مؤسسۀ فناوری شمال آلبرتا (Northern Alberta Institute of Technology) یکی از مؤسسه‌های برتر فناوری‌محور کاناداست که سال ۱۹۶۲ در ادمونتون کارش را آغاز کرد. این مؤسسه که هر سال بیش از ۴۵هزار نفر دانشجوی تمام‌وقت و پاره‌وقت می‌پذیرد، قصد دارد از پاییز امسال چهار رشتۀ جدید به دیگر رشته‌هایش اضافه کند. هدف مؤسسۀ یادشده از این اقدام، کمک به آماده‌سازی دانشجویان برای مشاغل امن و پایدار و کسب درآمد مناسب در حرفه‌های تخصصی است. چهار رشتۀ جدید مؤسسۀ فناوری شمال آلبرتا عبارت‌اند از: مدرک پیشرفتۀ تکنولوژی جوش‌کاری، مدرک پیشرفتۀ تکنولوژی لوله‌کشی، مدرک تکنولوژی خدمات خودرو و مدرک تکنولوژی تأسیسات الکتریکی. در این مطلب، به‌اختصار دربارۀ هر‌یک از این رشته‌ها توضیحاتی خواهیم داد.

تکنولوژی جوش‌کاری

مدرک پیشرفتۀ تکنولوژی جوش‌کاری (Advanced Welding Technology) با دورۀ آموزشی کارآموزی جوش‌کاری در مؤسسۀ فناوری شمال آلبرتا متفاوت است و این مؤسسه قصد دارد علاوه‌بر مهارت‌های جوش‌کاری و دانش فنی، مهارت‌های بنیادی، مهارت در ساخت، روش‌های نوآوری و بازرسی محصول را به علاقه‌مندان این رشته بیاموزد. مؤسسۀ فناوری شمال آلبرتا اعتقاد دارد این رشته با تقاضای چشمگیر صنایع مختلف مواجه خواهد شد. تحصیل رشتۀ تکنولوژی جوش‌کاری دو سال طول می‌کشد و دانشجویان بین‌المللی نیز در این رشته می‌توانند شرکت کنند. زمان آغاز کلاس‌های این رشته سپتامبر۲۰۲۱ اعلام شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر، به این لینک مراجعه کنید.

تکنولوژی لوله‌کشی

در دورۀ پیشرفتۀ تکنولوژی لوله‌کشی (Advanced Plumbing Technology)، مهارت‌های فنی‌و‌حرفه‌ای لازم به‌منظور موفقیت در صنعت لوله‌کشی آموزش داده می‌شود. این رشته بر آموزش‌های تئوری و عملی برای تسلط بر نصب و تعمیر و نگه‌داری سیستم‌های مکانیکی متمرکز است. همچنین، دانشجویان در حوزه‌های جدید مانند بازیافت و استفادۀ مجدد از آب، سیستم‌های گرمایشی خورشیدی، زمین‌گرمایی و صرف‌جویی در آب می‌توانند تحصیل کنند و با آموزش مهارت‌های عملی، بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار شوند. تحصیل این رشته دو سال به‌طول می‌انجامد و دانشجویان بین‌المللی نیز آن را می‌توانند انتخاب کنند. طبق تقویم آموزشی مؤسسۀ فناوری شمال آلبرتا، کلاس‌های رشتۀ تکنولوژی لوله‌کشی از سپتامبر۲۰۲۱ آغاز خواهد شد. به‌منظور آشنایی بیشتر با این رشته، این لینک را ببینید.

تکنولوژی خدمات خودرو

مدرک تکنولوژی خدمات خودرو (Automotive Service Technology) فرصتی عالی برای کسب مهارت‌های فنی‌و‌حرفه‌ای کاربردی به‌منظور موفقیت در صنعت خودروست و کسب مدرک آن به‌نوعی کارآموزی برای ورود به بازار کار به‌شمار می‌آید. تحصیل در رشتۀ تکنولوژی خدمات خودرو دوساله و زمان شروع کلاس‌ها از سپتامبر۲۰۲۱ است و دانشجویان بین‌المللی نیز در آن می‌توانند تحصیل کنند. ناگفته نماند دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی، در تشخیص سیستم‌های خودرو و تعمیر و نگه‌داری از وسایل نقلیه متخصص خواهند شد و فرصت کار در نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های خودرو و دیگر مشاغل مرتبط را پیدا خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ رشتۀ تکنولوژی خدمات خودرو، به این لینک سر بزنید.

تکنولوژی تأسیسات الکتریکی

مدرک تکنولوژی تأسیسات الکتریکی (Electrical Installations Technology) فرصتی تکرارنشدنی به‌منظور کسب مهارت‌های فنی‌و‌حرفه‌ای لازم در صنعت برق است و برای ورود به بازار کار نیز می‌تواند کارآموزی حساب شود. مدرک تکنولوژی تأسیسات الکتریکی بر آموزش‌های تئوری و عملی موردنیاز برای تعمیر و نگه‌داری سیستم‌های الکتریکی در محیط‌های مسکونی و تجاری و صنعتی متمرکز است. علاوه‌بر‌این، علاقه‌مندان مهارت‌های اساسی مانند ارتباطات و همکاری حرفه‌ای را می‌آموزند تا در زمینۀ تکنولوژی تأسیسات الکتریکی حرفه‌ای موفق‌تر باشند. باتوجه‌به افزایش تقاضای کشورها برای انرژی و توسعۀ مداوم فناوری‌های نو، آیندۀ شغلی متنوعی در انتظار فارغ‌التحصیلان این رشته است. به‌منظور آشنایی بیشتر با این رشته، این لینک را ببینید.

درپایان، باید اشاره کنیم فارغ‌التحصیلان مدرک‌های پیشرفتۀ مؤسسۀ فناوری شمال آلبرتا با اشتغال و کسب تجربه در زمینۀ تخصصی مدرکشان، در سال سوم مدیریت بازرگانی این مؤسسه می‌توانند ثبت‌نام کنند و ادامه‌تحصیل دهند.

منبع: