شهر سیه نا یکی از شهرهای ایتالیایی است که بسیاری از افراد، آن را برای زندگی یا تحصیل در ایتالیا انتخاب می‌کنند. فاصله شهر سیه نا ایتالیا نسبت به شهرهای مهمی مانند بولونیا، رم و پادوا زیاد نبوده و به ترتیب حدود ۹۴/۱۷۱ کیلومتر، ۹۰/۲۳۰ کیلومتر و ۱۵/۲۸۸ کیلومتر است. این شهر همچنین دارای مساحتی حدود ۱۱۸ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۷۰۰۰۰ نفر است. در ادامه به موضوعاتی نظیر آب و هوا در شهر سیه نا ایتالیا ، کیفیت زندگی در شهر سیه نا ایتالیا، جاذبه‌های گردشگری در شهر سینه نا و هزینه زندگی در شهر سیه نا ایتالیا خواهیم پرداخت.

آب و هوا در شهر سیه نا ایتالیا

اگر بخواهیم آب و هوای شهر سیه نا ایتالیا را به طور کلی مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که اقلیم این شهر، معتدل و عموماً گرم است. باران در این شهر نیز معمولاً در فصل زمستان بسیار محتمل است و مقدار کمی باران نیز در فصل تابستان می‌بارد. به طور کلی متوسط دما در شهر سیه نا ۴/۱۳ در جه سانتی‌گراد و مقدار بارش باران نیز حدود ۷۷۷ میلی‌متر در سال است. همچنین ماه جولای با متوسط دمای حدود ۴/۲۲ درجه سانتی‌گراد به عنوان گرم‌ترین ماه سال و ژانویه با متوسط دمای حدود ۵/۵ درجه سانتی‌گراد به عنوان سردترین ماه سال شناخته می‌شود.

کیفیت زندگی در شهر سیه نا ایتالیا

آشنایی با کیفیت زندگی در شهر سیه نا یکی از موضوعات بسیار مهم برای افرادی است که تمایل به تحصیل و یا زندگی در این شهر دارند. به طور کلی کیفیت زندگی در شهر سیه نا ایتالیا تقریباً بالا است و شاخص امنیت در آن، بسیار بالا و حدود ۳۸/۸۰، شاخص مراقبت‌های درمانی، بالا و حدود ۰۶/۶۸ و شاخص آلودگی هوا نیز پایین و حدود ۷۱/۲۹ است.

جاذبه‌های گردشگری در شهر سیه نا

سیه نا شهری بسیار زیبا است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این شهر دارای تعداد زیادی جاذبه گردشگری و مکان دیدنی است. برای مثال کلیسای جامع Santa Maria Assunta که همیشه به عنوان یکی از برترین، زیباترین و مشهورترین اماکن دیدنی ایتالیا به شمار می‌آید در شهر سیه نا ایتالیا واقع شده است. این مکان دیدنی همچنین نمونه‌ای بارز از سبک معماری گوتیک است. گالری ملی (Pinacoteca Nazionale) نیز یکی دیگر از اماکن بسیار دیدنی این شهر است که دارای آثار هنری بسیاری از سیه نا است که در قرن ۱۲ تا ۱۶ میلادی خلق شده‌اند. این گالری همچنین عکس تقریباً تمامی نقاشان اهل سیه نا را در خود جای داده است. کلیسای San Domenico نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری سیه نا است که در حقیقت یک ساختمان آجری با سبک معماری گوتیک است. این کلیسا در سال ۱۲۲۶ ساخته و به تدریج توسعه یافت.

هزینه زندگی در شهر سیه نا ایتالیا

افرادی که تمایل به زندگی یا تحصیل در شهر سیه نا ایتالیا را دارند، باید با هزینه‌های مربوط به زندگی در این شهر آشنا شوند. در ادامه به برخی از هزینه‌های مهم زندگی در شهر سیه نا ایتالیا می‌پردازیم:

هزینه مواد غذایی و رستوران

هزینه رستوران بسته به اینکه فرد چه غذایی و چه رستورانی را انتخاب می‌کند، متفاوت است. برای مثال هزینه غذا در یک رستوران ارزان در شهر سیه نا ایتالیا حدود ۱۵ یورو و در یک رستوران با هزینه متوسط حدود ۵۰ یورو برای دو نفر است. هزینه برخی مواد غذایی پرمصرف نیز مانند شیر (۱ لیتر)، نان سفید (۱ عدد)، برنج سفید (۱ کیلوگرم)، تخم‌مرغ (۱۲ عدد) و پنیر محلی (۱ کیلوگرم) به ترتیب حدود ۱ یورو، ۵/۱ یورو، ۲ یورو، ۳ یورو و ۵/۱۳ یورو است. همچنین هزنیه میوه‌هایی نظیر سیب، موز و پرتقال به ترتیب حدود ۸۰/۱ یورو، ۵۷/۱ یورو و ۵/۱ یورو است. گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز نیز به ترتیب برابر ۲ یورو، ۴۳/۱ یورو و ۲۵/۱ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل نیز یکی دیگر از هزینه‌های مهم برای افرادی است که شهر و یا کشور خاصی را برای زندگی انتخاب کرده‌اند. برای مثال هزینه بلیط یک‌طرفه (حمل و نقل داخلی) و بلیط یک‌ماهه به ترتیب برابر ۵۰/۱ یورو و ۳۷ یورو است. هزینه کرایه تاکسی نیز به ازای هر ۱ کیلومتر برابر ۵/۱ یورو بوده و ورودیه تاکسی نیز حدود ۷۵/۳ یورو است. هزینه بنزین برای افرادی که وسیله حمل و نقل شخصی را برای عبور و مرور انتخاب می‌کنند، حدود ۵۲/۱ یورو به ازای هر ۱ لیتر است.

هزینه مسکن

در احتساب هزینه‌های مربوط به زندگی هزینه مسکن را می‌توان به عنوان مهم‌ترین هزینه‌ها در نظر گرفت. هزینه مربوط به اجاره یا خرید مسکن بسته به محل زندگی و یا سایز آپارتمان، متفاوت است. برای مثال اجار‌ه‌بها در یک آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر حدود ۷۶۷ یورو در ماه و اجاره آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر حدود ۶۵۰ یورو در ماه است. همچنین اجاره یک آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر حدود ۱۴۰۰ یورو بوده و اجاره یک آپارتمان ۳ خوابه خارج از مرکز شهر حدود ۱۱۳۳ یورو در ماه است. همچنین افرادی که تمایل به خرید آپارتمان دارند، باید بدانند که هزینه آپارتمان در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب حدود ۱۰۰۰۰ یورو و ۳۵۰۰ یورو به ازای هر ۱ متر مربع است.

هزینه قبوض و اینترنت

هزینه قبوض و اینترنت نیز از جمله هزینه‌ها است. هزینه قبوض بسته به سبک زندگی فرد و سایز آپارتمان، متفاوت است. برای مثال هزینه قبوض آب، برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان ۸۵ متری حدود ۱۵۸ یورو است. هزینه اینترنت نیز (۶۰ Mbps یا بیشتر با دیتای نامحدود) حدود ۳۰ یورو است.

سایر هزینه ها

همانطور که می‌دانید در احتساب هزینه‌های مربوط به زندگی باید هزینه‌های بسیار زیادی را در نظر گرفت. پیش‌تر به مهم‌ترین هزینه‌های مربوط به زندگی اشاره کردیم اما در این بخش می‌خواهیم به برخی هزینه‌های دیگر نیز اشاره‌ای کنیم:

هزینه لباس

هزینه لباس نیز بسته به سبک پوشش افراد مختلف، متفاوت است. برای مثال هزینه مربوط به یک شلوار جین (با برند Levis 501 و یا برندی مشابه) حدود ۷۵ یورو و هزینه یک لباس تابستانی از یک فروشگاه زنجیره‌ای (با برند H&M و یا Zara و…) نیز حدود ۳۰ یورو است. هزینه یک جفت کتانی ورزشی و یک جفت کفش رسمی چرمی مردانه به ترتیب حدود ۷۵ یورو و ۹۶ یورو است.

هزینه تفریخ و ورزش

هزینه تفریح و ورزش برای برخی از افراد در زمره هزینه‌های مهم به شمار می‌آید. برای مثال شهریه باشگاه ورزشی (برای یک نفر بزرگسال) حدود ۴۰ یورو در ماه است. همچنین هزینه مربوط به یک عدد بلیط سینما برابر ۸ یورو است.

منبع:

https://www.numbeo.com/cost-of-living/in/Siena