با همه‌گیری ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که گسترش این ویروس ایجاد کرده است، بسیاری از دانشگاه‌ های کانادا تغییراتی را در فرآیند پذیرش خود ایجاد کرده‌اند. بسیاری از متقاضیان تحصیل در کانادا نگران شرایط موجود هستند. در شرایط فعلی، دانشگاه‌های کانادا سعی دارند تا حد امکان شرایطی را فراهم کنند که دانشجویان و متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا ، آسیب کمتری ببینند.

یکی از مشکلات ایجاد شده در فرآیند اپلای دانشگاه‌ها، تعطیلی مراکز آزمون‌های زبان است. در پی تعطیلی این مراکز بسیاری از متقاضیان نتوانستند تا در آزمون‌های زبان شرکت کنند. دانشگاه‌های کانادا برای اینکه مشکلی در فرآیند اپلای دانشجویان پیش نیاید تصمیم گرفته‌اند که آزمون اینترنتی دولینگو را جایگزین آزمون‌های رایجی مانند آیلتس و تافل کنند. آزمون زبان دولینگو آزمونی اینترنتی است که هر ۴ مهارت فرد را مورد سنجش قرار می‌دهد. مدت زمان این آزمون تقریباً یک ساعت است و هزینه کمتری نسبت به آزمون‌های تافل و آیلتس دارد. قبل از شیوع ویروس کرونا، دانشگاه‌های کانادا این آزمون زبان را به رسمیت نمی‌شناختند اما در شرایط حاضر، متقاضیان می‌توانند با شرکت در آین آزمون به راحتی فرآیند اپلای دانشگاه‌های کانادا را انجام دهند.

اکثر دانشگاه‌های دنیا در ترم زمستان ۲۰۲۰ به صورت آنلاین به فعالیت خود ادامه داده‌اند. به دلیل اینکه کلاس‌های آنلاین از کیفیت بالایی برخوردار نیست و مشکلات دیگری که برای دانشجویان در این مدت بوجود آمده بود، نمرات دریافتی دانشجویان از این ترم تحصیلی چندان واقعی و قابل بررسی نخواهد بود. بسیاری از دانشجویان بر این عقیده هستند که شرایط ایجاد شده باعث شده تا نمرات آنها پائین بیاید و بر معدل کل آنها تأثیر منفی بگذارد. به همین علت بسیاری از دانشگاه‌ها کانادا برای اینکه دانشجویان نگران معدل و نمرات خود نباشند، معدل ترم زمستان ۲۰۲۰ را در معدل کل متقاضیان در نظر نمی‌گیرند.

همچنین دانشگاه‌های کانادا اعلام کرده‌اند که اگر متقاضیان تحصیل در این دانشگاه‌ها نتوانند مدارک لازم برای اپلای را به دلیل شیوع کرونا، به صورت فیزیکی فراهم کنند می‌توانند مدارک غیر رسمی را جایگزین آن کرده و در اولین فرصت، مدرک مورد نظر را برای دانشگاه ارسال کنند.

به صورت کلی، دانشگاه‌های کانادا سعی دارند تا حد ممکن به دانشجویان کمک کرده و با انعطاف در فرآیند پذیرش، از هرگونه مشکل احتمالی جلوگیری کنند. لازم به ذکر است که امکان دارد هر دانشگاه تغییراتی را مختص به خود در فرآیند پذیرش اعمال کرده باشد. به همین دلیل متقاضیان اپلای برای دانشگاه‌های کانادا باید با مراجعه به سایت دانشگاه، از آخرین تغییرات در نحوه پذیرش دانشگاه مورد نظر خود اطلاع پیدا کنند.

برای کسب اطلاعات در مورد شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منابع