طبیعت زیبا، زندگی مدرن، ویزای شنگن و سیستم آموزشی سطح بالا تنها تعدادی از مزایای فرانسه به‌حساب می‌آیند. جالب است بدانید در کنار همه این مزایا، شما می‌توانید مهاجرت به فرانسه بدون مدرک زبان را تجربه کنید. در این کشور هم یک سری درس‌ها به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند و هم امکان اخذ ویزای تحصیلی از طریق شرکت در دوره‌های زبان فرانسوی وجود دارد. در این مقاله مهاجرت به فرانسه بدون مدرک زبان را برای شما توضیح می‌دهیم.

مزایای تحصیل در فرانسه

زندگی و تحصیل در فرانسه مزایای بسیار زیادی برای دانشجویان بین المللی می تواند داشته باشد. از جمله مهم ترین دلایل مناسب بودن فرانسه برای زندگی دانشجویان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تحصیل ارزان

تحصیل در فرانسه به نسبت سایر کشورهای پیشرفته ارزان‌تر است. برای تحصیل رایگان در فرانسه کافی است رزومه تحصیلی خوبی داشته باشید. بعضی از موسسات و دانشگاه‌های این کشور شهریه دارند که این شهریه چندان گران نیست. علاوه بر این‌ها در مقطع دکتری با ارائه رزومه پژوهشی و پروپوزال قوی، می‌توانید کمک خزیمخ تحصیل و زندگی در فرانسه را دریافت کنید.

حمل و نقل کم هزینه

فرانسه سیستم حمل‌ونقل عمومی قدرتمند و ارزانی دارد. جدا از این موضوع، دولت فرانسه برای حمایت از دانشجویان خارجی، به آن‌ها برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی تخفیف ویژه می‌دهد.

تحصیل-در-فرانسه-بدون-مدرک-زبان.webp

گزینه‌های متنوع و ارزان مسکن دانشجویی

تعدادی از دانشگاه‌های فرانسه به دانشجویان خود خوابگاه می‌دهند. به‌عبارت دیگر اگر از این دانشگاه‌ها پذیرش بگیرید، هزینه بسیار کمی برای سکونت خود پرداخت خواهید کرد. برای تحصیل در سایر دانشگاه‌ها می‌توانید از کمک‌هزینه‌ محل سکونت (وام مسکن) که توسط دولت فرانسه به دانشجویان خارجی پرداخت می‌شود، استفاده کنید.

فرصت پیدا کردن شغل پس از پایان تحصیل

شما بعد از فارغ‌التحصیلی در فرانسه می‌توانید درخواست مجوز کار یک ساله بدهید. دولت فرانسه به فارغ‌التحصیلان خارجی این فرصت را می‌دهد که بعد از پایان تحصیل کار پیدا کرده و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. با پیدا کردن کار مهلت اقامت شما تمدید خواهید شد و در نهایت پس از پنج سال کار و پرداخت مالیات در فرانسه می‌توانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید.

امکان مهاجرت بدون مدرک زبان

برای مهاجرت به فرانسه لازم نیست حتما به زبان فرانسوی مسلط باشید. دولت فرانسه به شما این فرصت را می‌دهد که با شرکت در دوره‌های زبان فرانسه، ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید. جالب است بدانید که تمام مزایای مربوط به ویزای تحصیلی، در حین شرکت در دوره زبان به شما تعلق می‌گیرد. شما همچنین می‌توانید در فرانسه به زبان انگلیسی تحصیل کنید.

مزایای-تحصیل-در-فرانسه.webp

مکان‌های تفریحی و گردشگری متنوع

زندگی دانشجویی فقط محدود به درس و دانشگاه نیست. دانشجویان برای اوقات فراغت خود نیاز به جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تفریحی مثل شهربازی و سینما دارند. فرانسه از این نظر یکی از بهترین کشورهای دنیا است. از طرفی تاریخ غنی و طبیعت بکر این کشور باعث شده جاذبه‌های گردشگری بسیاری در این کشور وجود داشته باشند و از طرف دیگر مدرن بودن فرانسه باعث شده تفریحات امروزی مثل شهربازی، سینما و مراکز خرید نیز در دسترس دانشجویان باشد.

خدمات درمانی ارزان و گسترده

از نظر سطح خدمات و مدرن بودن ابزار پزشکی، فرانسه یکی از بهترین کشورهای دنیا است. از طرف دیگر بر خلاف کشوری مثل آمریکا که خدمات درمانی هزینه بالایی دارند، در فرانسه عموم مردم می‌توانند از خدمات درمانی با قیمت مناسب استفاده کنند.

شرایط لازم برای مهاجرت به فرانسه بدون مدرک زبان

سوال اینجا است که چه کسانی می‌توانند ویزای تحصیلی فرانسه را بدون مدرک زبان بگیرند؟ آیا لازم است شرایط سنی یا تحصیلی خاصی داشته باشیم؟ در این بخش به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

تحصیل به زبان انگلیسی در فرانسه.webp

شرایط سنی لازم برای مهاجرت به فرانسه بدون مدرک زبان

شرایط سنی مهاجرت به فرانسه بدون مدرک زبان با توجه به مقطع مورد نظر شما تغییر می‌کند. کسانی که قصد اخذ پذیرش از فرانسه برای مقطع کارشناسی را دارند باید کمتر از ۲۲ سال سن داشته باشند. این محدودیت سنی برای مقطع کارشناسی ارشد ۲۷ سال و برای مقطع دکتری ۳۵ سال است. البته لازم است توجه داشته باشید که اگر سن شما بیشتر از حد تعیین شده باشد، شانستان برای اخذ پذیرش صفر نخواهد بود؛ بلکه شانس کمی دارید و درخواست پذیرش شما به احتمال زیاد رد می‌شود.

شرط معدل برای مهاجرت به فرانسه بدون مدرک زبان

مهاجرت به فرانسه بدون مدرک زبان محدودیت خاصی برای معدل متقاضی ندارد. البته باید توجه داشته باشید که هر چه معدل شما بهتر باشد، شانس بیشتری برای اخذ پذیرش موسسات دولتی و پرداخت هزینه کمتر خواهید داشت. اگر معدل شما خیلی پایین باشد (مثلا زیر ۱۴) شانستان برای اخذ پذیرش کاهش پیدا می‌کند.

مدارک لازم برای مهاجرت به فرانسه بدون مدرک زبان

برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان سه مرحله تحویل مدرک لازم است. ابتدا یک سری مدرک را به موسسه آموزشی مورد نظر ارائه می‌دهید و پس از گرفتن پذیرش، ترجمه مدارک خود را در سایت Etudes en France آپلود می‌کنید. در نهایت لازم است برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه، اصل و ترجمه مدارک را به‌صورت فیزیکی ارائه دهید. برای آگاهی از مدارک لازم برای اخذ پذیرش دانشگاه‌های فرانسه می‌توانید از مطلب تحصیل در فرانسه بازدید کنید.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش دوره زبان فرانسوی

برای شروع کار لازم است ترجمه یک سری مدارک را در سایت Etudes en France آپلود کنید. این مدارک عبارتند از:

  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک تحصیلی پیشین
  • ریزنمرات مقاطع تحصیلی پیشین
  • رزومه کاری (اختیاری - در صورت وجود شانس شما را برای اخذ پذیرش بالا می‌برد)
  • گواهی زبان (اختیاری)
  • رزومه تحصیلی (CV)
  • انگیزه‌نامه (SOP)
مهاجرت به فرانسه بدون مدرک زبان5.webp

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

در ادامه و در صورت قبولی مدارک مرحله قبل، نوبت به تحویل فیزیکی اصل و ترجمه مدارک زیر می‌رسد. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان عبارتند از:

  • فرم تکمیل شده‌ی درخواست ویزا
  • رسید هزینه بررسی مدارک و انگشت‌نگاری
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی تایید پرونده
  • رسید دعوت به مصاحبه
  • گواهی تمکن مالی
  • مدارک تحصیلی پیشین
  • پاسپورت معتبر
  • شناسنامه
  • ریزنمرات مقاطع پیشین
  • رزومه کاری (در صورت وجود)
  • مدارک زبان (در صورت وجود)
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • گواهی بیمه
مهاجرت به فرانسه بدون مدرک زبان6.webp

انواع روش‌های مهاجرت به فرانسه بدون مدرک زبان

برای مهاجرت به فرانسه بدون مدرک زبان دو راه وجود دارد. راه اول مهاجرت به فرانسه از طریق شرکت در دوره زبان فرانسوی و راه دوم تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی. برای هر کدام از این راه‌ها لازم است ابتدا دانشگاه‌های مورد نظر را پیدا کرده و سپس برای اخذ پذیرش این دانشگاه‌ها اقدام کنید. در صورتی که فرم ارزیابی سیم آخر را همین الان پر کنید، کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند و شما را برای پیدا کردن دانشگاه مناسب راهنمایی می‌کنند. مشاوره ابتدایی سیم آخر کاملا رایگان است.

مراحل مهاجرت به فرانسه بدون مدرک زبان

فرانسه جزو معدود کشورهایی است که برنامه مهاجرت بدون مدرک زبان دارد. در واقع دانشگاه‌های این کشور به شما این امکان را می‌دهند که از طریق شرکت در دوره‌های زبان، ویزای تحصیلی فرانسه را دریافت کنید و پس از گذراندن دوره زبان فرانسوی، وارد دانشگاه شوید.

۱. اخذ پذیرش دانشگاه یا کالج

تعداد زیادی از کالج‌ها و دانشگاه‌های فرانسه دانشجویان خارجی را بدون مدرک زبان پذیرش می‌کنند. در این روش شما باید ابتدا موسسه آموزشی مورد نظر را پیدا کرده و پذیرش آن را بگیرید؛ سپس با استفاده از این پذیرش در دوره زبان ثبت‌نام کرده و در نهایت برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه اقدام کنید.

۲. ثبت مدارک در سایت Etudes en france

در این مرحله لازم است در سایت Etudes en france یک پروفایل بسازید و مدارک گفته شده در بخش قبل را در این پروفایل آپلود کنید. پس از تکمیل مدارک و کلیک روی Submit، مدارک شما وارد پروسه بررسی می‌شوند.

۳. مصاحبه آنلاین

در صورتی که مدارک شما کامل و مورد قبول باشد، به مصاحبه آنلاین دعوت می‌شوید. هزینه بررسی مدارک و رزرو وقت مصاحبه توسط بخش فرهنگی سفارت فرانسه یا کامپوس فرانس (Campus France) دریافت می‌شود. پرداخت حضوری این مبلغ الزاما به‌عهده خود متقاضی نیست و دوستان یا اعضای خانواده او می‌توانند این کار را برایش انجام دهند.

۴. تعیین وضعیت سکونت

پس از اخذ پذیرش دوره زبان و موفقیت در انجام مصاحبه، لازم است وضعیت مسکن خود در فرانسه را مشخص کنید؛ چرا که برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه، لازم است مدارک مربوط به محل سکونت خود را به کامپوس فرانس ارائه دهید.

۵. تحویل مدارک به صورت حضوری (VFS) و انگشت‌نگاری

پس از اینکه گواهی رزرو محل سکونت را به کامپوس فرانس ارائه دهید، می‌توانید برای تحویل حضوری مدارک (VFS) از این موسسه وقت بگیرید. مدارک لازم برای اخذ ویزا مثل تمکن مالی در این مرحله از شما دریافت و بررسی می‌شوند. در نهایت باید ۹۵ یورو برای بررسی مدارک و انگشت‌نگاری هزینه پرداخت کنید. نتیجه بررسی مدارک شما به‌طور میانگین دو هفته بعد از پرداخت این مبلغ مشخص می‌شود. البته در مواردی این زمان تا دو ماه هم طول کشیده است.

سیم آخر و مهاجرت به فرانسه بدون مدرک زبان

وقتی که سیم آخر را برای مهاجرت به فرانسه انتخاب می‌کنید، ما در تمام مراحل کنار شماییم؛ از جمع‌آوری و تکمیل مدارک گرفته تا آمادگی برای مصاحبه و رزرو محل سکونت در فرانسه. کارشناسان ما با بهره‌گیری از تجربه‌های موفق پیشین در زمینه مهاجرت تحصیلی به فرانسه، مسیر این کار را برای شما هموار می‌کنند. شما می‌توانید همین حالا با سیم آخر تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. علاوه بر این می‌توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید تا با بررسی شرایطتان، بهترین گزینه‌های مهاجرت را پیش روی شما قرار دهیم.

نتیجه گیری

تحصیل در خارج از کشور بدون نیاز به ارائه مدرک زبان، خواسته بسیاری از متقاضیان مهاجرت است. فرانسه به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرفته دنیا، به شما اجازه می‌دهد بدون مدرک زبان، ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید. برای مهاجرت به فرانسه بدون مدرک زبان لازم است ابتدا پذیرش یکی از موسسات آموزشی فرانسه را بگیرید. با پر کردن فرم ارزیابی سیم آخر، می‌توانید در تک‌تک مراحل این پروسه، از تجربه کارشناسان ما استفاده کنید و احتمال اشتباه را تا حد زیادی کاهش دهید.