براساس داده‌های وبگاه Universitas 21، کانادا یکی از دَه کشور برتر جهان ازنظر قدرت سیستم آموزشی به‌شمار می‌رود و از دیدگاه وبگاه رتبه‌بندی معتبر QS، هفت مؤسسۀ آموزشی عالی این کشور در میان دویست دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌اند. بنابراین، تعجبی ندارد بسیاری از دانشجویان بین‌المللی در تمام مقاطع به تحصیل در کانادا و مهاجرت تحصیلی به کانادا علاقه‌مندند. بسیاری از دانشجویان ادامه‌تحصیل در بیزینس اسکول ها (مدرسه‌های کسب‌وکار) در رشته‌های مرتبط با کسب‌وکارها را انتخاب می‌کنند. در این مقاله، تعدادی از بهترین بیزینس اسکول های کانادا را به شما معرفی خواهیم کرد.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه‌های کانادا بیش از هر چیز به ارائۀ رشته‌های مربوط به کسب‌وکار در دنیا شهرت دارند. این موضوع دربارۀ دانشگاه تورنتو نیز صادق است. دانشگاه تورنتو از بهترین بیزینس اسکول های کانادا محسوب می‌شود و در رتبه‌بندی وبگاه تایمز در سال ۲۰۲۱، در میان ۲۵ دانشگاه معتبر جهان جای گرفته است. همچنین، این دانشگاه ردۀ هجدهم را در بین دانشگاه‌های مطرح دنیا و جایگاه اول را در میان دانشگاه‌های برتر کانادا از‌آنِ خود کرده است. ناگفته نماند براساس رده‌بندی موضوعی وبگاه QS در سال ۲۰۲۱، دانشگاه تورنتو سی‌وهشتمین دانشگاه‌ معتبر در زمینۀ کسب‌وکار شناخته می‌شود. این دانشگاه در تورنتو، مشهورترین شهر کانادا، قرار دارد و امروزه، میزبان حدود نوزده‌هزار نفر دانشجو در مقطع کارشناسی و بیش از چهارهزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا در شهر ونکوور قرار دارد و یکی دیگر از بهترین بیزینس اسکول های کانادا و دانشگاه‌های برتر این کشور به‌حساب می‌آید. طبق رتبه‌بندی وبگاه QS در سال ۲۰۲۱، این دانشگاه ردۀ چهل‌وپنجم را در میان دانشگاه‌های مطرح جهان و رتبۀ سوم را در بین دانشگاه‌های برتر کانادا کسب کرده است. همچنین براساس رده‌بندی موضوعی QS در سال ۲۰۲۱، این دانشگاه در جایگاه دوم و براساس رتبه‌بندی موضوعی تایمز، در ردۀ بیست‌وهشتم دانشگاه‌های برتر در زمینۀ کسب‌وکار قرار گرفته است. درحال‌حاضر، دانشگاه بریتیش کلمبیا از بیش از هجده‌هزار نفر دانشجوی بین‌المللی میزبانی می‌کند.

دانشگاه مک‌گیل

دانشگاه مک‌گیل در شهر دوزبانۀ مونترال واقع است و از بهترین بیزینس اسکول های کانادا محسوب می‌شود. حدود ۳۰درصد از دانشجویان دانشگاه مک‌گیل را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند؛ ازاین‌رو، اگر به ادامه‌تحصیل در رشته‌های مرتبط با کسب‌وکار علاقه‌مندید، این دانشگاه یکی از گزینه‌های مطلوب است. در رده‌بندی وبگاه تایمز در سال ۲۰۲۱، دانشگاه مک‌گیل رتبۀ پنجاهم را در میان دانشگاه‌های مطرح جهان و رتبۀ هشتادودوم را در رشتۀ کسب‌وکار کسب کرده است. همچنین در رتبه‌بندی وبگاه QS در سال ۲۰۲۱، این دانشگاه دومین دانشگاه‌ برتر کانادا و شصت‌وهشتمین دانشگاه‌ معتبر جهان در رشتۀ کسب‌وکار شناخته شده است.

دانشگاه آلبرتا

اگر به تحصیل رشتۀ MBA در کانادا علاقه‌مندید، بهتر است دانشگاه آلبرتا را جزو گزینه‌هایتان قرار دهید؛ چراکه یکی از بهترین بیزینس اسکول های کانادا در رشتۀ MBA است. دانشگاه آلبرتا حدود چهل‌هزار نفر دانشجو دارد که از بیش از ۱۵۶ کشور مختلف جهان برای تحصیل به این دانشگاه آمده‌اند. این دانشگاه در شهر ادمونتون قرار دارد؛ شهری که به‌ آب‌وهوای مطبوع و جشنواره‌های هیجان‌انگیز و زندگی فرهنگی پویایش مشهور است. در رتبه‌بندی QS در سال ۲۰۲۱، دانشگاه آلبرتا یکی از ۱۵۰ دانشگاه برتر دنیا و ۱۰ دانشگاه برتر کانادا محسوب می‌شود. علاوه‌براین در رتبه‌بندی وبگاه تایمز در سال ۲۰۲۱، رتبۀ ششم را در میان دانشگاه‌های برتر کانادا و رتبۀ چهارم را در رشتۀ کسب‌وکار کسب کرده است.

دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر ازنظر پذیرش دانشجویان بین‌المللی در کانادا محسوب می‌شود. این دانشگاه بیش از دَه‌هزار دانشجوی بین‌المللی دارد و یکی از پنجاه دانشگاه برتر کانادا ازنظر تعداد استخدام دانشجویان در فهرست Global University Employability Ranking است. همچنین براساس رده‌بندی وبگاه QS در سال ۲۰۲۱، دانشگاه مونترال یکی از پنج دانشگاه برتر کانادا و طبق رتبه‌بندی وبگاه تایمز، یکی از صد دانشگاه‌ مطرح جهان در زمینۀ کسب‌وکار به‌شمار می‌رود.

دیگر دانشگاه‌های مشهور کانادا برای تحصیل بیزینس

علاوه‌بر دانشگاه‌های برتر ذکرشده، دانشگاه‌های مشهور دیگری برای تحصیل در رشته‌های مرتبط با کسب‌وکار در کانادا وجود دارند. تعدادی از این دانشگاه‌ها عبارت‌اند از:

  • دانشگاه مک‌مستر
  • دانشگاه واترلو
  • دانشگاه وسترن
  • دانشگاه اتاوا
  • دانشگاه کلگری


منبع: