برای زندگی و تحصیل در اسپانیا باید با شهرهای این کشور آشنا شد. ساراگوسا شهری در اسپانیا است که در حقیقت بین مادرید، بارسلونا، بیلبائو، والنسیا و تولوز واقع شده است. این شهر همچنین به عنوان پنجمین شهر بزرگ اسپانیا شناخته می‌شود و بازدید از این شهر از نظر تعداد زیادی از گردشگران بسیار جذاب است. در ادامه به اطلاعاتی نظیر مساحت و جمعیت شهر ساراگوسا اسپانیا، کیفیت زندگی در شهر ساراگوسا، آب و هوای شهر ساراگوسا اسپانیا و هزینه زندگی در شهر ساراگوسا اسپانیا خواهیم پرداخت.

مساحت و جمعیت شهر ساراگوسا اسپانیا

مساحت شهر ساراگوسا اسپانیا ۸/۹۷۳ کیلومتر مربع است. جمعیت این شهر نیز دارای رشد صعودی بوده و نسبت به سال گذشته (۲۰۱۹)، ۵۵/۰ درصد افزایش داشته است. شهر ساراگوسا اسپانیا در سال ۲۰۲۰ دارای ۷۳۱۰۰۰ نفر است.

کیفیت زندگی در شهر ساراگوسا اسپانیا

به طور کلی کیفیت زندگی در شهر ساراگوسا اسپانیا بسیار بالا است. همچنین شاخص قدرت خرید مردم در این شهر، متوسط، شاخص امنیت، بسیار بالا، شاخص مراقبت‌های درمانی، بالا و میزان آلودگی هوا نیز پایین است.

آب و هوای شهر ساراگوسا اسپانیا

شهر ساراگوسا اسپانیا به طور کلی دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد به همراه باد و آسمان ابری است. متوسط دمای این شهر نیز در طول سال از ۳ درجه سانتی‌گراد تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد متغیر است و دمای کم‌تر از ۲- درجه سانتی‌گراد و بیشتر از ۳۷ درجه سانتی‌گراد در شهر ساراگوسا اسپانیا بسیار نادر است.

همچنین فصل گرم سال در این شهر از ۹ ژوئن آغاز شده و تا ۹ سپتامبر با متوسط دمای حدود ۲۸ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. گرم‌ترین روز سال نیز در شهر ساراگوسا اسپانیا، ۳۰ جولای با حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد است.

فصل سرد سال نیز از ۱۴ نوامبر تا ۱ مارس به طول می‌انجامد که دمای هوا در این مدت حدود ۱۵ درجه سانتی‌گراد در روز است. سردترین روز سال هم در این شهر، ۶ ژانویه با حداقل دمای ۳ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد است.

همچنین بهترین زمان برای بازدید از شهر ساراگوسا اسپانیا (از نظر گردشگران) از اواسط ماه می تا اواخر ماه جولای و از اوایل ماه اگوست تا اوایل ماه اکتبر است. دمای هوا نیز در این مدت بین ۱۸ درجه سانتی‌گراد تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

هزینه زندگی در شهر ساراگوسا اسپانیا

هزینه‌های مربوط زندگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است زیرا سبک زندگی افراد مختلف با یکدیگر تمایز دارد اما به طور کلی هزینه زندگی در شهر ساراگوسا برای یک نفر (صرف نظر از اجاره‌بها) حدود ۷۰۷ یورو در ماه است. در ادامه نیز به برخی هزینه‌های مهم در شهر ساراگوسا اسپانیا نظیر مواد غذایی و رستوران، هزینه حمل و نقل، هزینه مسکن و هزینه قبوض و اینترنت و سایر هزینه‌ها نیز می‌پردازیم.

هزینه مواد غذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و مواد غذایی از جمله هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. برای مثال هزینه غذا در رستورانی ارزان حدود ۱۱ یورو و در رستورانی با قیمت متوسط حدود ۴۰ یورو برای ۲ نفر است. هزینه مواد غذایی پر مصرفی نظیر شیر (۱ لیتر)، نان سفید (۱ عدد)، برنج سفید (۱ کیلوگرم)، تخم‌مرغ (۱۲ عدد) و پنیر محلی (۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۷۱/۰ یورو، ۴۰/۱ یورو، ۳۲/۱ یورو، ۶۰/۱ یورو و ۴۰/۱۳ یورو است. هزینه موادغذایی دیگری نظیر فیله مرغ و گوشت گاو به ترتیب برابر ۶۲/۷ و ۲۵/۱۲ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. هزینه میو‌ه‌های مانند سیب و موز و پرتقال به ترتیب برابر ۵۴/۲ یورو، ۷۵/۱ یورو و ۵۵/۱ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز نیز به ترتیب حدود ۳۰/۳ یورو، ۵۷/۱ یورو و ۷۰/۱ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم قیمت دارند.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل در شهر ساراگوسا اسپانیا نیز یکی دیگر از هزینه‌های حیاتی است و بسته به نوع حمل و نقل افراد، متفاوت است. برای مثال هزینه بلیط یک‌طرفه (حمل و نقل داخلی) و بلیط یک‌ماهه به ترتیب برابر ۳۵/۱ یورو و ۹۵/۴۲ یورو است. افرادی نیز که از تاکسی برای حمل و نقل استفاده می‌کنند باید بدانند که کرایه تاکسی حدود ۰۶/۱ یورو به ازای هر ۱ کیلومتر و ورودیه تاکسی حدود ۵۰/۲ یورو است. هزینه بنزین نیز برای آنهایی که از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند بسیار مهم است. هزینه بنزین در شهر ساراگوسا اسپانیا حدود ۳۰/۱ یورو به ازای هر ۱ لیتر است.

هزینه مسکن

در میان هزینه‌های مربوط به زندگی هزینه مسکن را می‌توان به عنوان مهم‌ترین هزینه در نظر گرفت. این هزینه بسته به محل زندگی و سایز مسکن، متغیر است. برای مثال اجاره‌بها برای یک آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر حدود ۵۵۸ یورو در ماه و برای آپارتمانی مشابه، خارج از مرکز شهر برابر ۴۳۵ در ماه است. همچنین اجاره ماهیانه برای یک آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر برابر ۸۵۵ یورو و برای همین آپارتمان خارج از مرکز شهر برابر ۶۴۵ یورو است. افرادی نیز که تمایل به خرید مسکن در شهر ساراگوسا اسپانیا دارند باید بدانند که هزینه خرید یک آپارتمان در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب حدود ۳۴۰۰ یورو و ۱۹۷۵ یورو به ازای هر ۱ متر مربع است.

هزینه قبوض و اینترنت

هزینه قبوض نیز بسیار مهم بوده و بسته به سبک زندگی فرد و همچنین سایز آپارتمان، متفاوت است. برای مثال هزینه قبض مربوط به آب، برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان ۸۵ متری حدود ۱۹۳ یورو در ماه است. هزینه اینترنت نیز (۶۰ Mbps و یا بیشتر با دیتای نامحدود) حدود ۴۱ یورو است.

سایر هزینه ها

هزینه‌های مربوط به زندگی علاوه بر هزینه‌های فوق شامل هزینه‌های دیگری نیز است. در ادامه نگاهی به برخی از این هزینه‌های میاندازیم.

هزینه لباس

هزینه‌های مربوط به لباس بسته به نوع لباس و فروشگاهی که فرد از آن خرید می‌کند متفاوت است. برای مثال هزینه یک شلوار جین (با برند Levis 501 و یا برندی مشابه) برابر ۸۸/۸۶ یورو و یک لباس تابستانی از یک فروشگاه زنجیره‌ای (با برند Zara، H&M و…) حدود ۳۱ یورو است. هزینه یک جفت کتانی ورزشی با قیمت متوسط نیز حدود ۷۰ یورو و یک جفت کفش رسمی چرمی مردانه نیز برابر ۸۵ یورو است.

هزینه ورزش و تفریح

هزینه‌های مربوط به ورزش و یا تفریح بسته به نوع ورزش و تفریح مورد نظر از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای مثال شهریه باشگاه ورزشی برای یک نفر بزرگسال حدود ۳۲ یورو در ماه و هزینه اجاره زمین تنیس به ازای ۱ ساعت در آخر هفته برابر ۲۵/۷ یورو است. هزینه تفریحاتی نظیر رفتن به سینما برابر ۸ یورو (به ازای ۱ بلیط) است.

منبع:

https://weatherspark.com/y/43119/Average-Weather-in-Zaragoza-Spain-Year-Round