این روز‌ها همه‌جا حرف از ویروس کرونا، راه‌های پیشگیری از آن یا تعداد افرادی است که به آن مبتلا شده‌اند. درست است که این ویروس، جدی است و رعایت اصول بهداشتی برای همه ما حائز اهمیت است اما نباید امیدمان را از دست بدهیم. ناامیدی دلیل تمام اضطراب‌ها و ناخوشی‌های ما است. این موضوع که شیوع ویروس کرونا بر زندگی روزمره و حال و هوای این روزها تأثیر گذاشته است، طبیعی است اما تا کِی می‌خواهیم با حال آشفته به زندگی ادامه دهیم. در این روزها خیلی از ما تصمیم‌گیری‌‌های مهم زندگی‌مان را به تعویق انداخته‌ایم اما چرا؟ بهار نزدیک است و ما باید پر از امید باشیم، باید به این فکر کنیم که با آمدن سال جدید، شرایط حاکم قطعاً بهتر می‌شود. سال جدید می‌تواند شروع روزهای خوبی باشد البته به شرطی که خود را برای آن آماده کنیم و در کنار رعایت نکات بهداشتی برای هدف‌های خود در سال جدید برنامه‌ریزی کنیم.

امیدواری در لحظات خوشی، آسان است اما امیدوار ماندن در سختی‌ها و شرایطِ بغرنج کار هر کسی نیست. اینکه اوضاع، عالی و بی‌نقص باشد فوق‌العاده است اما اگر شرایط سخت شد چه؟ بی‌شک ناامیدی یا دست از فعالیت کشیدن، راه‌حل مناسبی نیست. یکی از موضوعاتی که می‌تواند شما را آرام کند، این است که به نیمه پر لیوان نگاه کنید. مطمئناً اینکه شما به این ویروس مبتلا نشده‌اید، اتفاق مثبتی است. شما سالم هستید و می‌توانید به روزهای خوش آینده فکر کنید. اگر دانش‌آموز یا دانشجو هستید و این روزها بیشتر وقت خود را در خانه می‌گذرانید، می‌توانید با تمرکز بیشتری به هدف‌گذاری برای آینده بپردازید. اگر در برنامه‌هایتان از دیگران عقب افتاده‌اید، این روزها بهترین زمان برای جبران روزهای گذشته است زیرا می‌توانید از کسانی که نا امید شده‌‌اند، سبقت بگیرید.

به جای فکر کردن به روزهایی که با نا امیدی گذشت به آینده و برنامه‌های خود برای زندگی فکر کنید زیرا قوی‌ترین ویروس‌ها هم در برابر علم دانشمندان کم می‌آورند!

در صورت تمایل، برای مشاوره رایگان، دریافت پذیرش و ویزا جهت تحصیل در ایتالیا با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۴۱۴۰۵

۰۲۱-۸۸۷۹۰۹۶

منبع: