کانادا یکی از اقتصادهای بزرگ و کشورهای تجاری مهم جهان است و جای تعجب ندارد که در میان دانشجویان بین‌المللی و کانادایی، جزو مراکز برتر برای کارآموزی رشتۀ MBA شناخته شود. شرکت‌های کانادایی به ارائۀ مزایای سخاوتمندانه به نیروی کار و رفتار درست با کارآموزان در دورۀ کارآموزی شهرت دارند. اگر تصمیم گرفته‌اید دورۀ کارآموزی‌تان را در کانادا بگذرانید، مطلب حاضر مناسب شماست؛ چراکه قصد داریم فرصت‌های برتر کارآموزی MBA در کانادا را معرفی کنیم.

کارآموزی در شرکت  Autodesk

کارآموزی در شرکت  Autodesk

گذراندن دورۀ کارآموزی در شرکت Autodesk یکی از فرصت‌های برتر کارآموزی MBA در کانادا به‌شمار می‌رود که البته متقاضیان زیادی نیز دارد. Autodesk شرکت نرم‌افزاری چندملیتی آمریکایی است که محصولات و خدمات نرم‌افزاری‌اش را به صنایع معماری، مهندسی، ساخت، تولید، رسانه، آموزش و سرگرمی عرضه می‌کند. دفتر مرکزی این شرکت در کالیفرنیای آمریکا قرار دارد و شعبه‌هایی در کشورهای دیگر، ازجمله کانادا دارد. شرکت نرم‌افزاری Autodesk به دانشجویان رشتۀ MBA فرصت می‌دهد در کبک مونترال دورۀ کارآموزی مدیریت محصول را بگذرانند. وظیفۀ کارآموزان این است نیازهای مشتریان را بررسی کنند تا سهام‌داران شرکت ابتکارهای محصول را با نیازهای آن‌ها هماهنگ کنند. کارآموزان در زمینه‌های تحقیقات بازار نیز مشارکت و با تیم پیشنهاد‌های خدمات برای راه‌اندازی و افزایش خلاقیت در محصولات همکاری می‌کنند. متقاضیان دوره‌های کارآموزی شرکت نرم‌افزاری Autodesk باید دانشجوی یکی از دانشگاه‌های کانادا و پس از دورۀ کارآموزی، حداقل یک دورۀ آکادمیک گذرانده باشند. افزون‌براین، با زمینه‌های بازاریابی یا امور مالی آشنا و در دوره‌های آنالیز کمّی و کیفی به حد کافی تجربه داشته باشند.

کارآموزی در شرکت  Sun Life

کارآموزی در شرکت  Sun Life

از دیگر فرصت‌های برتر کارآموزی MBA در کانادا می‌توان به دورۀ کارآموزی MBA در شرکت  Sun Life Financial اشاره کرد. شرکت خدمات مالی Sun Life Financial یکی از شرکت‌های بیمۀ بزرگ جهان است که شعبۀ اصلی‌اش در استان کبک قرار دارد؛ البته دوره‌های کارآموزی تابستانه را در شعبه‌های تورنتو و واترلو و مونترال نیز برگزار می‌کند. گروه PFI هر ساله پنج کارآموز را در دوره‌های کارآموزی استخدام می‌کند و به کارآموزان فرصت می‌دهد در جلسه‌های سرمایه‌گذاران شرکت کنند و سرمایه‌گذاری‌های موجود را رصد و در تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری‌های جدید مشارکت کنند. گفتنی است اگر متقاضیان قصد دارند در زمینه‌های مالی یا منابع انسانی یا مدیریت داده‌ها فعالیت کنند، بهتر است به‌دنبال کار در Sun Life Financial نباشند.

کارآموزی در شرکت  Fidelity International

کارآموزی در شرکت  Fidelity International

شرکت Fidelity International که به‌اختصار FIL خوانده می‌شود، در زمینۀ خدمات مالی فعالیت می‌کند و دفتر مرکزی‌اش در بوستون آمریکا واقع شده است. شرکت خدمات مالی FIL شعبه‌ای نیز در تورنتو کانادا دارد؛ ازاین‌رو، یکی از فرصت‌های برتر کارآموزی MBA در کانادا محسوب می‌شود. این شرکت در دفتر تورنتو دوره‌های کارآموزی تابستانه را برای متقاضیان تحلیلگری تمام‌وقت حقوق صاحبان سهام برگزار می‌کند. در این شرکت، کارآموزان درزمینۀ خرید‌و‌فروش سهام تحقیق می‌کنند و مسئولیت کامل تجزیه‌وتحلیل گروه دراختیارشان را عهده‌دار هستند. در پایان دورۀ کارآموزی، کارآموزان یافته‌هایشان را ارائه و توصیه‌های سرمایه‌گذاری‌شان را برای مدیران و تحلیلگران پیشین بیان می‌کنند‌. پیشنهاد کاری تمام‌وقت جایزۀ کسی خواهد بود که به‌عنوان تحلیلگر تمام‌وقت حقوق صاحبان سهام تلاش کند مهارت و اشتیاقش را حین کار نشان دهد. کارآموزان شرکت Fidelity International باید دانشجویان سال اول رشتۀ MBA باشند. شرط پذیرش در این شرکت به سابقۀ کاری قبلی در امور مالی مربوط نمی‌شود و اشتیاق برای انجام کار، امتیاز مهم‌تری به‌حساب می‌آید.

کارآموزی در شرکت آمازون

کارآموزی در شرکت آمازون

یکی دیگر از فرصت‌های برتر کارآموزی MBA در کانادا کارآموزی در شرکت آمازون است. کار در شرکت معروف و معتبر آمازون رؤیای بسیاری از دانشجویان رشتۀ MBA است. خبر خوشحال‌کننده اینکه از سال ۲۰۲۱، آمازون امکان کارآموزی در این شرکت را در کانادا فراهم کرده است تا دانشجویان با نحوۀ کار یکی از غول‌های تجارت الکترونیک از نزدیک آشنا شوند. متقاضیان کارآموزی در آمازون در دورۀ کارشناسی ارشد یا معادل کارشناسی ارشد باید ثبت‌نام و حداقل سه ‌سال یا بیشتر در صنعت یا حیطۀ نظامی تمام‌وقت فعالیت کرده باشند. افزون‌براین، مدرک کارشناسی در رشته‌های علوم، فنون، مهندسی و ریاضیات (STEM) یا تجربۀ کار در صنعت مربوط به تیم‌های فناوری باید داشته باشند. کارآموزان در آمازون پیشنهادهای مشتری دربارۀ محصول را بررسی و با مهندسان نرم‌افزار و شریکان تجاری برای برنامه‌ریزی، ساخت، راه‌اندازی محصولات و خدمات جدید مبتنی‌بر فناوری همکاری می‌کنند.

کارآموزی در شرکت KPMG

کارآموزی در شرکت KPMG

شرکت بین‌المللی KPMG یکی از چهار سازمان بزرگ حسابداری جهان محسوب می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در انگلستان است؛ اما چندین شعبه نیز در کشورهای جهان، مانند کانادا دارد. کارآموزی در شرکت KPMG یکی از فرصت‌های برتر کارآموزی MBA در کانادا به‌شمار می‌آید و مناسب متقاضیانی است که به یادگیری و کسب تجربه در زمینۀ مشاوره مشتاق هستند. در طول دورۀ کارآموزی در شرکت KPMG، متقاضیان با سازمان‌های ملی و جهانی می‌توانند کار کنند و تجربه‌های ارزشمندی در زمینه‌های خدماتی مانند استراتژی و بخش فناوری ارتباطات و مشاوره در حوزۀ زیرساخت‌های جهانی به‌دست آورند. شایان ذکر است طول مدت کارآموزی در شرکت KPMG حدوداً سه ماه است و از می (اردیبهشت) آغاز می‌شود. متقاضیان برای گذراندن دورۀ کارآموزی در این شرکت، از انگیزۀ فراوان و سوابق تحصیلی درخشانی در رشتۀ MBA باید برخوردار باشند.

کارآموزی در شرکت WESCO

کارآموزی در شرکت WESCO

شرکت تعمیر و نگه‌داری و بهره‌برداری WESCO یکی دیگر از فرصت‌های برتر کارآموزی MBA در کانادا به‌شمار می‌رود. این شرکت در پنسیلوانیای آمریکا واقع است و شعبه‌هایی هم در دیگر کشورهای جهان، همچون کانادا دارد. این شرکت پیشرو در ارائۀ راه‌حل جهانی زنجیرۀ تامین، دورۀ چرخشی یک‌ساله‌ای برای آماده‌سازی افراد در حرفۀ فروش برگزار می‌کند. متقاضیان وقتشان را در تمام بخش‌های مربوط به انبار، عملیات، خرید، خدمات مالی و بازاریابی سپری می‌کنند. داوطلبان شرکت در دورۀ کارآموزی در شرکت‌های توزیع‌کنندۀ صنعتی یا پیمان‌کاری یا تأمین‌کننده باید تجربۀ کار داشته یا دو سال کاری غیر از فروش انجام داده باشند. داشتن مدرک کارشناسی ارشد برای اخذ کارآموزی در شرکت WESCO الزامی نیست و فارغ‌التحصیلان رشتۀ MBA بخت بیشتری برای گذراندن دورۀ کارآموزی دارند.

کارآموزی در شرکت Maple Leaf Foods

کارآموزی در شرکت Maple Leaf Foods

کارآموزی در شرکت Maple Leaf Foods نیز از فرصت‌های برتر کارآموزی MBA در کانادا به‌حساب می‌آید. Maple Leaf Foods شرکتی فعال در زمینۀ فروش انواع گوشت‌های بسته‌بندی‌شده و گیاهی است و در استان انتاریو کانادا قرار دارد. در این شرکت، کارآموزان بازاریابی حرفه‌ای و پویا را یاد می‌گیرند و با کار در بخش‌های مختلف رشد می‌کنند و به سودآوری می‌رسند. برخی از وظایف کارآموزان در این شرکت عبارت‌اند از: همکاری با ذی‌نفعان برای ارائۀ برنامه‌های بازاریابی و تجزیه‌وتحلیل ماهانۀ شرکت در حیطۀ کسب‌و‌کار و حمایت از توسعۀ خدمات به مشتریان. متقاضیان دورۀ کارآموزی در شرکت Maple Leaf Foods مدرک دانشگاهی در رشته‌های MBA یا تجارت یا بازاریابی باید داشته باشند.

اگر به مهاجرت تحصیلی به کانادا و تحصیل در کانادا علاقه دارید با ما همراه باشید.

منبع: