اگر اسپانیا را برای زندگی و یا تحصیل انتخاب کرده‌اید و یا قصد مسافرت به این کشور را دارید، خوب است با حقایقی در مورد اسپانیا آشنا شوید. دانستن این حقایق نه تنها می‌تواند جذاب و شگفت‌انگیز باشد بلکه به شناخت بیشتر شما از اسپانیا و مردم این کشور کمک خواهد کرد. در ادامه به برخی از این حقایق جالب درباره اسپانیا می‌پردازیم.

1- شکم سیر و قلب خوشحال!

حقایق جالب درباره اسپانیا شکم سیر و قلب خوشحال

عبارت فوق یک ضرب‌المثل معروف اسپانیایی است که عشق مردم اسپانیا به غذا را نشان می‌دهد. در حقیقت اسپانیایی‌ها بر این باورند که خوشحالی زمانی اتفاق می‌افتد که فرد غذای کاملی خورده باشد.

2- بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن زیتون!

اسپانیا با تولید ۴۴ درصد از روغن زیتون جهان، بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن زیتون در دنیا است. آندلس منطقه‌ای در این کشور است که بیشترین تولید را دارد.

3- سواحل بسیار طولانی!

اسپانیا بیش از ۸۰۰۰ کیلومتر ساحل دارد که همین موضوع این کشور را به منطقه‌ای قابل توجه برای خوش‌گذرانی در روزهای آفتابی تبدیل کرده است. همچنین بسیاری از سواحل زیبای اروپا در اسپانیا واقع شده‌اند مانند جزایر قناری و جزایر بالریک.

4- قدیمی‌ترین رستوران جهان!

حقایق جالب درباره اسپانیا قدیمی ترین رستوران جهان

بر اساس آمار گزارش شده در گینس، قدیمی‌ترین رستوران دنیا که هنوز فعالیت دارد، رستوران بوتین در مادرید بوده که از سال ۱۷۲۵ شروع به کار کرده است.

5- فردا، فردا!

“Mañana Mañana” یا به صورت تحت‌اللفظی “فردا، فرد!” اصطلاحی اسپانیایی است که بیان می‌کند احتیاجی به نگرانی نیست زیرا همه چیز درست خواهد شد. باحضور در اسپانیا به راحتی می‌توان انعکاس این اصطلاح را در فرهنگ اسپانیایی احساس کرد. مردم اسپانیا یکدیگر را به لذت بردن از زندگی دعوت می‌کنند و به همین دلیل است که به خانواده، غذا و نوشیدنی اهمیت زیادی می‌دهند. اسپانیایی‌ها برای زمان آزاد و تعطیلات خود بسیار ارزش قائل هستند و مانند کشورهای دیگر تمام وقت خود را با کار کردن پر نمی‌کنند. البته این موضوع به معنای تنبلی مردم اسپانیا نیست بلکه به این معنا است که اسپانیایی‌ها بیشتر به لذت بردن از زندگی تمرکز می‌کنند.

6- افراد با دو نام خانوادگی!

با وجود اینکه امروزه داشتن دو نام خانوادگی در اسپانیا در حال تغییر است اما هنوز هم این مساله یک سنت اسپانیایی محسوب می‌شود. در حقیقت اولین نام خانوادگی فرد، نام خانوادگی پدر و دومی، نام خانوادگی مادر اوست.

7- شاه اسپانیایی!

اسپانیا مانند سوئد و انگلیس، هنوز هم شاه دارد. شاه در اسپانیا مقام بالایی دارد ولی در زمینه قوانین و مقررات کشور اراده‌ای ندارد. هم اکنون شاه اسپانیا، فیلیپ ششم (Felipe VI) است.

8- سرود بی کلام!

سرود ملی کشور اسپانیا هیچ ترانه‌ای ندارد و از معدود سرودهای ملی بی کلام است.

9- فستیوال گوجه فرنگی!

حقایق جالب درباره اسپانی فستیوال گوجه فرنگی

توماتینا یا فستیوال گوجه فرنگی، هر ساله در اسپانیا برگزار می‌شود و در آن مردم بیش از ۱۵۰۰۰۰ گوجه فرنگی به سوی هم پرتاپ می‌کنند.

10- گاو، نماد اسپانیا!

حقایق جالب درباره اسپانیا گاو نماد اسپانیا

یکی دیگر از حقایق جالب درباره اسپانیا که تقریباً تمامی افراد با آن آشنا هستند، این است که گاو، نماد ملی این کشور است.

11- دومین تولیدکننده زعفران دنیا!

اسپانیا بعد از ایران، بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران در دنیا است.

12- 13 درصد مسیحی در اسپانیا!

از میان جمعیت بسیار اسپانیا تنها ۱۳.۶ درصد از اسپانیایی‌ها هر یکشنبه به کلیسا می‌روند که البته این موضوع به این معنا نیست که مابقی افراد اسپانیایی مسیحی نیستند.

13- هنرمندان اسپانیایی!

هنرمندان اسپانیایی

بسیاری از هنرمندان معروف جهان مانند پیکاسو، سالوادور دالی، ولاسکوئز و … اسپانیایی بوده‌اند. برای مشاهده نقاشی پیکاسو در مورد جنگ داخلی اسپانیا و نقاشی جالب دالی درمورد نظریه نسبیت به صفحه نقاشی های معروف جهان مراجعه کنید.

14- مادرید، مرکز اسپانیا!

ممکن است در نگاه اول گمان کنید که منظور ما از “مرکز” اسپانیا، “پایتخت” این کشور است اما بهتر است بدانید که مادرید علاوه بر اینکه پایتخت این کشور است، از نظر جغرافیایی نیز در مرکز اسپانیا واقع شده است.

15- حرف زدن با صدای بلند!

یکی دیگر از حقایق جالب درباره اسپانیا این است که مردم اسپانیا با صدای بسیار بلندی صحبت می‌کنند و در حقیقت این موضوع بخشی از شخصیت اسپانیایی‌ها است.

منابع: