علاقه‌مندان به کار و تحصیل در اسپانیا دربارۀ پیدا‌کردن شغل نگرانی‌هایی دارند؛ چراکه گفته می‌شود اقتصاد اسپانیا درمقایسه‌با دیگر کشورهای اروپایی وضعیت کاملاً مطلوبی ندارد. نرخ بیکاری در اسپانیا از کشورهای دیگر اروپایی کمی بیشتر است؛ اما همچنان هزاران موقعیت شغلی در پلتفرم‌های کاریابی این کشور در زمینه‌های مختلف وجود دارد. افراد خارجی و دانشجویان بین‌المللی اسپانیا با داشتن مهارت‌های لازم برای موقعیت‌های شغلی گوناگون، در این کشور شغل مناسبشان را می‌توانند بیابند. در مقالۀ حاضر، تعدادی از مشاغل مورد نیاز در اسپانیا در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را نام خواهیم برد.

لیست مشاغل مورد نیاز در اسپانیا در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰

پژوهش‌های سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ در اسپانیا نشان می‌دهد با وجود پیشرفت هوش مصنوعی و گسترش Big Data و افزایش فرصت‌های شغلی مرتبط با فناوری اطلاعات در دنیا، بیشترِ فرصت‌های شغلی مورد نیاز در اسپانیا در بخش‌های خدماتی است. درادامه، به لیست مشاغل مورد نیاز در اسپانیا در دو سال گذشته اشاره خواهیم کرد.

مشاور کسب‌وکار

مشاورۀ کسب‌وکار یکی از مهم‌ترین مشاغل مورد نیاز در اسپانیا محسوب می‌شود. اسپانیا شرکت‌های چندملیتی بسیاری دارد و این شرکت‌ها اغلب به مشاوران کسب‌وکار نیاز دارند. در بخش مالی، شما به‌عنوان مشاور یا مدیر یا مدیر امورمالی بین‌المللی می‌توانید مشغول به کار شوید.

مشاغل بخش فناوری اطلاعات

مشاغل بخش فناوری اطلاعات

اگر در بخش تکنولوژی و فناوری اطلاعات ماهر باشید، فرصت‌های شغلی زیادی در اسپانیا برایتان وجود دارد. در بخش IT، با بهره‌مندی از مهارت‌های آزمایش نرم‌افزار، کدنویسی، برنامه‌نویسی و توسعۀ نرم‌افزارهای iOS و اندروید می‌توانید مشغول به کار شوید.

مهندسی مکانیک و مهندسی صنایع

در اسپانیا، برای مهندسان مکانیک و مهندسان صنعتی باتجربه و دارای تحصیلات مرتبط فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارد. برای اشتغال در این بخش بهتر است به زبان اسپانیایی مسلط باشید تا با همکارانتان بتوانید بهتر ارتباط برقرار کنید.

پزشکان و افراد مشغول در بخش پزشکی و بهداشت

سیستم بهداشت و درمان اسپانیا یکی از سیستم‌های بهداشتی برتر جهان محسوب می‌شود؛ ازاین‌رو، به افرادی مانند دستیاران بخش بهداشت و درمان و متخصصان مراقبت از کودکان و سالمندان در این کشور نیاز زیادی وجود دارد.

مشاغل مربوط به گردشگری

مشاغل مربوط به گردشگری

صنایع بسته‌بندی و توزیع موادغذایی (کیترینگ)، رستورانداری، هتلداری و باریستایی از مشاغل مورد نیاز در اسپانیا به‌شمار می‌روند. احتمال وجود فرصت‌های شغلی برای این بخش در شهرها و مقاصد گردشگری اسپانیا، مانند بارسلونا و مادرید و سِویا بیشتر از شهرهای دیگر است.

مدرس زبان انگلیسی

اگر می‌خواهید از مهارت‌هایتان در زبان انگلیسی بهره ببرید، در اسپانیا به‌عنوان معلم خصوصی زبان انگلیسی یا مدرس زبان در سطح دانشگاهی می‌توانید مشغول به کار شوید. ازآنجاکه سفر به اسپانیا درمقایسه‌با کشورهای دیگر اروپا نسبتاً آسان‌تر است، تدریس زبان انگلیسی یکی از مشاغل محبوب به‌شمار می‌رود. البته زبان مادری بیشتر افراد شاغل در این بخش انگلیسی است و بعضی از مؤسسه‌های تدریس زبان انگلیسی در اسپانیا به مدارکی مانند TEFL یا CELTA یا TESOL نیز نیاز دارند.

مجری فروش

ازآنجاکه بسیاری از شرکت‌های اسپانیایی برای فروش محصولاتشان در اقتصاد رقابتی این کشور در تلاش‌اند، انتظار می‌رود این شغل در سال آینده نیز از مشاغل مورد نیاز در اسپانیا باشد.

اپراتور خدمات مشتریان

به‌گفتۀ وبگاه Adecco، در کشور اسپانیا تعداد مراکز ارتباط با مشتریان جدیدی در حال افزایش است که از روش‌های مدرن برای ارتباط دیجیتال با افراد استفاده می‌کنند؛ به‌همین‌دلیل، انتظار می‌رود سال آینده، اپراتوری در بخش خدمات مشتریان یکی از شغل‌های مورد نیاز در اسپانیا باشد.

تکنسین تعمیر و نگه‌داری

تکنسین تعمیر و نگه‌داری

استفاده از تکنولوژی و مکانیزاسیون در زنجیرۀ تولید صنعتی در اسپانیا در حال افزایش است؛ ازاین‌رو، شرکت‌ها اغلب به‌دنبال جذب و استخدام نیروهای بیشتر در زمینه‌های مکانیک و برق و زمینه‌های مشابه‌اند.

نمایندۀ محصول

نمایندگی محصول یکی دیگر از مشاغل موردنیاز و مربوط به فروش در شرکت‌های اسپانیایی است. نمایندگان محصول (Product Representatives) در فضاهای عمومی مانند نمایشگاه‌ها و مرکزهای خرید محصولات شرکت‌های مختلف را به افراد معرفی می‌کنند.

اپراتور تولید

در اسپانیا، بخش تولید و شرکت‌های دارویی اغلب به‌دنبال استخدام افرادی هستند که مدیریت اولین مراحل تولید محصولات در شرکت‌ها را به‌دست بگیرند. بیشترِ این شرکت‌ها معمولاً دوره‌ای آموزشی را برای کارکنان برگزار می‌کنند.



منابع: