تحصیل در اسپانیا به دلایلی مانند پایین بودن هزینه زندگی و شهریه دانشگاه‌ها، مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان تحصیل در خارج از کشور است. همچنین تحصیل پزشکی در اسپانیا به علت وجود دانشگاه‌های خوب و مجهز، گزینه‌ای بسیار مناسب برای دوستداران این رشته است. دانشگاه‌های این کشور همچنین دارای اساتید مجرب و باسابقه‌ای بوده که پزشکان زبده‌ای را پرورش می‌دهند. دانشجویان با انتخاب اسپانیا برای تحصیل پزشکی، نه تنها از دانشگاه‌های خوب و با کیفیت بلکه از جو گرم و صمیمی این کشور نیز لذت می‌برند. با تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی اسپانیا ۲۰۲۰ می‌توانید جدیدترین دانش در زمینه پزشکی را کسب کنید.

برای تحصیل پزشکی در اسپانیا دانشجویان ابتدا باید به مدت ۵ الی ۹ ماه در کالج‌های این کشور شرکت کرده تا برای آزمون ورودی (selectividad) آماده شوند. دانشجویان بعد از قبولی در این آزمون، می‌توانند به دانشگاه وارد شده و تحصیل خود در این رشته را آغاز کنند. یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه شود این است که دانشجویان تنها در صورتی که بخواهند در دانشگاه‌های دولتی این کشور، تحصیل کنند باید این آزمون را بگذرانند. تحصیل پزشکی در اسپانیا در دانشگاه‌های دولتی، به زبان اسپانیایی است. همچنین داشتن مدرک دیپلم ۱۲ ساله برای افرادی که تمایل به تحصیل در این رشته را دارند، ضروری بوده و دانشجویان بین‌المللی که مدرک خود را خارج از کشور اسپانیا دریافت کرده‌اند باید ابتدا دوره کالج را گذرانده تا برای شرکت در آزمون ورودی که به زبان اسپانیایی است، آماده شوند. طول دوره پزشکی در اسپانیا، ۶ تا ۷ سال است و تحصیل در این رشته نیازمند دانش و مدرک زبان اسپانیایی با نمره بالا است. همانطور که گفته شد، گذراندن آزمون سلکتیویداد برای شرکت در دوره‌های پرشکی اسپانیا مورد نیاز است که برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه تحصیل پزشکی در اسپانیا مراجعه کنید.

کشور اسپانیا دارای دانشگاه‌های با کیفیتی در زمینه پزشکی بوده و افرادی که این کشور برای تحصیل پزشکی انتخاب کرده‌اند بهتر است در بهترین دانشگاه های پزشکی اسپانیا درس بخوانند. اخیراً (در سال ۲۰۲۰) وب‌سایت معتبر QS لیست بهترین دانشگاه‌های پزشکی اسپانیا را منتشر کرده است که در ادامه آنها را مشاهده می‌کنیم.

نام دانشگاه رتبه جهانی (در زمینه پزشکی) نام دانشگاه رتبه جهانی (در زمینه پزشکی)
دانشگاه بارسلونا ۱۰۰-۵۱ دانشگاه پمپئوفابرا ۳۰۰-۲۵۱
دانشگاه مستقل بارسلونا ۱۵۰-۱۰۱ دانشگاه آلکالا ۴۰۰-۳۵۱
دانشگاه مستقل مادرید ۲۰۰-۱۵۱ دانشگاه گرانادا ۴۰۰-۳۵۱
دانشگاه کمپلوتنسه مادرید ۲۰۰-۱۵۱ دانشگاه سانتیاگو ده کمپوستلا ۴۰۰-۳۵۱
دانشگاه ناوارا ۲۰۰-۱۵۱ دانشگاه سویل ۴۵۰-۴۰۱
دانشگاه والنسیا ۲۵۰-۲۰۱ دانشگاه ساراگوسا ۴۵۰-۴۰۱
دانشگاه سالامانکا ۳۰۰-۲۵۱ دانشگاه مورسیا ۵۰۰-۴۵۱
دانشگاه اویدو                                        ۵۵۰-۵۰۱