اگر به تازگی مهاجرت تحصیلی به کانادا و یا مهاجرت کاری داشته اید و یا اگر قصد سفر به کانادا یا تحصیل در کانادا دارید باید بدانید کانادا کشوری است که در شمال قارۀ آمریکای‌شمالی قرار دارد و از دَه استان و سه قلمرو تشکیل شده است. این کشور از شرق تا اقیانوس اطلس و از غرب تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمدشمالی گسترده است. کانادا از جنوب با ایالات متحدۀ آمریکا همسایه و مرز مشترک این کشور با آمریکا طولانی‌ترین مرز زمینی جهان است. افزون‌براین، کانادا دومین کشور پهناور جهان ازنظر مجموع مساحت و چهارمین کشور پهناور جهان ازنظر مساحت خشکی است. پایتخت کانادا اُتاوا نام دارد و تورنتو بزرگترین شهر این کشور است. بخش زیادی از کانادا به‌دلیل سرما و نزدیکی به قطب شمال خالی از سکنه است. در این مطلب، مکان های دیدنی کانادا را معرفی خواهیم کرد؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

دریاچۀ لوئیز در آلبرتا

دریاچۀ لوئیز (Lake Louise) از مکان های دیدنی کاناداست که در استان آلبرتا قرار دارد و یادآور کوه‌های آلپ کشور سوئیس است. رنگ فیروزه‌ای روشن دریاچۀ لوئیز که با جنگل‌های سبز و کوه‌های راکی پارک ملی بنف (Banff National Park) احاطه شده است، در فصل‌های زمستان و تابستان منظره‌ای کم‌نظیر خلق می‌کند. در تابستان، در این دریاچه می‌توان کایاک سوار شد و در زمستان، روی آب یخ‌زدۀ آن اسکیت بازی کرد. دریاچۀ لوئیز از جاذبه‌های گردشگری طبیعی برتر کانادا به‌شمار می‌رود.

پل معلق کپیلانو در بریتیش‌کلمبیا

پل معلق کپیلانو (Capilano Suspension Bridge) پل ساده‌ای است که از رودخانۀ کپیلانو در شمال ونکوور عبور می‌کند و حدود ۱۴۰ متر طول دارد و ۷۰ متر بالای دریاچه ساخته شده است. منطقۀ بریتیش‌کلمبیا به‌ جنگل و مناظر کوهستانی نفسگیرش معروف و بهترین راه برای تجربۀ زیبایی کم‌نظیر این منطقه پیاده‌روی است. جاذبۀ اصلی پارک کپیلانو پل معلق آن محسوب می‌شود که از رودخانۀ کپیلانو عبور می‌کند. پل معلق کپیلانو سالانه ۱.۲ میلیون بازدیدکننده دارد و فرصتی بسیار مناسب برای عکاسی است. ناگفته نماند پل معلق کپیلانو قسمتی از مسیر Cliff Walk ونکوور شمالی نیز به‌حساب می‌آید.

کایاک و آکواگلایدینگ با نهنگ‌های بلوگا در مانیتوبا

بهترین راه برای نزدیک‌شدن به نهنگ‌های بلوگا کایاک‌سواری و آکواگلایدینگ است. با آکواگلایدینگ به‌لطف تجهیزات غواصی روی حصیر شناور می‌شوید و نهنگ‌های بلوگا دوستانه به ‌شما نزدیک می‌شوند و از نزدیک آن‌ها را می‌توانید ببینید. درضمن، اگر زیاد نزدیک‌شدن را ترجیح نمی‌دهید، سفر با کایاک نیز گزینه‌ای مناسب برای دیدن منطقه و نهنگ‌های آبی از فاصله‌ای دورتر است.

کارخانۀ شکلات گانونگ در نیوبرانزویک

اگر عاشق شیرینی باشید، بازدید از کارخانۀ شکلات گانونگ در سنت‌استیفن نیوبرانزویک گزینۀ مناسبی می‌تواند برایتان باشد؛ چراکه این کارخانه نیز ازجمله مکان های دیدنی کانادا شناخته می‌شود. کارخانۀ شکلات گانونگ اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین کارخانۀ شکلات‌سازی خانوادگی در کاناداست که با ساختن اولین آب‌نبات چوبی و جعبه‌هایی به‌شکل قلب محصولاتش را به بازار کانادا عرضه کرد.

تورهای آب‌های خروشان در نوا اسکوشیا

اگر به‌دنبال تجربه‌ای منحصربه‌فرد از مناظر طبیعی می‌گردید، باید به‌سراغ تورهای آب‌های خروشان در منطقۀ نوا اسکوشیا بروید؛ چراکه تورهای آب‌های خروشان منطقۀ نوا اسکوشیا نیز از مکان های دیدنی کانادا به‌شمار می‌رود. قایق‌سواری در تپه‌های تند رود و سرازیری در دامنه‌های شیبدار گِل‌و‌لای بستر رودخانه کارهایی است که هر کسی شاید وسوسه شود یک بار در عمرش آن‌ها‌ را تجربه کند.

شهر توبرمی در انتاریو

توبرمی (Tobermory) شهری کوچک در شبه‌جزیرۀ بروس در منطقۀ انتاریوست که درکنار دریاچه قرار دارد. این منطقه پر از مسیرهای طولانی و صخره‌ای و غارهای زیبا و دریاچه‌ای مناسب قایق‌سواری و غواصی با منظره‌ای از آب‌های کریستالی و شفاف است.

گرین گیلبزر در جزیرۀ پرینس ادوارد

در فهرست مکان های دیدنی در کانادا، نام گرین گیلبزر در جزیرۀ پرینس ادوارد نیز به‌چشم می‌خورد. منطقۀ گرین گیلبزر که شاید در کتاب‌ «آنه از گرین‌ گیبلز» یا سریال «آنه از گرین‌ گیبلز» نیز نامش را شنیده باشید، به مسیرهای پیاده‌روی در جنگل‌های زیبا معروف است. مسیرهای پیاده‌روی Haunted Woods و Balsam Hollow را همان‌طورکه در کتاب «آنه از گرین‌ گیبلز» توصیف شده است، از نزدیک می‌توانید ببینید و به‌خاطر بسپارید.

کارناوال زمستانه در کبک

بزرگ‌ترین کارناوال زمستانه در کبک کانادا برگزار می‌شود و آنجا را به یکی از مکان های دیدنی کانادا تبدیل کرده است. فعالیت‌های مرسوم کارناوال کبک عبارت‌اند از: کُشتی در برف، هاکی، مسابقۀ قایقرانی، کاخ‌های ساخته‌شده از یخ و نوشیدن نوشیدنی‌های خوش‌مزه در لیوان‌های ساخته‌شده از یخ.

تونل‌های فک موسی در ساسکاچوان

تونل‌های زیرزمینی فک موسی (Tunnels of Moose Jaw) نیز از مکان های دیدنی کانادا به‌حساب می‌آیند. این تونل‌ها در منطقۀ ساسکاچوان قرار دارند و برایشان دو داستان ذکر شده است: یکی مهاجرت اولیۀ مردمان چین به کانادا و دومی ممنوعیت‌های مربوط به الکل در دهۀ ۱۹۲۰ در کانادا. تورهایی که برای بازدید از تونل‌های فک موسی وجود دارند، با بیان داستان‌های خیالی، اطلاعاتی تاریخی دربارۀ استفاده‌های گوناگون از این تونل‌های زیرزمینی ارائه می‌دهند.

شفق قطبی در سرزمین‌های شمال‌غرب

دیدن شفق در سرزمین‌های شمال‌غربی کانادا تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد است که با اسکان در دهکدۀ شفق قطبی، در آسمان شب شفق قطبی زیبایی با رنگ‌های دلنواز آبی و سبز و بنفش و... می‌توانید مشاهده کنید.

کوه ثور در نوناووت

کوه ثور کوهی در منطقۀ نوناووت است که ۱۶۷۵ متر ارتفاع دارد و از گرانیت ساخته شده است. این کوه در پارک ملی Auyuittuq یا پارک ملی جزیرۀ بافین قرار دارد و یکی دیگر از مکان های دیدنی کانادا شناخته می‌شود. نکتۀ جالب دربارۀ کوه ثور این است که حدود ۱۲۵۰ متر از آن با زاویه‌ای ۱۰۵درجه‌ای به‌صورت عمودی شکل گرفته و آن را به پدیده‌ای دیدنی تبدیل کرده است. این پدیده را بزرگ‌ترین افت عمودی جهان (the World’s Greatest Vertical Drop) نامیده‌اند. به‌دلیل زاویۀ منحصر‌به‌فرد، صعود از کوه ثور بسیار مشکل است و افراد بسیار کمی توانسته‌اند برفراز قلۀ این کوه بایستند. اگر به صعود قلۀ تور علاقه ندارید، در منطقۀ کوه ثور نوناووت فعالیت‌های دیگری مانند اتومبیل برفی و اسکی و پیاده‌روی را می‌توانید امتحان کنید.

استخراج طلا در یوکان

جواهرها و ساعت‌های طلا بسیار جذاب هستند؛ اما چه می‌شود اگر خودتان بتوانید طلا پیدا کنید و با آن زیورآلات بسازید؟ شرکتی در منطقۀ یوکان کشور کانادا ادعا می‌کند گردشگران از رودخانۀ یوکان می‌توانند بازدید کنند و بختشان را برای یافتن طلا امتحان کنند و آن را به‌رایگان سوغاتی ببرند. فقط یادتان باشد ابزار استخراج طلا از رودخانه را از شهر داوسون باید بخرید یا کرایه کنید.

منبع: