تحصیل در دانشگاه‌های معتبر جهان، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، شرایط اقتصادی خوب، امنیت شغلی بالا، فرصت‌های کاری متنوع و...از جمله دلایلی هستند که موجب شده‌اند سالانه دانشجویان بین‌المللی بسیاری کشور انگلستان را به عنوان مقصد تحصیلی و کاری خود انتخاب کنند. اگر شما هم یکی از متقاضیان تحصیل در این کشور اروپایی هستید حتما به خوبی می‌دانید که داشتن مدرک آیلتس برای گرفتن پذیرش دانشگاه‌های برتر این کشور ضروری است. از این‌رو در این مطلب قرار است با این آزمون زبان بین‌المللی آشنا شویم و حداقل نمره قبولی آزمون آیلتس برای تحصیل در مقاطع مختلف در انگلستان را بررسی کنیم.

آشنایی با آزمون زبان آیلتس (IELTS)

آزمون زبان انگلیسی آیلتس (IELTS) که مخفف شده کلمه International English Language Test System است؛ یک آزمون بین‌المللی برای بررسی و سنجش سطح زبان انگلیسی متقاضیان است. این آزمون از چهار مهارت اصلی شامل شنیداری یا لیسنینگ (Listening)، گفتاری یا اسپیکینک (Speaking)، درک مطلب یا ریدینگ (Reading) و نوشتاری یا رایتینگ (Writing) تشکیل شده که درنهایت میانگین نمره به دست آمده در بازه 0 تا 9 محاسبه می‌شود.

همچنین خوب است بدانید که آزمون آیلتس به دو نوع جنرال و آکادمیک برگزار می‌شود که متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان و مهاجرت تحصیلی به انگلیس و سایر کشورها لازم است برای اخذ مدرک آکادمیک اقدام کنند. آیلتس جنرال نیز معمولا جهت بررسی توانایی مکالمات افراد در شرایط روزمره برگزار می‌شود.

آزمون آیلتس برای تحصیل در انگلیس.webp

نمره آیلتس برای تحصیل در انگلستان

همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور انگلستان داشتن مدرک زبان آیلتس برای گرفتن پذیرش ضروری است. سیستم آموزشی عالی و قیمت‌های مقرون به‌صرفه موجب شده‌اند که افراد بسیاری دانشگاه‌های این کشور را نسبت به آمریکا و کانادا ترجیح دهند. در ادامه قرار است حداقل نمره آزمون آیلتس برای پذیرش در مقاطع تحصیلی مختلف در این کشور را بررسی کنیم.

نمره آیلتس برای تحصیل در مدارس انگلستان

دوره تحصیل در مدارس انگلستان از سن 5 سالگی شروع و تا 18 سالگی ادامه می‌یابد و تحصیل در این دوره اجباری است. دوره ابتدایی از سن 5 تا 11 سالگی است و بعد از آن دانش‌آموزان وارد مقطع متوسطه می‌شوند که تا سن 16 سالگی ادامه دارد. پس از اتمام دوره متوسطه نیز دانش‌آموزان یک دوره دو ساله را می‌گذرانند و سپس خود را برای ورود به دانشگاه آماده می‌کنند.

در رابطه با سطح زبان انگلیسی و ارائه مدرک زبان برای اخذ پذیرش مدارس این کشور باید بگوییم که نیازی به ارائه مدرک زبان برای تحصیل در این مقطع وجود ندارد و داشتن توانایی برای خواندن و نوشتن بسته به سن متقاضیان برای ورود به مدارس کافی است.

نمره آیلتس برای تحصیل در انگلستان در مقطع لیسانس

بدون شک اخذ ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی یکی از راحت‌ترین و رایج‌ترین راه‌های مهاجرت به این کشور است. تحصیل در این دوره در کشور انگلستان 3 سال به طول می‌انجامد و ارائه مدرک دیپلم دبیرستان برای اخذ پذیرش در مقطع لیسانس ضروری است؛ از این‌رو متقاضیان می‌بایست در آزمون مقطع دبیرستان تحت عنوان GCSE شرکت و حداقل نمره C را کسب کنند.

در رابطه با سطح زبان انگلیسی و ارائه مدرک زبان در مقطع لیسانس نیز باید بگوییم که ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6.5 برای اخذ پذیرش در اکثر دانشگاه‌های این کشور ضروری است. همچنین متقاضیانی که نمره آیلتس آن‌ها 5.5 است می‌توانند با شرکت در دوره زبان یکساله نمره‌شان را افزایش دهند و سپس مجددا برای دوره لیسانس اقدام کنند.

نمره آیلتس برای تحصیل در انگلستان در مقطع فوق لیسانس

تحصیل در دوره کارشناسی ارشد انگلستان برای افرادی که سطح زبان خوبی دارد می‌تواند گزینه مناسبی باشد؛ چرا که این افراد می‌توانند به‌راحتی در حین درس، کار هم پیدا کنند. تحصیل در این دوره یکساله است و متقاضیان می‌بایست با نمره حداقل 6.5 آزمون آیلتس برای اخذ پذیرش در این دوره اقدام کنند. گفتنی است که افرادی که نمره پایین‌تر از 6.5 دارند می‌توانند با گذراندن دوره یکساله مقدماتی کارشناسی ارشد که با عنوان pre-master شناخته می‌شود سطح زبانشان را افزایش دهند و سپس برای مقطع فوق لیسانس اقدام کنند.

نمره آیلتس برای تحصیل در انگلستان در مقطع دکتری

اولین قدم برای گرفتن پذیرش در مقطع دکتری در دانشگاه‌های این کشور، برقراری ارتباط و پیدا کردن استاد راهنما (Supervisor) است. متقاضیان می‌بایست بعد از تایید استاد راهنما، درخواست پذیرش خود و مدارک لازم برای ثبت‌نام (از جمله مدرک آیلتس) را ثبت کنند. حداقل نمره قابل قبول برای اخذ پذیرش مقطع دکتری 7 است. همچنین گفتنی است که اگر سطح علمی یا زبان دانشجویان مناسب نباشد، می‌بایست با شرکت در دوره مقدماتی دکتری (Pre-PHD) سطحشان را افزایش دهند و مجددا برای مقطع دکتری اقدام کنند. همچنین خوب است بدانید که متقاضیان تحصیل در این دوره می‌توانند برای همسر و فرزند خود نیز ویزای همراه بگیرند؛ البته چنین موضوعی در دوره مقدماتی دکتری صدق نمی‌کند و فقط شامل دوره دکتری است.

بدون شک اخذ ویزای تحصیلی انگلیس بهترین روش برای پیدا کردن شغل مناسب و تشکیل یک زندگی مناسب در این کشور است. برای آشنایی بیشتر با شرایط تحصیل و کار در انگلیس و گرفتن پذیرش، می‌توانید از مشاوران موسسه مهاجرت تحصیلی سیم آخر کمک بگیرید. ما در سیم آخر شرایط شما را بررسی می‌کنیم و به شما خواهیم گفت برای کدام دانشگاه‌ها شانس دریافت پذیرش دارید. در صورت تمایل، در ادامه مسیر هم برای دریافت ویزا، هماهنگی خوابگاه و سایر چالش‌های تحصیل در انگلیس و سایر کشورها همراهتان خواهیم بود.

برای سفارت انگلیس به چه مدرک زبانی نیاز داریم؟

مدرک زبانی که برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان باید به سفارت ارائه دهید، مدرک زبان آیلتس است که نمره آن بسته به مقطع تحصیلی و دانشگاه مقصد افراد متفاوت است؛ اما اگر بخواهیم به‌طور کلی بگوییم حداقل نمره قابل قبولی که می‌توانید به سفارت ارائه دهید نمره 5.5 یا 6 است. در رابطه با مصاحبه تحصیلی سفارت این کشور هم باید بگوییم که در حین مصاحبه از شما تقاضای ارائه مدرک زبان نمی‌شود و شما باید در مکالمه سطح زبانتان را به آفیسر سفارت نشان دهید.

کلام آخر

اگر شرایط تحصیل در انگلیس را دارید، ما در سیم آخر آماده‌ایم تا صفر تا صد مسیر را به شما نشان دهیم و برای طی کردن این مسیر شما را همراهی کنیم. مشاوره اولیه سیم آخر (بررسی شرایط شما و ارائه راهنمایی‌های کلی در مورد مهاجرت) کاملا رایگان است. ما علاوه بر انگلیس، شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، نروژ و اسپانیا را نیز در سبد خدمات خود داریم و برای مهاجرت به این کشورها در کنار شما خواهیم بود.