پیش ثبت نام دانشگاه ساپینزا رُم برای سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آغاز شد. متقاضیان غیراروپایی برای پیش‌ثبت‌نام در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی ساپینزا رُم تا مِی و جولای‌۲۰۲۱ (اردیبهشت و تیر‌۱۴۰۰) مهلت دارند. شایان ذکر است مهلت دقیق پیش‌ثبت‌نام بسته به نوع دوره و رشتۀ دلخواه متفاوت است. علاقه‌مندان می‌توانند در دو رشته هم‌زمان درخواست پیش‌ثبت‌نام بدهند؛ اما در‌نهایت، تنها در یکی از رشته‌های پذیرفته‌شده می‌توانند ‌ثبت‌نام کند. پیش‌ثبت‌نام مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ دانشگاه ساپینزا رُم آنلاین است و بیشتر رشته‌ها به زبان انگلیسی و تعداد کمی نیز به زبان ایتالیایی ارائه می‌شود. اگر رشتۀ دلخواه متقاضیان به آزمون ملی پذیرش نیاز داشته باشد، متقاضیان ابتدا در وبگاه https://www.universitaly.it باید ثبت‌نام کنند. ازجمله رشته‌های نیازمند به آزمون ملی پذیرش می‌توان به پزشکی و جراحی اشاره کرد. ناگفته نماند دانشگاه ساپینزا رُم برای پیش‌ثبت‌نام هزینه‌ای دریافت نمی‌کند؛ اما درصورت قبولی در مرحلۀ پیش‌ثبت‌نام، متقاضیان برای پذیرش هزینه‌های الزامی و اداری را باید پرداخت کنند.

رشته‌های انگلیسی‌زبان ارائه‌شده در مقطع کارشناسی ارشد به‌منظور پیش ثبت نام دانشگاه ساپینزا رُم برای سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ عبارت‌اند از: معماری (بازآفرینی شهری)، معماری (حفاظت)، معماری (منظره)، هوش مصنوعی و رباتیک، علم و صنعت جوّی، مدیریت کسب‌وکار، مهندسی شیمی، علوم اعصاب شناختی، علوم کامپیوتر، مهندسی کنترل، امنیت رایانه، علوم داده، طراحی چند‌رسانه‌ای و ارتباطات بصری، علوم توسعه و همکاری بین‌المللی، اقتصاد، اقتصاد و ارتباطات برای مدیریت و نوآوری، مهندسی برق، مهندسی الکترونیک، مهندسی انرژی، مهندسی در علوم کامپیوتر، مطالعات زبان انگلیسی و انگلوآمریکایی، مطالعات اروپایی، مطالعات مُد، امورمالی و بیمه، ژنتیک و زیست‌شناسی مولکولی، اقتصاد بهداشت، مهندسی مدیریت، مهندسی مکانیک، مهندسی ساختمان و محیط‌زیست پایدار، مهندسی نانوتکنولوژی، فیزیک، طراحی محصول و خدمات، علم و فناوری برای حفاظت از میراث فرهنگی، مهندسی هوافضا، روش‌های آماری و کاربردها و مهندسی سیستم‌های حمل‌ونقل.

همچنین در مقطع کارشناسی ارشد، این رشته‌های ایتالیایی‌زبان به‌منظور پیش ثبت نام دانشگاه ساپینزا رُم دردسترس علاقه‌مندان قرار دارد : معماری (مرمت)، معماری (منظره)، معماری (بازآفرینی شهری)، مهندسی نانوتکنولوژی، مهندسی مدیریت، مدیریت کسب‌و‌کار، سازمان‌دهی و بازاریابی برای ارتباطات تجاری، علوم مدیریت و سیاست‌گذاری عمومی، علوم توسعه و همکاری بین‌المللی و علم و فناوری برای حفاظت از میراث فرهنگی.

منابع: