کالج لویالیست کانادا (Loyalist College) در شهر بلویل (Belleville) استان انتاریو قرار دارد. این کالج که به «کالج هنرهای کاربردی و تکنولوژی لویالیست» نیز شهرت دارد، کارش را از سال 1967 آغاز کرد و ازجمله کالج‌های عمومی و انگلیسی‌زبان کانادا به‌شمار می‌رود. کالج لویالیست دو پردیس دانشگاهی در منطقۀ بلویل و تورنتو دارد. جالب است بدانید فارغ‌التحصیلان دوره‌های دوساله و سه‌سالۀ این کالج در کشور ایرلند (مؤسسه‌های فناوری لیمریک و ترالی) و دانشگاه غرب کشور اسکاتلند می‌توانند ادامه‌تحصیل دهند. کالج لویالیست از قانون منع مصرف دخانیات در دانشگاه و خوابگاه‌های زیر‌نظرش حمایت می‌کند تا محیطی سالم و به دور از آلودگی برای دانشجویان پدید آورد. در این مطلب، با کالج لویالیست کانادا بیشتر آشنا خواهیم شد.

رتبه‌بندی

براساس آخرین رتبه‌بندی وبگاه وبومتریک، کالج لویالیست کانادا در جایگاه صدوچهل‌وششم دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر کانادا و در ردۀ نُه‌هزاروپانصدوبیست‌وپنجم دانشگاه‌های معتبر جهان ایستاده است.

رشته‌های کالج لویالیست

رشته‌های کالج لویالیست

در کالج لویالیست کانادا، رشته‌های متنوعی در مقاطع مختلف دیپلم و گواهینامه و تحصیلات تکمیلی ارائه می‌شود و دانشجویان در بیشترِ رشته‌های تحصیلی آن هم تمام‌وقت و هم پاره‌وقت می‌توانند تحصیل کنند. برخی از رشته‌های ارائه‌شده برای دورۀ پس از دبیرستان عبارت‌اند از: فیلم‌سازی پیشرفته و تولید محتوای دیجیتال، طراحی خلاقانه انیمیشن و بازی‌سازی، تکنسین معماری، تکنسین خدمات خودرو، پرستاری، بیوتکنولوژی بیوتکنولوژی، فروش و بازاریابی تجاری، حسابداری و مدیریت بازرگانی، تکنیک‌های نجاری و نوسازی، تکنسین مهندسی شیمی، مراقبت از کودکان و جوانان، تکنسین مهندسی عمران، امنیت سایبری،کارگر خدمات توسعه، تکنسین مهندسی برق صنعتی، تکنسین مهندسی الکترومکانیک، مدیریت اضطرار و پاسخ به حوادث، تکنسین محیط‌زیست، زیبایی‌شناسی، تناسبِ‌اندام و ارتقای سلامت، فناوری مالی، علوم و هنرهای عمومی، مدیریت تجارت جهانی، تکنسین باغبانی، مدیریت منابع انسانی، روزنامه‌نگاری، منشی حقوقی، تکنسین مهندسی ساخت، ماساژدرمانی، تکنیک‌های مکانیکی، کاردرمانگر و دستیار فیزیوتراپیست، پیراپزشک، کارگر پشتیبانی شخصی، عکاسی خبری، پلیس، پرستاری کاربردی، آموزش آتش‌نشانی، مدیریت امنیت و حفاظت پروژه، مدیریت رویدادها، ایمنی دربرابر اشعه رادیو، ​​مددکار خدمات اجتماعی، مدیریت زنجیرۀ تأمین، تکنسین مهندسی نقشه‌برداری، تکنسین روش‌های جوش‌کاری و ساخت. برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارۀ رشته‌های ذکر‌شده، به این لینک مراجعه کنید.

افزون‌براین، دوره‌های تحصیلات تکمیلی ارائه‌شده در کالج لویالیست ازاین‌قرارند: مراقبت از جمعیت‌های آسیب‌پذیر، امنیت سایبری، مدیریت اضطرار و واکنش به حوادث، مدیریت تجارت جهانی، مدیریت منابع انسانی، منشی قانون (دورۀ پیشرفته)، روابط‌عمومی (مدیریت رویدادها)، فروش و بازاریابی وسایل ورزش و سرگرمی، مدیریت زنجیرۀ تأمین (تدارکات جهانی) و مدیریت پروژه. با مراجعه به این لینک، جزئیات بیشتری دربارۀ تحصیل در رشته‌های تحصیلات تکمیلی این کالج می‌توانید به‌دست آورید.

بورسیه‌های تحصیلی

کالج لویالیست کانادا هر ساله بیش از یک‌میلیون دلار کمک‌هزینۀ تحصیلی در قالب بورسیه‌ها و امتیازهای مالی به دانشجویان واجد‌شرایط اعطا می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ جزئیات بورسیه‌های تحصیلی کالج لویالیست، این لینک را بخوانید.

مدارک موردنیاز برای ورود به کالج

مدارک عمومی موردنیاز برای ثبت‌نام در کالج لویالیست کانادا بدین‌شرح‌اند: ۱. مدرک تحصیلی معتبر (دیپلم یا کارشناسی) و ریزنمره‌های آن؛ ۲. مدرک زبان انگلیسی معتبر؛ ۳. گذرنامه؛ ۴. رزومۀ تحصیلی. گفتنی است نمرۀ زبان انگلیسی باتوجه‌به مقطع مدنظر متقاضیان متفاوت است و برای دوره‌های گواهینامه یا فوق‌دیپلم نمرۀ آیلتس ۶  یا نمرۀ تافل ۸۰ یا نمرۀ دولینگو ۹۵ تا ۱۰۰ و برای دوره‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی نمرۀ آیلتس ۶.۵ یا نمرۀ تافل ۸۴ یا نمرۀ دولینگو ۱۰۵ تا ۱۱۰ نیاز است.

هزینه‌های تحصیل و خوابگاه

هزینه‌های تحصیل در کالج لویالیست بسته ‌به رشتۀ مدنظر دانشجویان و مدت زمان تحصیل متفاوت است؛ باوجوداین، متوسط هزینۀ تحصیل در این کالج برای دانشجویان بین‌المللی حدوداً به شانزده‌هزار دلار کانادا می‌رسد. این مبلغ با احتساب هزینۀ بیمۀ سالانۀ ششصددلاری است؛ اما هزینه‌های دیگر مانند هزینۀ اقامت و کتاب‌ها و لوازم آموزشی دانشجویان جداگانه محاسبه می‌شود.

خوابگاه‌ کالج لویالیست کانادا در منطقه‌ای بسیار سرسبز قرار و تنها چند دقیقه با مرکز شهر بلویل فاصله دارد. در این خوابگاه، پنج ساختمان سوئیت‌مانند برای زندگی ۴۶۶ دانشجو و چهار ساختمان مبله برای زندگی ۱۰۴ دانشجو در نظر گرفته شده است. هزینۀ سکونت در اتاق‌های تک‌تخته حدوداً شش‌هزار دلار و در اتاق‌های دوتخته حدوداً سه‌هزار دلار برای هشت ماه (دو نیمسال) است. گفتنی است خوابگاه کالج لویالیست از اتاق‌هایی بهره می‌برد که مناسب افراد معلول طراحی شده تا آنان نیز بتوانند از حقوق برابر تحصیل استفاده کنند.

از دیگر امکانات خوابگاه‌های کالج لویالیست به خشک‌شویی، زمین ورزشی بسکتبال، زمین مناسب دوچرخه‌سواری، میزهای مناسب پیک‌نیک، پیست اسکیت در فضای باز، زمین والیبال ساحلی و باربیکیو در فضای باز می‌توان اشاره کرد. افزون‌بر‌این، در محوطۀ خوابگاه لویالیست دو آزمایشگاه رایانه، کافی‌شاپ، سالن استراحت و سالن نشیمن مجهز به تلویزیون، لباس‌شویی و انبار وجود دارد.

منبع: