یکی از کالج‌ها و دانشگاه‌های فنی مهم کانادا کالج فناوری تورنتو به‌شمار می‌آید که با نام کالج فناوری کانادا (Canadian Technology College) نیز شناخته و به‌اختصار CTC نامیده می‌شود. کالج فناوری تورنتو عضو کالج‌های شغلی انتاریو (CCO) و انجمن ملی کالج‌های شغلی (NACC) و ارائه‌دهندۀ آموزش رسمی برای توسعۀ منابع انسانی کانادا است. این کالج باهدف با هدف آموزش حرفه‌ای‌ها برای مشاغل دشوار امروزی با استفاده از فناوری‌های پیشرفتۀ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و انتقال دانش و تجربۀ استادان تأسیس شده است. برنامه‌های آموزشی این کالج به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که نه‌تنها دانش بیشتری در زمینه‌ای خاص به دانشجویان ارائه می‌دهند؛ بلکه با فراهم‌کردن محیطی برای انجام آزمایش و کارهای عملی، اعتمادبه‌نفس دانشجویان را افزایش می‌دهند.

شرایط ورود به کالج فناوری تورنتو

دانشجویان بین‌المللی با داشتن شهروندی یا اجازۀ اقامت کانادا برای پذیرش در این کالج می‌توانند اقدام کنند. شرایط ورود متقاضیان بین‌المللی به کالج فناوری تورنتو ازاین‌قرار است: 1. حداقل هجده سال سن؛ 2. دیپلم دبیرستان؛ 3. دانش حداقلی زبان انگلیسی با نمرۀ A یا B دبیرستان(ارائۀ مدارک آیلتس و تافل یا PTE الزامی نیست؛ ولی امتیاز محسوب می‌شود)؛ 4 ویزای کانادا؛ 5.بیمۀ درمانی. گفتنی است دانشجویان کانادایی 100دلار و دانشجویان بین‌المللی 500دلار کانادا برای ثبت‌نام باید بپردازند.

رشته‌ های کالج فناوری تورنتو برای دانشجویان بین‌المللی

دانشجویان در کالج فناوری تورنتو یاد می‌گیرند که فناوری اطلاعات دانش و ستون فقرات اقتصاد است. به‌دلیل کمبود نیروهای متخصص این حوزه در کانادا و دیگر کشورهای مطرح دنیا، تحصیل در کالج فناوری تورنتو فرصت‌های شغلی مناسبی دراختیار دانشجویان قرار می‌دهد. ناگفته نماند مدرسۀ زبان این کالج نیز فرصت شرکت در برنامه‌های فشردۀ انگلیسی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است تا برای ورود آسان‌تر به بازار کار، مهارت‌های زبانی‌شان را تقویت کنند. رشته‌های ارائه‌شده در کالج فناوری تورنتو برای دانشجویان بین‌المللی عبارت‌اند از: فناوری اطلاعات، کسب‌وکار، مهندسی طراحی (Design Engineering)، زبان انگلیسی و مراقبت از بیماران.

تحصیل رشته فناوری اطلاعات در کالج فناوری تورنتو

دانشجویان با تحصیل رشتۀ فناوری اطلاعات در کالج فناوری تورنتو، چگونگی توسعه و ساخت برنامه‌های نرم‌افزاری و شناسایی و رفع مشکلات سخت‌افزاری و پیکربندی نرم‌افزاری سیستم‌‌عامل‌های مختلف آشنا می‌شوند. ازجمله واحدهای ارائه‌شده در این رشته عبارت‌اند از: آشنایی با اصول پایه‌ای و حرفه‌ای کامپیوتر، مبانی شبکه و سرور، سیستم‌عامل یونیکس، مفاهیم برنامه‌نویسی اولیه و پیشرفته، آزمایش برنامه‌های تحت‌وب، آزمایش و مدیریت QA، زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ، زبان برنامه‌نویسی جاوا، مدیریت پردازش آزمایش با مرکزیت کیفیت HP و تجزیه‌وتحلیل داده‌.

تحصیل رشته کسب‌وکار در کالج فناوری تورنتو

تحصیل رشتۀ کسب‌وکار در کالج فناوری تورنتو این فرصت را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا دانش ارائۀ اطلاعات عمومی به مشتریان، جمع‌آوری داده‌ها، برنامه‌ریزی هزینه‌های جاری و حسابداری علمی را کسب کنند. شاخه‌های رشتۀ کسب‌وکار در این کالج «مدیریت کسب‌وکار» و «حسابداری کامپیوتری» را شامل می‌شود. دانشجویان با تحصیل کسب‌وکار در کالج فناوری تورنتو، با این مفاهیم و موضوعات آشنا می‌شوند: کسب‌وکار معاصر، ریاضیات کسب‌وکار، حسابداری مالی، مدیریت بازار، نرم‌افزار تولید، ارتباطات تجاری، مبانی سرمایه‌گذاری و منابع انسانی.

تحصیل رشته مهندسی طراحی در کالج فناوری تورنتو

دانشجویان با تحصیل رشتۀ مهندسی طراحی (Engineering Design) در کالج فناوری تورنتو، با نحوۀ ساختن نقشه‌های مکانیکی حرفه‌ای به کمک نرم‌افزارها آشنا می‌شوند. همچنین، این رشته دانش عمیقی از ابزارهای قدرتمند طراحی به معماران و مهندسان و طراحان ارائه می‌دهد تا بااستفاده از آن‌ شیوه‌های نوین طراحی را به‌کار گیرند و در زمان و هزینه‌های پروژه‌هایشان صرفه‌جویی کنند. برخی از واحدهای ارائه‌شده در این رشته عبارت‌اند از: مبانی اندازه‌گیری هندسی، مواد و فراوری تولید، برنامه‌نویسی CNC، PTC Creo Parametric، اتوکد، مبانی و اصول حرفه‌ای CATIA و اصول اولیه و حرفه‌ای MicroStation.

تحصیل زبان انگلیسی در کالج فناوری تورنتو

مدرسۀ زبان کالج فناوری تورنتو برنامه‌های فشردۀ زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین‌المللی درنظر گرفته است که هشت سطح دارد و هریک در شش هفته ارائه می‌شود. شهریۀ اعلام‌‌شده برای هرسطح 3،500 دلار کاناداست و دانشجویان در هر سطح 100دلار کانادا نیز بابت کتاب‌ها باید بپردازند.

منبع