فراخوان تحصیل در دانشگاه IULM و بورسیه آن برای سال ۲۰۲۱ اعلام شد. ثبت‌نام دانشگاه IULM برای تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ از ۱۵فوریه۲۰۲۱ (۲۷بهمن۱۳۹۹) آغاز خواهد شد و تا ۲۶مارس۲۰۲۱ (۶فروردین۱۴۰۰) ادامه خواهد یافت. دانشگاه IULM امسال تصمیم گرفته است به‌علت شرایط همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، بورسیه‌ای استثنائی به متقاضیان علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه اعطا کند. مبلغ این بورسیه ۲۵۰هزار یوروست که حدود نیمی از هزینه‌های تحصیلی را پوشش می‌دهد. این بورسیه جدا از بورسیه‌های استانی است که کشور ایتالیا به متقاضیان واجدشرایط اعطا می‌کند. استفادۀ هم‌زمان از بورسیه‌های استانی و بورسیۀ دانشگاه IULM امکان‌پذیر است و این فرصتی کم‌نظیر برای علاقه‌مندان تحصیل در کشور ایتالیا محسوب می‌شود.

معرفی دانشگاه IULM ایتالیا

دانشگاه IULM دانشگاهی غیردولتی و غیرانتفاعی است که سال ۱۹۶۸ در شهر میلان تأسیس شد. این دانشگاه دو پردیس در شهرهای میلان و رُم دارد که رشته‌های تحصیلی متنوعی به متقاضیان ارائه می‌دهد. بد نیست بدانید دانشگاه IULM مخفف «مؤسسۀ زبان‌های مدرن دانشگاهی» است و با هدف تأمین نیازهای بازار کار بنیان نهاده شده. این دانشگاه سه دانشکده دارد: ۱. دانشکدۀ ارتباطات؛ ۲. دانشکدۀ ترجمه و تفسیر؛ ۳. دانشکدۀ هنر و جهانگردی. شایان ذکر است رشته‌های تحصیلی ارائه‌شده در این دانشگاه به ‌زبان‌های انگلیسی و ایتالیایی و انگلیسی‌ایتالیایی تدریس می‌شوند.

مقطع کارشناسی دانشگاه IULM

تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه IULM سه ‌سال طول می‌کشد و ۱۸۰ واحد ECTS را شامل می‌شود. رشته‌های تحصیلی ارائه‌شده در مقطع کارشناسی این دانشگاه عبارت‌اند از‌: هنرها و رسانه‌ها و رویدادهای فرهنگی (به‌ زبان ایتالیایی)، ارتباطات و رسانه‌ها و تبلیغات (به‌ زبان ایتالیایی)، ارتباطات سازمانی و روابط‌عمومی (به ‌زبان انگلیسی‌ایتالیایی)، صنایع خلاق و مُد (به ‌زبان ایتالیایی)، جهانگردی و مدیریت و فرهنگ (به‌ زبان ایتالیایی) و تفسیر و ارتباطات (به ‌زبان ایتالیایی).

مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه IULM

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه IULM دو سال به‌طول می‌انجامد و ۱۲۰ واحد ECTS را دربر می‌گیرد. رشته‌های تحصیلی ارائه‌شده در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه مذکور ازاین‌قرارند‌: هنر و ارزش‌گذاری و بازار (به ‌زبان ایتالیایی)، مهمانداری و مدیریت گردشگری (به ‌زبان انگلیسی)، بازاریابی و مصرف و ارتباطات (به ‌زبان ایتالیایی)، ترجمۀ تخصصی (به‌ زبان ایتالیایی)، ارتباطات استراتژیک (به‌ زبان انگلیسی) و تلویزیون و سینما و رسانه‌های جدید (به ‌زبان ایتالیایی).

مقطع دکتری دانشگاه IULM

تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه IULM سه‌ساله است و در آن، رشته‌های «مطالعات بصری و رسانه‌ای» و «ارتباطات و بازارها و جامعه» ارائه می‌شود.

منبع: