کشور کانادا یکی از مقاصد محبوب دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در مقاطع مختلف است؛ چراکه بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های درجه‌یک دنیا در این کشور قرار دارد و زبان تحصیل و زندگی در آن انگلیسی است. همچنین، گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های این کشور کار پیچیده‌ای نیست؛ به‌همین‌دلیل، به همۀ علاقه‌مندان به ادامه‌تحصیل در خارج از کشور توصیه می‌کنیم کشور کانادا را جزو گزینه‌هایشان در نظر بگیرند. دانشگاه‌های تورنتو، مونترال، ونکورر، اتاوا و کبک بیشترین دانشجویان بین‌المللی را در خود جای داده‌اند و در این شهرها دانشجویان علاوه‌بر دریافت آموزش باکیفیت، زندگی دانشجویی پویایی تجربه می‌کنند. در این مقاله برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، هفت رشته برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا را نام می‌بریم.

تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا

دانشگاه‌های کانادا گرایش‌های مختلفی از مهندسی کامپیوتر ارائه می‌دهند؛ ازجمله علوم داده، رباتیک، رایانش ابری و سیستم‌های کسب‌وکار. همۀ دوره‌های مهندسی کامپیوتر پیش‌زمینۀ نظری گسترده‌ای پوشش می‌دهند که درنهایت با پروژه‌ها و پژوهش‌ها و کارآموزی در شرکت‌های فناوری تکمیل می‌شود؛ به همین دلیل این رشته برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا عالی است. تقاضا برای فارغ‌التحصیلان مهندسی کامپیوتر در بازار کار کانادا بسیار زیاد است. ازآنجاکه توسعۀ فناوری در هیچ کجای دنیا توقف‌پذیر نیست، برای این رشته همیشه موقعیت‌های شغلی متعددی وجود خواهد داشت.

تحصیل مهندسی عمران در کانادا

با پذیرش در یکی از دانشگاه‌های کانادا در رشتۀ مهندسی عمران، دانشجویان دربارۀ شهرسازی آموزش‌های کافی را می‌بینند و پل، بزرگراه، ساختمان، سازه‌های مستحکم و در‌عین‌حال زیبا می‌توانند طراحی کنند. این رشته نیز ازجمله رشته‌های مناسب برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا است که آیندۀ شغلی روشن و موفقی دارد.

تحصیل مهندسی مکانیک در کانادا

با انتخاب کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک در یکی از دانشگاه‌های کانادا، دانشجویان بخت پژوهش و کسب تجربه در آزمایشگاه‌های پیشرفته را پیدا می‌کنند و درکنار آن از استادان خبره بهره می‌برند. استادان این رشته به روش تدریس ممتاز و دستاورد‌های پژوهشی‌ درخورتوجه شهرت دارند و یکی از رشته‌های پرطرفدار برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا به‌شمار می‌آید. فارغ‌التحصیلان رشتۀ مهندسی مکانیک در کانادا زنجیره‌ای از مهارت‌های ارزشمند در مباحث مختلف این رشته می‌آموزند و آن‌ها را در پروژه‌های دانشگاهی به‌طور عملی پیاده می‌کنند.

تحصیل داروسازی در کانادا

کارشناسی ارشد داروسازی در گرایش‌های گوناگونی در دانشگاه‌های کانادا ارائه می‌شود؛ ازجمله شیمی پزشکی و داروسازی، زیست‌فناوری، زیست‌شناسی مولکولی، داروسازی بالینی و آموزش داروسازی. با تحصیل این رشته، دانشجویان از به‌روزترین آزمایشگاه‌های پژوهشی می‌توانند بهره‌مند شوند و جست‌وجوی هیجان‌انگیز برای کشف و توسعۀ داروهای جدید را آغاز کنند. فارغ‌التحصیلان این رشته موقعیت‌های شغلی مناسبی در صنعت داروسازی یا دانشگاه می‌توانند پیدا کنند و این رشته در میان رشته‌های جذاب برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا است.

تحصیل مهندسی برق در کانادا

یکی از رشته‌های مناسب برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا مهندسی برق است. کسانی که برای تحصیل مهندسی برق در کانادا ثبت‌نام می‌کنند، فرصت ترکیب دانش مهندسی با پروژه‌های طراحی را پیدا می‌کنند. ناگفته نماند دانشجویان زمان زیادی را نیز در آزمایشگاه می‌گذرانند. علاوه‌بر کلاس‌های متمرکز بر اصول مهندسی برق‌، دانشجویان در کلاس‌های مختلفی مانند اقتصاد و زیست‌شناسی شرکت می‌کنند تا با فضای واقعی کسب‌وکار و این صنعت بیشتر آشنا شوند.

تحصیل مهندسی برق در کانادا


تحصیل روان‌شناسی در کانادا

دوره‌های کارشناسی ارشد روان‌شناسی در کانادا امکان دسترسی به موقعیت‌های جذاب را برای دانشجویان فراهم می‌کنند. دانشجویان در کلینیک‌های محلی تجربۀ عملی می‌توانند کسب کنند و برخی از دانشگاه‌ها حتی بیمارستان‌های آموزشی خاص خود را دارند. در طول تحصیل روان‌شناسی، دانشجویان با مباحثی همچون علوم رفتاری و رشد کودک و علوم ادراکی آشنا می‌شوند و یکی از دوره‌های باکیفیت برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا محسوب می‌شود. استادان این رشته نیز پژوهشگرانی زبده در زمینه‌های زبان‌آموزی و نقش‌های جنسیتی و چندشخصیتی هستند.

تحصیل امورمالی در کانادا

کشور کانادا ازجمله کشورهایی محسوب می‌شود که اقتصادش با رشد بسیار سریعی روبه‌رو و بازار اقتصادی آن آزاد و امن است. دانشجویان این رشته با سیستم‌های مختلف اقتصادی دنیا آشنا می‌شوند؛ اما از آن مهم‌تر، آنچه که این رشته را برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا ایدئال می‌کند این است که با تحلیل و ارزیابی دست‌اول از اقتصاد کانادا درمی‌یابند که چرا این اقتصاد در حال رشد است و قوت‌های آن چیست.

منبع: