یکی از پرسش‌های این ‌روزهای علاقه‌مندان به تحصیل در خارج از کشور، به‌ویژه علاقمندان به مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، دربارۀ شرایط ورود به ایتالیا در دوره پاندمی است. در این مطلب، قصد داریم قوانین و شرایط ورود به ایتالیا در دوره پاندمی را بررسی کنیم. گفتنی است قوانین و شرایطی که درادامه ذکر خواهد شد، تا ۳۰آگوست۲۰۲۱ (۸شهریور۱۴۰۰) معتبر خواهد بود و پس‌ازآن، قوانین بازبینی می‌شوند. بنابراین، متقاضیان پس از این تاریخ به اطلاعیه‌های جدید باید مراجعه کنند و از اخبار به‌روز باخبر شوند.

مسافران از کشورهایی جز اروپا و آمریکا

مسافران غیراروپایی و غیرآمریکایی قبل از ورود به ایتالیا فرم dPLF (فرم دیجیتالی مسافریاب اروپایی یا Digital European Passenger Locator Form) را باید تکمیل کنند و جواب منفی آزمایش سواپ مولکولی یا آنتی‌ژنی انجام‌شده در ۷۲ ساعت گذشته را ارائه دهند. همچنین، ورود خود را به بخش پیشگیری در ادارۀ بهداشت محلی (Prevention Department of the Local Health Authority) باید اطلاع دهند. ناگفته نماند متقاضیان از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی نمی‌توانند استفاده کنند و فقط با وسایل نقلیۀ خصوصی به مقصد نهایی‌شان در ایتالیا می‌توانند بروند. پس از رسیدن به مقصد، آنان دَه روز خود را باید قرنطینه کنند و سپس، آزمایش سواپ مولکولی یا آنتی‌ژنی بدهند.

کودکان کوچک‌تر از شش سال به ارائۀ مدرک نتیجۀ آزمایش سواپ مولکولی یا آنتی‌ژنی نیازی ندارند و درصورت لازم، احتمال دارد قرنطینه شوند. همچنین، مسافران کوچک‌تر از هجده سال فقط در‌صورت همراهی بزرگ‌سال دارای کارت سبز (Green Pass)، از قرنطینه معاف خواهند شد. مسافران با مراجعه به وبگاه viaggiaresicuri.it و مشخص‌کردن کشور مبدأ خود (کشوری که چهارده روز گذشته در آن اقامت کرده‌اند)، داشتن تابعیت اتحادیۀ اروپا یا کشوری در منطقۀ شنگن، داشتن اجازۀ اقامت طولانی‌مدت در ایتالیا یا داشتن خویشاوندی مقیم این کشور، از شرایط ورود به ایتالیا در دورۀ کرونا می‌توانند مطلع شوند.

پروازهای COVID-TESTED

برای آن دسته از مسافران غیراروپایی که قصد دارند وارد ایتالیا شوند، استثنائی وجود دارد. این استثنا به افرادی مربوط است که از پروازهای COVID-TESTED استفاده کرده‌اند. مسافرانی که با پروازهای تحت آزمایش مجاز کرونا از وزارت بهداشت ایتالیا سفر می‌کنند، بدون نیاز به رعایت تعهدات نظارت بهداشتی و قرنطینه، می‌توانند وارد ایتالیا شوند. آنان ‌هنگام سوار‌شدن به هواپیما، جواب منفی آزمایش سواپ مولکولی یا آنتی‌ژنی در ۴۸ ساعت گذشته خود را باید ارائه دهند و فرم dPLF را نیز تکمیل کنند و پس از رسیدن به ایتالیا، در فرودگاه باردیگر آزمایش سواپ مولکولی یا آنتی‌ژنی بدهند.

منبع: