اطلاع از هزینه‌های زندگی در شهرهای مختلف برای کسانی که قصد زندگی یا تحصیل در ایتالیا را دارند، لازم است. فلورانس یکی از شهرهای ایتالیا است که در بخش مرکزی این کشور واقع شده است. این شهر به دلایلی مانند داشتن ساختمان‌های مذهبی مهم و چشم‌اندازهای زیبا دارای شهرت است. شهر فلورانس به جهات دیگری مانند معماری غنی، هنر و تاریخ از محبوبیت جهانی برخوردار است. فلورانس دارای مساحتی حدود ۴/۱۰۲ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود  ۷۰۸۰۰۰ نفر است که نسبت به سال پیش (۲۰۱۹) ثابت مانده است. افرادی ک فلورانس را برای زندگی انتخاب می‌کنند، باید با هزینه زندگی در فلورانس ایتالیا نیز آشنا شوند. همانطور که می‌دانید هزینه زندگی بسته به سبک زندگی افراد مختلف، متفاوت است اما به طور متوسط هزینه زندگی در فلورانس ایتالیا برای یک نفر (صرف‌نظر از اجاره‌بها) برابر ۷۷۷ یورو در ماه است. در ادامه به هزینه‌های دیگر زندگی در فلورانس ایتالیا خواهیم پرداخت.

هزینه رستوران و مواد غذایی در فلورانس ایتالیا

هزینه غذا در فلورانس ایتالیا در یک رستوران ارزان برابر ۱۵ یورو و در یک رستوران با هزینه متوسط حدود ۶۰ یورو برای دو نفر است. هزینه مواد غذایی پرمصرفی نظیر شیر (۱ لیتر)، نان سفید (۱ عدد)، برنج سفید (۱ کیلوگرم)، تخم‌مرغ (۱۲ عدد) و پنیر محلی (۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۳۲/۱ یورو، ۵۷/۱ یورو، ۹۸/۱ یورو، ۰۴/۳ یورو و ۲۰/۱۴ یورو است. همچنین هزینه مربوط به غذاهایی مانند فیله مرغ و گوشت گاو به ترتیب برابر ۷۶/۸ یورو و ۲۵/۱۶ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. میوه‌هایی مانند موز و سیب و پرتقال در فلورانس ایتالیا نیز حدود ۸۴/۱ تا ۱۷/۲ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز نیز حدود ۱ تا ۲ یورو به ازای ۱ کیلوگرم است.

هزینه حمل و نقل

به طور کلی کیفیت سیستم حمل و نقل در فلورانس ایتالیا بالا است. آشنایی با هزینه‌های مربوط به حمل و نقل نیز برای افرادی که می‌خواهند در این شهر زندگی کنند، بسیار مهم است. برای مثال هزینه بلیط یک‌طرفه (حمل و نقل داخلی) حدود ۵/۱ یورو، هزینه بلیط یک‌ماهه، حدود ۳۵ یورو، کرایه تاکسی (ورودیه) حدود ۴ یورو و کرایه تاکسی به ازای هر ۱ کیلومتر برابر ۸۰/۱ یورو است. افرادی هم که تمایل به استفاده از وسیله نقلیه شخصی دارند، باید از هزینه مربوط به بنزین نیز مطلع شوند. هزینه بنزین در فلورانس ایتالیا حدود ۵۵/۱ یورو به ازای هر ۱ لیتر است.

هزینه مسکن

در احتساب هزینه زندگی در فلورانس ایتالیا هزینه مسکن را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین هزینه‌ها در نظر گرفت. هزینه مسکن در فلورانس بسته به سایز آپارتمان و محل انتخابی، متفاوت است. برای مثال اجاره‌بها برای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود ۸۲۷ یورو و همان آپارتمان، خارج از مرکز شهر دارای هزینه‌ای حدود ۶۱۲ یورو در ماه است. همچنین هزینه مربوط به یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر حدود ۱۵۳۳ یورو و اجاره‌بها برای یک آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر، حدود ۱۰۵۷ یورو در ماه است. افرادی نیز که قصد خرید آپارتمان در فلورانس ایتالیا را دارند، باید بدانند که هزینه مسکن در این شهر (به ازای هر ۱ متر مربع) حدود ۴۹۷۹ یورو برای آپارتمانی در مرکز شهر و ۳۲۸۱ یورو برای آپارتمانی خارج از مرکز شهر است.

هزینه قبوض و اینترنت

بعد از هزینه‌های مربوط به مسکن و اجاره‌بها، هزینه  مربوط به قبوض و اینترنت را می‌توان به عنوان یکی از هزینه‌های اصلی زندگی در نظر گرفت. برای مثال هزینه قبوض آب، برق، سیستم گرمایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان ۸۵ متری حدود ۱۳۴ یورو در ماه است. هزینه اینترنت نیز (۶۰ Mbps یا بیشتر با دیتای نامحدود) حدود ۲۸ یورو است.

سایر هزینه ها

همانطور که می‌دانید هزینه‌های زندگی در فلورانس ایتالیا به هزینه‌های فوق محدود نمی‌شود و در احتساب هزینه‌های مربوط به زندگی باید هزینه‌های بسیاری را در نظر گرفت. برای مثال هزینه مربوط به لباس یا تفریح و ورزش از جمله هزینه‌های حیاتی برای برخی از افراد است که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم.

هزینه لباس

هزینه لباس نیز بسته به سلیقه فرد و اینکه چه فروشگاهی را برای خرید در نظر می‌گیرد، متفاوت است. برای مثال هزینه یک شلوار جین (Levis یا برندی مشابه) حدود ۸۳ یورو، هزینه یک لباس تابستانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای (با برند Zara،  H&M و…) حدود ۲۹ یورو، هزینه یک جفت کتانی ورزشی و یک جفت کفش چرم رسمی نیز به ترتیب حدود ۸۴ یورو و ۱۰۸ یورو است.

هزینه تفریح و ورزش

به طور متوسط هزینه باشگاه ورزشی برای یک نفر بزرگسال در فلورانس ایتالیا حدود ۵۹ یورو و هزینه مربوط به اجاره زمین تنیس (۱ ساعت در آخر هفته) حدود ۱۸ یورو است. هزینه مربوط به بلیط سینما نیز برابر ۵۰/۸ یورو (برای یک صندلی) است.