجویان نیز می‌توانند به زبان انگلیسی و یا فرانسه در این مدرسه تحصیل کنند. همچنین این مدرسه مدیریت دارای بیش از ۴۰۰۰ دانشجو و ۱۳۸ استاد است.

بیزینس اسکول ESSEC

بیزینس اسکول ESSEC یکی از بیزینس اسکول‌های پیشتاز در زمینه کسب و کار و آموزش‌های مربوط به مدیریت بوده و هدف آن، آماده کردن دانشجویان برای چالش‌های دنیای واقعی است. این مدرسه ترکیبی از آموزش تئوری و عملی را برای دانشجویان فراهم می‌کند و دارای ساختمان‌های متعددی در فرانسه، سنگاپور و مراکش است. همچنین مدیریت برند، مدیریت مهمانداری و مدیریت اجرایی کسب و کار از جمله رشته‌های محبوب این مدرسه هستند.

بیزینس اسکول Emlyon

بیزینس اسکول Emlyon که به عنوان یکی از بهترین بیزینس اسکول های فرانسه شناخته می‌شود بر آموزش کسب و کار بین‌الملل، روش‌های سرمایه گذاری و کسب و کار کاربردی تمرکز دارد. این بیزینس اسکول دارای ۳ ساختمان در فرانسه، شانگهای و کازابلانکا بوده و رشته‌های متعددی نظیر مدیریت برند، BBA جهانی و مدیریت اجرایی کسب  و کار را ارائه می‌دهد.

بیزینس اسکول EDHEC

بیزینس اسکول EDHEC از ۵ ساختمان در پاریس، لیل، نیس، سنگاپور و لندن تشکیل شده و دارای شهرتی جهانی در زمینه تحقیقات و آموزش است. این مؤسسه آموزشی علاوه بر رشته‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، مدیریت اجرایی کسب و کار که شامل تخصص‌هایی در امورمالی بین‌المللی، سرمایه‌گذاری و رهبری جهانی است را ارائه می‌دهد. دانشجویان همچنین می‌توانند رشته‌های تحصیلی موجود در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فرانسه بگذرانند.

علاوه بر بیزینس اسکول های فوق، فرانسه دارای مدارس کسب و کار دیگری نیز است که در ادامه آنها را مشاهده می‌کنیم:

  • مدرسه مدیریت گرونوبل
  • بیزینس اسکول اروپایی ESCP
  • بیزینس اسکول تولوز
  • بیزینس اسکول Kedge
  • بیزینس اسکول SKEMA
  • بیزینس اسکول Audencia
  • بیزینس اسکول مون پلیه
  • مدرسه مدیریت بین‌المللی
  • بیزینس اسکول NEOMA
  • بیزینس اسکول سوربن پاریس IAE
  • مدرسه مدیریت ESSCA

همچنین دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات خود در هر یک بیزینس اسکول‌های فوق می‌توانند در عناوین شغلی نظیر؛ مدیریت فروش، مدیریت برند مد، مدیریت تولید، مدیریت منابع انسانی، مدیریت بحران، مدیریت زنجیره تأمین، مدیریت لجستیک، مدیریت تولید فنی، مدیریت IT، مشاوره مالی، مدیریت مارکتینگ، ارزیابی مدیریت و… فعالیت کنند.

اگر پرسشی درباره راه های مهاجرت تحصیلی به فرانسه و شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه دارید، می‌توانید آن را به‌صورت کامنت مطرح کنید.

منبع: