اگر به دنبال مقصدی بین‌المللی برای ادامه تحصیل و یافتن شغلی مناسب هستید، تحصیل در کانادا می‌تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد. در این مطلب ده دلیل در پاسخ به این پرسش که چرا تحصیل در کانادا مناسب است را برای شما شرح می‌دهیم.

۱- چرا تحصیل در کانادا؟ چون می‌توانید در حین تحصیل کار کنید

مقاصد دیگر برای ادامه تحصیل ممکن است به دانشجویان بین‌المللی اجازه کار ندهند یا تنها امکان کار کردن در زمینه‌ها و مکان‌های خاص را برای دانشجویان فراهم کنند؛ اما کانادا این‌طور نیست. شما به عنوان یک دانشجو در کانادا می‌توانید در حین تحصیل کار کنید و از این طریق مخارج دانشگاه یا کالج خود را بپردازید و تجربه کاری کسب کنید. این یکی از مهم‌ترین دلایل برای انتخاب کانادا برای ادامه تحصیل است.

۲- شهریه کمتری می‌پردازید

بله، در کانادا به عنوان دانشجوی بین‌المللی شهریه بیشتری از دانشجویان کانادایی خواهید پرداخت اما احتمالاً تحصیل در رشته موردنظرتان در آمریکا، استرالیا یا بریتانیا هزینه بیشتری خواهد داشت. هزینه تحصیل در کانادا معمولاً از هزینه تحصیل در آمریکا، استرالیا و بریتانیا کمتر است. علاوه بر این همان‌طور که در دلیل شماره یک به آن اشاره شد شما در کانادا تنها شهریه کمتری نمی‌پردازید، بلکه می‌توانید در حین تحصیل درآمد هم داشته باشید.

۳- نیم میلیون دانشجوی دیگر به شما کمک می‌کنند

در کانادا شما تنها نیستید. بیش از نیم میلیون دانشجوی بین‌المللی در کانادا مشغول به تحصیل هستند که هر کدام از آن‌ها داستان زندگی و تحصیل خودشان را دارند. در هر جایی از کانادا به این دانشجوها برمی‌خورید و می‌توانید با آن‌ها مشورت و معاشرت کنید. آن‌ها نگرانی‌های روزمره شما را درک می‌کنند، چرا که خودشان نیز این نگرانی‌ها را پشت سر گذاشته‌اند.

۴- کیفیت آموزش بالایی دریافت می‌کنید

یکی دیگر از مهم‌ترین پاسخ‌ها به این پرسش که چرا تحصیل در کانادا را پیشنهاد می‌کنیم این است: معمولاً فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادایی افرادی بسیار بااستعداد هستند. مؤسسات آموزشی مشهور کانادایی بهترین استادها را برای تدریس جذب می‌کنند و دوره‌هایی منطبق با اقتصاد در حال تغییر کانادا را ارائه می‌کنند؛ بنابراین زمانی که دوره تحصیلی‌تان را تمام کنید احتمالاً از حالا نیز باهوش‌تر خواهید بود و برای شروع شغل موردنظرتان در کانادا آماده خواهید شد.

۵- می‌توانید به بازار کار کانادا وارد شوید

کشورهای دیگر مانند آمریکا و بریتانیا به‌جای جذب فارغ‌التحصیلان بین‌المللی شرایط ماندن در کشور را برای آن‌ها دشوار می‌کنند؛ اما فارغ‌التحصیلان در کانادا مجوزی برای کار پس از فراغت از تحصیل (Post-Graduation Work Permit – PGWP) دریافت می‌کنند که سه سال اعتبار دارد. این مجوز کار به فارغ‌التحصیلان این امکان را می‌دهد که در کانادا برای هر کارفرمایی و در هر مکانی کار کنند. هم‌چنین افراد امکان تغییر کارفرما را دارند و بنابراین می‌توانند تجربه کاری بهتری کسب کنند و این موضوع در روند دریافت اقامت دائمی آن‌ها تأثیر مثبتی دارد.

۶- می‌توانید به کانادا مهاجرت کنید

اقامت دائمی کانادا که در بالا به آن اشاره کردیم، حق زندگی و کار در کانادا و استفاده از مزایای درمانی عمومی و اجتماعی در این کشور برای همیشه است. کانادا به شما به عنوان یک دانشجو یا فارغ‌التحصیل بین‌المللی نیاز دارد. سیستم مهاجرت اکسپرس انتری کانادا به افرادی که در این کشور تحصیل کرده‌اند و تجربه کاری دارند، مهارت‌های زبانی خوبی دارند و سن پایین‌تری دارند (که بیشتر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان شامل این مورد می‌شوند) امتیاز بالاتری می‌دهد؛ بنابراین یکی دیگر از پاسخ‌های این پرسش که چرا تحصیل در کانادا گزینه مناسبی است، امکان مهاجرت دانشجویان به کانادا است.

۷- می‌توانید خانواده خود را به کانادا بیاورید

یکی دیگر از مزایای تحصیل در کانادا و مهاجرت تحصیلی به کانادا این است که با داشتن مجوز کار در کانادا (Open Work Permit) می‌توانید همسر یا شریک زندگی قانونی خود و فرزندان‌تان را با خود به این کشور بیاورید و فرزندان‌تان می‌توانند بدون داشتن استادی پرمیت جداگانه در مدارس ابتدایی یا دبیرستان‌های کانادا تحصیل کنند.

۸- می‌توانید در کانادا سفر کنید

کانادا شش منطقه زمانی متفاوت، مناظر برفی زیبا، سواحل آفتابی، شهرهای متنوع و گزینه‌های بسیار دیگری برای سفر دارد. زمانی که در کانادا تحصیل و زندگی می‌کنید می‌توانید در این کشور بزرگ و زیبا سفر کنید.

۹- می‌توانید در کانادا استراحت کنید و خودتان باشید

کانادایی‌ها به داشتن رفتار دوستانه و مهربانی مشهورند. در این کشور می‌توانید به‌سادگی بعد از روزی پرکار با دوستان‌تان برای غذا خوردن یا نوشیدن قهوه وقت بگذرانید و معاشرت کنید. شما در این کشور می‌توانید خودتان باشید و کسی شما را به خاطر انتخاب‌هایتان قضاوت نمی‌کند.

۱۰- می‌توانید یک کانادایی شوید

کشور کانادا تنها کار پس از فراغت از تحصیل و تبدیل شدن دانشجویان به مقیمان دائم را آسان‌تر نکرده است، بلکه حالا افراد دارای اقامت دائمی کانادا راحت‌تر می‌توانند به شهروندان کانادا تبدیل شوند. این آخرین مرحله از مراحل تبدیل شدن به یک کانادایی است و به شما این امکان را می‌دهند که بدون تمدید کردن اقامت دائمی‌تان به کانادا رفت‌وآمد کنید، در انتخابات این کشور شرکت کنید، پاسپورت کانادایی که یکی از ارزشمندترین پاسپورت‌های جهان است را دریافت کنید و شهروندی اولیه‌تان را نیز حفظ کنید.

در صورت تمایل برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا با ما همراه باشید.

منبع: