شرایط مطلوب زندگی، سطح رفاهی و اقتصادی قابل قبول، امنیت شغلی بالا، امکان تحصیل و اخذ ویزا بدون نیاز به مدرک زبان، تسهیلات دانشجویی خوب مثل بورسیه سازمانی CAF و... از جمله دلایلی هستند که موجب شده‌اند سالانه افراد بسیاری کشور فرانسه را به عنوان مقصد تحصیلی و کاری خود انتخاب کنند. اگر شما هم یکی از متقاضیان مهاجرت به این کشور اروپایی هستید، حتما می‌دانید که تعیین وقت سفارت فرانسه و مصاحبه آن یکی از چالش‌هایی است که در فرایند اخذ ویزای این کشور باید طی کنید. از این‌رو در این مطلب سعی کرده‌ایم درباره وقت سفارت فرانسه، انواع آن، هزینه‌های تعیین وقت و... توضیح دهیم.

چگونه باید وقت سفارت فرانسه را گرفت؟

شرایط گرفتن وقت سفارت فرانسه بسته به نوع ویزای متقاضیان متفاوت است. برای مثال برای رزرو وقت مصاحبه ویزای تحصیلی، لازم است که متقاضیان فرم درخواست ویزا را پر کنند و برای رزرو وقت به شرکت کامپوس ایمیل بزنند؛ تاریخ مصاحبه ویزای دانشجویی فرانسه یک هفته جلو‌تر برای متقاضیان ایمیل خواهد شد. همچنین بعد از مصاحبه آنلاین نیز خود شرکت کامپوس برای متقاضیان وقت سفارت دانشجویی رزرو می‌کند و تاریخ آن را توسط ایمیل اطلاع می‌دهد.

اگر قصد سفر و بازدید یکی از اقوام در خاک فرانسه را دارید، لازم است که برای اخذ ویزای شینگن اقدام کنید. درباره اخذ ویزای توریستی فرانسه باید بگوییم که تعیین وقت سفارت فرانسه برای پیش بردن کارها نیز برای این نوع ویزا لازم است. همچنین خوب است بدانید که مدارکی که باید ارائه دهید، هزینه‌ و مدت زمان انتظار وقت سفارت فرانسه نیز باتوجه به ویزای مدنظر شما متفاوت خواهد بود.

آموزش گرفتن وقت سفارت فرانسه

به لطف پیشرفت تکنولوژی و اینترنت، متقاضیان گرفتن وقت سفارت فرانسه می‌توانند با استفاده از اینترنت و بدون هیچ هزینه اضافی و معطلی نسبت به گرفتن وقت سفارت اقدام کنند. برای این کار لازم است وارد سایت FRANCE-VISAS شوید، نوع ویزای خود را مشخص کنید (ویزای توریستی، تحصیلی و...)، سپس وارد بخش Start your visa application شوید و با پر کردن اطلاعاتی که از شما خواسته شده پنل کاربری‌تان را تشکیل دهید. بعد از طی کردن دو مرحله فوق، نوبت به انتخاب وقت سفارت می‌رسد. در این مرحله از شما اطلاعات بیومتریک گرفته می‌شود و بعد از آن ایمیلی شامل اطلاعات وقت سفارت فرانسه برای شما ارسال می‌شود که می‌توانید زمان، مکان و... زمان مصاحبه را از طریق آن چک کنید.

بدون شک ویزای تحصیلی فرانسه بهترین روش برای پیدا کردن شغل مناسب و تشکیل یک زندگی مناسب در این کشور است. برای آشنایی بیشتر با شرایط تحصیل و کار در فرانسه، تعیین وقت سفارت فرانسه و گرفتن پذیرش، می‌توانید از مشاوران موسسه مهاجرت تحصیلی سیم آخر کمک بگیرید. ما در سیم آخر شرایط شما را بررسی می‌کنیم و به شما خواهیم گفت برای کدام دانشگاه‌ها شانس دریافت پذیرش دارید. در صورت تمایل، در ادامه مسیر هم برای دریافت ویزا، هماهنگی خوابگاه و سایر چالش‌های تحصیل در فرانسه و سایر کشورهای اروپایی و کانادا همراهتان خواهیم بود.

نمونه فرم وقت سفارت فرانسه

فرم-سفارت-فرانسه.webp

مدارک مورد نیاز وقت سفارت فرانسه

مدارکی که برای تعیین وقت سفارت فرانسه نیاز دارید به شرح ذیل است:

  • دو قطعه عکس رسمی (عکس‌ها حتما باید رنگی و جدید باشند، پس زمینه ساده داشته باشند.)
  • پرینت درخواست آنلاین ویزای فرانسه
  • گواهی تمکن مالی (پرینت حساب بانکی، فیش حقوقی، سند املاک، گواهی پشتیبانی مالی و …)
  • رسید پرداخت هزینه‌های درخواست ویزا
  • گذرنامه معتبر (توجه داشته باشید که گذرنامه شما باید حداقل 6 ماه تاریخ انقضا داشته باشد.)
  • اصل شناسانامه و کارت ملی متقاضی به همراه ترجمه آن‌ها
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • بیمه مسافرتی
  • مدارک وضعیت اقامتی در فرانسه (نامه اقامت از طرف میزبان، خوابگاه، هتل و...)
  • برنامه سفر (برای ویزای گردشگری لازم است که شمامل اطلاعاتی نظیر بلیت هواپیما، تاریخ رفت و برگشت و... است.)

هزینه وقت سفارت فرانسه چقدر است؟

نکته‌ای که درباره هزینه وقت سفارت فرانسه وجود دارد این است که تنها ارز مورد قبول برای پیش بردن این کار یورو است و بدیهی است که اگر از طریق مؤسسات مهاجرتی وقت سفارت فرانسه تضمینی بگیرید، هزینه‌ها دستخوش تغییر می‌شوند. همچنین با توجه به نوسانات نرخ ارزی نمی‌شود مقدار معینی را مشخص کرد؛ اما به‌طور کلی هزینه‌ها به شرح ذیل است (به یورو):

  • هزینه کمپوس و ویزای دانشجویی: 230 یورو
  • هزینه ویزای توریستی: 80 یورو
  • هزینه VFS: 120 یورو

وقت سفارت فرانسه چقدر طول میکشد؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم زمان گرفتن وقت سفارت فرانسه بسته به نوع ویزای متقاضیان متفاوت است. پس از ثبت درخواست وقت مصاحبه سفارت ایمیلی برای شما ارسال می‌شود که در آن تاریخ حضور در سفارت آمده است. اگر درخواست شما ویزای بلند مدت است این بازه زمانی چیزی حدود 15 الی 20 روز برای مصاحبه طول می‌کشد که با توجه به تعداد افراد در لیست انتظار وقت سفارت فرانسه این زمان ممکن است به 2 ماه هم کشیده شود! برای ویزای کوتاه‌مدت نیز روند رسیدگی زمان کمتری را به خود اختصاص می‌دهد و زمان ملاقات چیزی حدود 5 روز الی 3 هفته متغیر است.

بیشتر بخوانید: تحصیل در خارج از کشور

وقت سفارت فرانسه فوری

خوب است بدانید که امکان دریافت وقت مصاحبه فوری سفارت فرانسه نیز وجود دارد. این بدین معنی است که افرادی که برای وقت فوری اقدام می‌کنند در زمانی زودتر از حالت معمول اجازه دارند در سفارت فرانسه حضور یابند و فرایند اخذ ویزا را پی ببرند. چنین حالتی بیشتر برای افرادی است که برای اخذ ویزا و ورود به خاک فرانسه عجله دارند.

آدرس سفارت فرانسه در تهران: خیابان فردوسی، رو به روی بانک مرکزی، پلاک 320

وقت سفارت فرانسه vfs

برای گرفتن وقت سفارت فرانسه vfs، لازم است از طریق سایت VFSGlobal، سایت وقت سفارت فرانسه برای درخواست ویزای این کشور اقدام کنید. شما می‌توانید از طریق این سایت و به صورت اینترنتی فرم درخواستی‌‌تان را پر کنید. در ادامه نیز درخواست شما به آفیسران ویژه ویزای این کشور ارجاع داده می‌شود.

کلام آخر

اگر شرایط تحصیل در فرانسه را دارید، ما در سیم آخر آماده‌ایم تا صفر تا صد مسیر را به شما نشان دهیم و برای طی کردن این مسیر شما را همراهی کنیم. مشاوره اولیه سیم آخر (بررسی شرایط شما و ارائه راهنمایی‌های کلی در مورد مهاجرت) کاملا رایگان است. ما علاوه بر فرانسه، شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ایتالیا، آلمان، نروژ و اسپانیا را نیز در سبد خدمات خود داریم و برای مهاجرت به این کشورها در کنار شما خواهیم بود.

اگر به مهاجرت تحصیلی به فرانسه و زندگی در این کشور علاقه مند هستید حتما با ما همراه باشید.