شهر کرمونا ایتالیا (Cremona) شهری در ناحیۀ لمباردی و مرکز استان کرموناست که در شمال ایتالیا قرار دارد. شهر کرمونا به‌دلیل تاریخچه‌اش در زمینۀ موسیقی شهرت دارد و زادگاه برخی از سازندگان ساز مشهور ایتالیایی است. علاوه‌براین، چندین پردیس دانشگاهی از دانشگاه‌های برتر و مشهور ایتالیا، ازجمله دانشگاه پاویا و دانشگاه کاتولیکا ساکرو کوره و دانشگاه پلی‌تکنیک میلان، در این شهر قرار گرفته‌اند. در این مطلب برای علاقه‌مندان به تحصیل در ایتالیا، دربارۀ شهر کرمونا بیشتر سخن خواهیم گفت.

مساحت و جمعیت شهر کرمونا

مساحت شهر کرمونا ایتالیا تقریباً ۶۹.۷ کیلومترمربع است و براساس آمار سال ۲۰۱۸، حدود ۷۲،۶۸۰ نفر در این شهر ساکن‌اند. گفتنی است تراکم جمعیت در کرمونا حدود ۱،۰۰۰ نفر در هر کیلومترمربع است.

وضعیت آب‌وهوایی شهر کرمونا ایتالیا

وضعیت آب‌وهوایی شهر کرمونا ایتالیا

آب‌وهوای شهر کرمونا ایتالیا در تابستان‌ها گرم و نسبتاً صاف و در زمستان‌ها بسیار سرد و نیمه‌ابری است. در طول سال، میانگین دمای هوا در این شهر از ۱- تا ۳۰ درجۀ سانتی‌گراد متغیر است و به‌ندرت به کمتر از ۵- یا بیش از ۳۴ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. بهترین زمان برای سفر به کرمونا و انجام فعالیت‌های مخصوص هوای گرم از اواخر ژوئن تا اواخر آگوست است. فصل گرم شهر کرمونا ۳.۳ ماه، یعنی از ۳ژوئن تا ۱۳سپتامبر، طول می‌کشد و میانگین دما در این دوره بیش از ۲۵ درجۀ سانتی‌گراد است. فصل سرد سال نیز ۳.۲ ماه، یعنی از ۱۹نوامبر تا ۲۵فوریه است و میانگین دما در این بازۀ زمانی به کمتر از ۱۰ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد.

دانشگاه‌های شهر کرمونا

شهر کرمونا دانشگاه بزرگی ندارد؛ اما چندین کالج و پردیس تعدادی از دانشگاه‌های مشهور ایتالیا در این شهر قرار گرفته‌اند. از این پردیس‌ها می‌توان به پردیس Territorial Pole of Cremona دانشگاه پلی‌تکنیک میلان، پردیس دپارتمان موسیقی‌شناسی دانشگاه پاویا و پردیس دانشکده‌های علوم تغذیه و کشاورزی و محیط‌زیست، آموزش، اقتصاد و حقوق دانشگاه کاتولیکا ساکرو کوره اشاره کرد.

هزینه زندگی در شهر کرمونا ایتالیا

همان‌طورکه می‌دانید، هزینه‌های زندگی بسته به سبک زندگی هر فرد متغیر است. به‌طورکلی، هزینه زندگی در شهر کرمونا از هزینۀ زندگی در شهرهای بزرگ ایتالیا، مانند رُم و میلان ارزان‌تر ارزیابی می‌شود. درادامه، جزئیات میانگین هزینه‌های اصلی زندگی در شهر کرمونا در سال ۲۰۲۱ را شرح داده‌ایم. این اطلاعات از جدیدترین داده‌های وبگاه Numbeo در ژوئن۲۰۲۱ استخراج شده‌ است.

هزینۀ موادغذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و موادغذایی از هزینه‌های بسیار مهم زندگی است. در شهر کرمونا، هزینۀ خرید غذا در رستورانی ارزان‌قیمت ۱۵ یورو و در رستورانی نسبتاً گران‌قیمت ۴۰ یورو برای سه کورس غذای دو نفر است. علاوه‌براین، قیمت خرید موادغذایی پرمصرفی نظیر یک لیتر شیر، یک قرص پانصدگرمی نان سفید، یک کیلوگرم برنج سفید‌، دوازده عدد تخم‌مرغ، یک کیلوگرم پنیر محلی، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ و یک کیلوگرم گوشت گاو به‌ترتیب ۰.۹۹، ۱.۹۱، ۲.۱۰، ۳.۲۹، ۱۳.۸۶، ۷.۵۰ و ۱۸ یورو تخمین زده می‌شود. همچنین، هر کیلوگرم از میو‌ه‌هایی مانند سیب و موز و پرتقال به‌ترتیب ۱.۹۱ و ۱.۸۱ و ۲.۰۷ یورو و هر کیلوگرم از صیفی‌جاتی همچون گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی و پیاز نیز به‌ترتیب ۲.۲۰ و ۱.۵۸ و ۱.۳۱ یورو قیمت دارند.

هزینۀ حمل‌و‌‌نقل

هزینۀ حمل‌و‌نقل نیز یکی دیگر از هزینه‌های مهم زندگی محسوب می‌شود. در شهر کرمونا، قیمت بلیت یک‌طرفۀ حمل‌و‌نقل داخلی ۱.۵۰ یوروست. افزون‌براین، مبلغ ورودی تاکسی ۸ یورو و کرایه ۲ یورو به‌ازای هر کیلومتر و هزینۀ هر ساعت انتظار تاکسی ۲۵ یورو برآورد می‌شود. ناگفته نماند برای خرید هر لیتر بنزین در کرمونا ۱.۵۱ یورو باید پرداخت کرد.

هزینۀ مسکن

هزینۀ مسکن مهم‌ترین هزینۀ زندگی به‌حساب می‌آید که بسته به محل زندگی و متراژ خانه متغیر است. به‌طورکلی، هزینۀ اجارۀ مسکن در شهر کرمونا در‌مقایسه‌با شهرهای بزرگ ایتالیا بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. برای مثال، اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۳۶۵ یورو و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۳۰۰ یورو در ماه است. همچنین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۷۰۰ یورو و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۵۵۰ یورو تخمین زده می‌شود.

هزینۀ قبوض و اینترنت

هزینۀ قبوض نیز به سبک زندگی فرد و متراژ آپارتمان بستگی دارد. در شهر کرمونا ایتالیا، بهای قبوض آب، برق، سیستم گرمایشی و سرمایشی و حمل زباله برای آپارتمان ۸۵متری ۱۵۷.۸۲ یورو و هزینۀ اینترنت ADSL یا کابلی با حداقل سرعت شصت مگابیت‌بر‌ثانیۀ نامحدود ۲۹.۴۳ یورو در ماه است.



منابع: