یکی از مزایای تحصیل در اسپانیا بهره‌مندی دانشجویان از سیستم حمل و نقل سریع و مجهز این کشور است. اسپانیا با ارائۀ وسایل نقلیۀ متعدد به افراد کمک می‌کند تا به‌راحتی آمدوشد کنند. داشتن سیستم حمل و نقل پیشرفته از‌جمله عواملی است که به دانشجویان بین‌المللی ناآشنا با اسپانیا کمک می‌کند تا بتوانند سریع‌تر به مقصدشان دسترسی پیدا کنند. در این مطلب، دربارۀ حمل و نقل کشور اسپانیا بیشتر صحبت می‌کنیم تا دانشجویان پیش از رفتن به این کشور، اطلاعات کافی دربارۀ آن داشته باشند.

خودرو اجاره‌ای

اسپانیا از‌جمله کشورهایی است که به دانشجویان امکان می‌دهد خودرو اجاره کنند. این موضوع برای آنان بسیار جذاب است؛ زیرا به‌راحتی می‌توانند به شهرهای اطراف سفر کنند و درنتیجه، اسپانیا را سریع‌تر بشناسند. گفتنی است نوع خودرویی که افراد قصد دارند اجاره کنند، به سن آنان بستگی دارد.

حمل و نقل عمومی

علاوه‌بر امکان استفاده از خودرو اجاره‌ای، سیستم عمومی حمل و نقل کشور اسپانیا به افراد کمک می‌کند که با صرف هزینۀ کمتر با سرعت بیشتری مسیر را طی کنند و به مقصدشان برسند. حمل و نقل عمومی در تمام شهرهای اسپانیا در‌دسترس است و یکی از شیوه‌های رایج عبور‌و‌مرور برای دانشجویان شناخته می‌شود. درادامه، با انواع وسایل نقلیۀ عمومی در اسپانیا آشنا خواهیم شد.

قطار

قطار یکی از وسایل نقلیۀ عمومی محبوب در اسپانیاست و دانشجویان با استفاده از آن با سرعت زیادی به مقصد مدنظرشان می‌رسند. ناگفته نماند خدمات در خط اصلی بسیار محدود است و قطارهای پرسرعت اسپانیایی (AVE) تنها از کاتالونیا به آندلس می‌روند و از مادرید عبور می‌کنند. هزینۀ قطارهای پرسرعت از دیگر وسایل نقلیه بیشتر است؛ البته تخفیفات دانشجویی استفاده از این وسیلۀ نقلیه را برای دانشجویان مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد کرد.

اتوبوس

اتوبوس نیز یکی دیگر از وسایل نقلیۀ عمومی در اسپانیاست که دانشجویان می‌توانند از آن برای رفت‌وآمد به محل‌هایی استفاده کنند که قطار از آن‌ها عبور نمی‌کند‌؛ زیرا خدماتی که اتوبوس‌ها ارائه می‌دهند، بسیار بیشتر از قطارهاست. شرکت‌های ارائه‌دهندۀ سیستم اتوبوس‌رانی در اسپانیا متعدد‌ند و همگی هزینۀ مقرون‌به‌صرفه‌‌ای دریافت می‌کنند.

تاکسی

درصورت تمایل‌نداشتن به استفاده از قطار یا اتوبوس یا دردسترس‌نبودن آن‌ها، دانشجویان برای رسیدن به مقصد مدنظرشان می‌توانند از تاکسی استفاده کنند. تاکسی‌ها هفت روز هفته و 24ساعته آمادۀ خدمت‌رسانی هستند؛ هرچند ممکن است هزینه‌ای که دریافت می‌کنند، از سایر وسایل نقلیه بیشتر باشد.

علاوه‌بر وسایل نقلیۀ یادشده، درصورت نزدیک‌بودن مقصد مدنظر می‌توان تا آنجا پیاده‌روی کرد. گفتنی است اسپانیا هفتاد فرودگاه دارد؛ بنابراین درصورت نیاز به استفاده از هواپیما برای عبورومرور داخلی یا خارجی، می‌توان از آن‌ها نیز بهره برد.

منبع: