همانطور که احتمالا می‌دانید کانادا دو زبان رسمی دارد؛ انگلیسی و فرانسوی. با این وجود در اکثر نقاط این کشور زبان مورد استفاده توسط مردم انگلیسی است. حالا سوال اینجا است که آیا مهاجرت به فرانسه با مدرک زبان فرانسوی ایده خوبی به حساب می‌آید؟ در این مقاله شرایط مهاجرت به کانادا با مدرک زبان فرانسه را بررسی می‌کنیم.

زبان رسمی کانادا

کانادا دو زبان رسمی دارد. بر اساس جدیدترین آمار (۲۰۲۲) نزدیک به ۶۰ درصد جمعیت کانادا به زبان انگلیسی و ۲۰ درصد به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. این آمار به ما نشان می‌دهد که زبان فرانسوی چندان در کانادا رایج نیست. اما این موضوع نباید باعث شود فکر کنیم زبان فرانسوی برای مهاجرت به کانادا کاربرد ندارد. چرا که برای مثال در صورت تسلط به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی، امتیاز ویژه‌ای برای اخذ ویزای تحصیلی و کاری کانادا خواهید داشت. از طرف دیگر برای مهاجرت به استان کبک کانادا لازم است به زبان فرانسوی تسلط داشته باشید؛ چرا که زبان رسمی این استان فرانسوی است و بیشتر مردم آن به زبان فرانسوی ارتباط برقرار می‌کنند. در بعضی از مناطق کانادا اگر به زبان فرانسوی مسلط نباشید برای ارتباط گرفتن دچار مشکل خواهید شد.

استان های فرانسوی زبان کانادا.webp

استان های فرانسوی زبان کانادا

کشور کانادا یک کشور دو زبانه است و به همین ترتیب اکثر استان‌های این کشور دو زبانه‌اند. کبک بیشترین جمعیت فرانسوی زبان را دارد و تنها استان کانادا است که زبان رسمی آن فرانسوی است. از سایر استان‌های کانادا، نیوبرانزویک، یوکان، قلمرو شمال غرب و نوناووت دو زبان رسمی دارند و بقیه استان‌ها فقط انگلیسی را به‌عنوان زبان رسمی می‌شناسند. در ادامه استان‌های کانادا را به ترتیب جمعیت فرانسوی‌زبان آورده‌ایم.

  • کبک: ۸۵ درصد جمعیت فرانسوی‌زبان
  • نیوبرانزویک: ۳۱ درصد
  • یوکان: ۴/۶ درصد
  • اونتاریو: ۴/۱ درصد
  • پرینس ادوارد: ۳/۳
  • نوا اسکوشیا: ۳/۲
  • مانیتوبا: ۳/۲

مدرک زبان فرانسوی مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

برای اینکه بتوانید از دانشگاه‌های کبک پذیرش بگیرید ارائه مدرک زبان فرانسوی الزامی است. سایر مناطق کانادا با مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی پذیرش می‌دهند. به این نکته توجه داشته باشید که اگر هر دو مدرک را به‌صورت همزمان ارائه دهید، امتیاز ویژه‌ای برای اخذ پذیرش و ویزا نسبت به متقاضیان تک‌زبانه خواهید داشت. از جمله آزمون‌های زبان فرانسوی مورد قبول برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آزمون TEF
    • آزمون TEFAQ
    • آزمون TEF Canada
  • آزمون TCF
    • آزمون TCF Quebec
  • آزمون DALF
  • آزمون DELF
شهرهای فرانسوی زبان کانادا.webp

شهرهای فرانسوی زبان کانادا

استان کبک کانادا را با نام فرانسه کوچک می‌شناسند. چرا که در اکثر نقاط این استان مکالمه به زبان فرانسوی رایج است. جالب است بدانید شهر مونترال کانادا به‌عنوان دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان دنیا بعد از پاریس شناخته می‌شود. نام دیگر این شهر پاریس آمریکای شمالی است. استان کبک کانادا دارای چندین دانشگاه بین‌المللی و سطح بالای فرانسوی زبان است و تعدادی از بهترین شهرهای کانادا از نظر شرایط زندگی در این استان قرار دارند. از مهم‌ترین شهر های فرانسوی زبان کانادا می‌توان به کبک، نیوبرانزویک، مونترال و اتاوا (پایتخت کانادا) اشاره کرد. در میان این شهرها مونترال یکی از بهترین شهرهای دنیا از نظر سطح رفاه و امنیت است و مهاجرت به آن متقاضیان زیادی دارد.

برنامه های مهاجرتی کبک

استان کبک چندین برنامه مهاجرتی منحصر به فرد دارد که طی آن ها می توانید به صورت کاری یا سرمایه گذاری به راحتی به کانادا مهاجرت کنید. بعضی از این برنامه ها داشتن مهارت زبان فرانسه را به عنوان یک الزام در خود ندارند.

در اختیار داشتن مدرک زبان فرانسوی برای بیشتر مناطق کانادا یک امتیاز محسوب می‌شود؛ اما فقط کبک است که مدرک زبان فرانسوی را الزامی می‌داند. برای مهاجرت به این استان چند برنامه مهاجرتی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • مهاجرت تحصیلی به کبک: ساده ترین راه مهاجرت به کانادا اخذ ویزای تحصیلی این کشور است. شما با در اختیار داشتن سابقه تحصیلی و پژوهشی خوب یا تمکن مالی بالا در کنار مدرک زبان فرانسوی می‌توانید از کبک پذیرش بگیرید. برای اطلاعات بیشتر کافی است فرم ارزیابی رایگان سیم آخر را پر کنید تا کارشناسان ما جزئیات بیشتری را در اختیار شما قرار دهند.
  • برنامه نیروی کار متخصص کبک (QSV): اگر رزومه کاری خوبی دارید (حداقل سه سال سابقه کار تمام‌وقت در زمینه یک تخصص) می‌توانید از این برنامه برای مهاجرت به کانادا استفاده کنید. در این برنامه به هر متقاضی با توجه سوابق کار، میزان تسلط به زبان فرانسوی و شرایط دیگری مثل سن امتیاز داده می‌شود و در نهایت پس از رتبه‌بندی متقاضیان، ویزای کاری به بالاترین رتبه‌ها تعلق می‌گیرد. رقابت این روش بسیار بالا است اما در نهایت مسیر ساده‌تری برای اقامت دائم خواهید داشت.
  • برنامه تجربه کبک (PEQ): در این برنامه متقاضیان پس از شرکت در یک دوره کارآموزی وارد بازار کار می‌شوند. نکته مهم در مورد برنامه تجربه کبک این است که مدت‌زمان انتظار برای اقامت دائم نسبت به سایر برنامه‌ها کمتر خواهد بود. البته باید توجه داشته باشید رقابت برای ورود به این برنامه‌ هم بالا است.
برنامه های مهاجرتی کبک.webp

مهاجرت به کبک از طریق کشور فرانسه

شرایط مهاجرت مستقیم به کانادا در بعضی موارد بسیار سخت‌گیرانه‌تر از کشورهای اروپایی است. از طرف دیگر تحصیل در اروپا معمولا رایگان است یا هزینه‌ای به مراتب کمتر از هزینه تحصیل در کانادا دارد. برای همین اگر شرایط مهاجرت مستقیم به کانادا را ندارید، بهترین راه برای شما مهاجرت تحصیلی به فرانسه است. استان کبک کانادا ارتباط بسیار خوبی با فرانسه دارد و تبادل دانشجو و نیروی کار بین فرانسه و کبک زیاد اتفاق می‌افتد. در سیم آخر ما هم برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه و هم برای مهاجرت تحصیلی به کانادا در کنار شما هستیم. همین حالا فرم ارزیابی ما را پر کنید تا مشاوره رایگان به شما ارائه دهیم.

سیم آخر و مهاجرت به کانادا با مدرک زبان فرانسوی

اگر همین حالا فرم ارزیابی رایگان ما را پر و زمان مشاوره را مشخص کنید، کارشناسان ما شرایطتان را بررسی می‌کنند و در زمان مشخص شده برای ارائه مشاوره اولیه رایگان با شما تماس می‌گیرند. در مشاوره اولیه به شما می‌گوییم بهترین مسیر با توجه به شرایطتان چیست. در ادامه اگر مایل باشید سیم آخر برای همه یا بخشی از فرآیند مهاجرت کنار شما خواهد بود. برای مثال می‌توانید صفر تا صد مهاجرتتان را به ما بسپارید یا فقط از ما بخواهید برای اخذ ویزا در کنارتان باشیم. یکی از بهترین برنامه‌های ما برای کسانی که امکان مهاجرت مستقیم به کانادا را ندارند، مهاجرت به فرانسه بدون مدرک زبان و سپس مهاجرت به کانادا است.

جمع بندی

مهاجرت به کانادا هم با مدرک زبان فرانسوی و هم با مدرک زبان انگلیسی ممکن است. با این وجود مهاجرت به کبک کانادا فقط با مدرک زبان فرانسوی خواهد بود. راه دیگر برای کسانی که به زبان فرانسوی علاقه دارند، تحصیل در فرانسه و سپس مهاجرت به کبک از طریق فرانسه است. ما در سیم آخر تمام این مسیرها را برای شما هموار می‌کنیم.