مدرک زبان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مدارک مورد نیاز مهاجرت تحصیلی مطرح می‌شود. اما آیا بدون ارائه این مدرک هیچ شانسی برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی نخواهیم داشت؟ خبر خوب این است که بدون مدرک زبان هم می‌توان مهاجرت کرد. اما این کار چندان راحت هم نیست. در واقع بعضی از دانشگاه‌ها و کشورها این امکان را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم مشخص کنیم مهاجرت بدون مدرک زبان به کدام کشورها و چگونه ممکن می‌شود.

مهاجرت تحصیلی به فرانسه بدون مدرک زبان

فرانسه یکی از کشورهایی است که از دانشجویان خارجی حمایت ویژه می‌کند. این کشور علاوه بر ده‌ها مزیت اختصاصی برای دانشجویان (مثل حمل‌ونقل ارزان و تخفیف‌های متنوع دانشجویی)، امکان مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان را هم برای دانشجویان خارجی فراهم کرده است. البته برای این روش لازم است یک تسلط حداقلی به زبان فرانسه داشته باشید؛ چرا که مصاحبه سفارت به زبان فرانسوی است. در واقع شما باید اندازه سطح A1 زبان فرانسوی را بلد باشید. این سطح ابتدایی‌ترین سطح زبان فرانسه است و رسیدن به آن زمان زیادی نمی‌خواهد.

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا بدون مدرک زبان

اسپانیا یکی از به‌صرفه‌ترین کشورهای دنیا برای زندگی و تحصیل است. علاوه بر این برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی اسپانیا نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید. البته یک تسلط اولیه به زبان اسپانیایی برای زندگی در این کشور مورد نیاز است. تدریس دانشگاه‌های اسپانیا به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی انجام می‌شود. برای دانشگاه‌های انگلیسی زبان مدرک آیلتس و تافل مورد قبول است. برای تحصیل به زبان اسپانیایی می‌توانید ابتدا وارد کالج شده و مدرک زبان اسپانیایی خود را دریافت کنید و سپس وارد دانشگاه شوید.

مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان.webp

مهاجرت تحصیلی به اتریش بدون مدرک زبان

اتریش یکی دیگر از کشورهای اروپایی است که بدون ارائه مدرک زبان، پذیرش و ویزای تحصیلی به دانشجویان خارجی می‌دهد. تحصیل در اتریش به دو زبان انگلیسی و آلمانی انجام می‌شود و با ارائه مدرک هر کدام از این دو زبان می‌توانید مهاجرت تحصیلی به اتریش را تجربه کنید. راه دیگر این است که برای دوره‌های زبان انگلیسی یا آلمانی اپلای کرده و پذیرش مشروط بگیرید. جالب است بدانید تحصیل در اتریش به زبان آلمانی رایگان است.

مهاجرت کاری بدون مدرک زبان

شرایط صدور ویزای کاری نسبت به ویزای تحصیلی سخت‌گیرانه‌تر است. چرا که نیروی کار باید بتواند با همکاران خود ارتباط بگیرد و در همین راستا باید به زبان کشور مقصد تسلط داشته باشد. مهاجرت بدون مدرک زبان برای کار تقریبا غیرممکن است. اگر قصد مهاجرت بدون مدرک زبان را دارید بهتر است از طریق تحصیل اقدام کنید.

مهاجرت از طریق تمکن مالی.webp

مهاجرت از طریق تمکن مالی

اگر قصد مهاجرت بدون مدرک زبان را دارید، مهاجرت از طریق تمکن مالی یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای شما است؛ البته این روش پیش‌شرط‌های خاص خود را دارد. برای مهاجرت از طریق تمکن مالی لازم است مبلغ مشخصی در حساب شما موجود باشد و یک درآمد ثابت ماهیانه نیز به حسابتان واریز شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب مهاجرت از طریق تمکن مالی را مطالعه کنید.

سیم آخر و تحصیل بدون مدرک زبان

ما در سیم آخر شرایط شما را به‌صورت کاملا رایگان بررسی می‌کنیم و به شما می‌گوییم برای مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان شانس دارید یا خیر. در ادامه اگر تمایل داشته باشید با ما قرارداد امضا کنید، پیگیری کارهای مهاجرتتان را به‌عهده می‌گیریم. در واقع ما مسیر مهاجرت را کاملا رایگان به شما نشان می‌دهیم و سپس در صورت تمایل شما، برای طی کردن این مسیر همراهتان خواهیم بود.

جمع بندی

مهاجرت بدون مدرک زبان کار چندان ساده‌ای نیست. در واقع برای مهاجرت بدون مدرک زبان گزینه‌های زیادی پیش روی شما نخواهد بود. بهترین روش برای مهاجرت بدون مدرک زبان، مهاجرت تحصیلی است. بعضی از کشورها پذیرش و ویزای تحصیلی مشروط دارند که به دانشجو فرصت می‌دهد پس از ورود به کشور مقصد برای تقویت زبان خود اقدام کند. بعضی از کشورها هم با ورود به دوره زبان به شما ویزا می‌دهند. برای اطلاعات بیشتر کافی است فرم ارزیابی رایگان سیم آخر را پر کنید.