شهر اینگولشتات آلمان یکی از شهرهای نام‌آشنایی است که در مرکز استان باواریا و جنوب استان تورینگن قرار دارد. مساحت این شهر ۱۳۳.۴ کیلومترمربع و جمعیتش حدوداً ۱۲۱هزار نفر است و ازجمله شهرهای بزرگ استان باواریا محسوب می‌شود. شاید دانستن این نکته برای دوستداران ادبیات جالب باشد که اینگولشتات همان شهری است که در رمان فرانکنشتاینِ مری شلی به‌تصویر کشیده شده است. به‌عبارتِ‌دیگر، Setting این رمان شهر اینگولشتات است. در این مقاله، اطلاعات بیشتری دربارۀ شهر اینگولشتات نظیر کیفیت زندگی‌، شهرهای نزدیک آلمانی، تحصیل، وضعیت آب‌و‌هوایی و هزینه‌های زندگی در آن بیان خواهیم کرد.

کیفیت زندگی در شهر اینگولشتات

به‌طور‌کلی، کیفیت زندگی نیز در شهر اینگولشتات رضایت‌بخش ارزیابی می‌شود. وضعیت شاخص‌های مختلف کیفیت در این شهر از ‌قرار زیر است:

  • شاخص امنیت: بالا
  • شاخص مراقبت‌های درمانی: بالا
  • شاخص وضعیت اقلیمی: بسیار بالا
  • شاخص آلودگی هوا: پایین

شهرهای نزدیک آلمانی

شهر اینگولشتات به دیگر شهرهای آلمان، مانند لایپزیگ، درسدن، نورنبرگ و فرانکفورت نزدیک است؛ ازاین‌رو، مسافرت و گردش و بازدید از این شهرها را برای دانشجویان آسان می‌کند. مسافت موجود بین اینگولشتات و شهرهای مذکور عبارت است از:

  • شهر مونیخ: ۸۱.۴۸ کیلومتر
  • شهر اشتوتگارت: ۲۳۵.۸9 کیلومتر

برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ شهرهای نزدیک به شهر اینگولشتات، همچون شهر مونیخ و شهر اشتوتگارت به مطلب‌های یاد شده مراجعه کنید.

تحصیل در شهر اینگولشتات

بسیاری از افراد علاقه‌مند به تحصیل در آلمان شهر اینگولشتات را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. مؤسسه‌های موجود در این شهر عبارت‌اند از: مدرسۀ مدیریتی اینگولشتات و مؤسسۀ آموزش عالی فنی اینگولشتات. در‌ادامه، با این مؤسسه‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

مدرسۀ مدیریتی اینگولشتات

مدرسۀ مدیریتی اینگولشتات (دپارتمان مدیریت اجرایی کسب‌وکار و اقتصاد دانشگاه کاتولیک Eichstätt-Ingolstadt) یکی از دَه بیزینس اسکول برتر آلمان شناخته می‌شود که دورۀ دکتری رشتۀ مدیریت اجرایی (MBA) را برگزار می‌کند.

مؤسسۀ آموزش عالی فنی اینگولشتات

مؤسسۀ فنی اینگولشتات به‌طورتخصصی در زمینۀ فناوری و علوم رایانه‌ای و مدیریت اجرایی فعالیت می‌کند. برای مهاجرت تحصیلی به آلمان و تحصیل در این دانشگاه می‌توان از بورسیه‌های متعددی استفاده کرد. ناگفته‌ نماند رشته‌های ارائه‌شدۀ این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در میان رشته‌های برتر موجود در آلمان قرار گرفته‌اند.

وضعیت آب‌و‌هوایی شهر اینگولشتات

شهر اینگولشتات آلمان تابستان‌های معتدل به‌همراه آسمان نیمه‌ابری دارد و زمستان‌هایش بسیار سرد به‌همراه باد و آسمان ابری است. در طول سال، دمای هوای این شهر از منفی ۴ تا ۲۵ درجۀ سانتی‌گراد متغیر است و در آنجا، دمای کمتر از منفی ۱۲ و بیشتر از ۳۱ درجۀ سانتی‌گراد به‌ندرت دیده می‌شود. فصل گرم سال در شهر اینگولشتات آلمان از ۲9می آغاز می‌شود و تا ۱۰سپتامبر با متوسط دمای ۲۰ درجۀ سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. شایان ذکر است گرم‌ترین روز سال در اینگولشتات ۴آگوست با حداکثر و حداقل دمای ۲۵ و ۱۳ درجۀ سانتی‌گراد است. فصل سرد سال در شهر اینگولشتات آلمان نیز از ۱۶نوامبر تا ۳مارس به‌طول می‌انجامد و در این مدت، متوسط دمای هوا ۶ درجۀ سانتی‌گراد است. ناگفته نماند سردترین روز سال در این شهر ۱۰فوریه است که حداقل و حداکثر دما به منفی ۴ و ۳ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. گردشگران نیز بهترین زمان سال برای سفر به شهر اینگولشتات را از اواخر ژوئن تا اوایل سپتامبر می‌دانند.

هزینه‌های زندگی در شهر اینگولشتات

بی‌شک هزینه‌های زندگی بسته به سبک زندگی افراد متفاوت است؛ اما در شهر اینگولشتات این هزینه‌ها به‌طورمتوسط و صرف‌نظر از اجاره‌بهای مسکن، برای یک نفر حدود ۸۵۰ یورو در ماه است. درادامۀ مقاله، با هزینه‌های زندگی مهم در شهر اینگولشتات، نظیر موادغذایی و رستوران، حمل‌و‌نقل، مسکن، قبوض و اینترنت آشنا خواهیم شد.

هزینۀ موادغذایی و رستوران

هزینۀ مربوط به رستوران و موادغذایی، ازجمله هزینه‌های مهم زندگی در هر شهر است. قیمت خرید غذا در رستورانی ارزان‌قیمت در اینگولشتات ۱۱ یورو و در رستورانی نسبتاً گران‌قیمت ۵۰ یورو برای دو نفر است. برای تهیۀ موادغذایی پرمصرفی نظیر شیر (یک لیتر)، نان سفید (یک قرص)، برنج سفید (یک کیلوگرم)، تخم‌مرغ (دوازده عدد)، پنیر محلی (یک کیلوگرم)، فیلۀ مرغ (یک کیلوگرم) و گوشت گاو (یک کیلوگرم) به‌ترتیب ۰.۸۳، ۱.۴۲، ۱.9۷، ۲.۵۳، 9.۷۲، ۷.۱۸ و ۸.۸9 یورو باید پرداخت کرد. افزون‌براین، هزینۀ خرید هر کیلوگرم از میو‌ه‌هایی مانند سیب و موز و پرتقال به‌ترتیب ۲.۲۴ و ۱.۶۸ و ۱.۴۰ یورو و هزینۀ خرید هر کیلوگرم از صیفی‌جاتی همچون گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی و پیاز به‌ترتیب ۲.۸۲ و ۱.۵۰ و ۱.۴9 یوروست.

هزینۀ حمل‌ونقل

قیمت بلیت یک‌طرفه و یک‌ماهۀ حمل‌ونقل داخلی در اینگولشتات به‌ترتیب ۲.۷۰ و ۶9 یورو برآورد می‌شود. افرادی که از تاکسی برای رفت‌وآمد استفاده می‌کنند، باید بدانند کرایۀ تاکسی ۳.۵۰ یورو به‌ازای هر کیلومتر و مبلغ ورودی تاکسی ۲.۵۰ یوروست. ناگفته نماند برای خرید هر لیتر بنزین در شهر اینگولشتات آلمان ۱.۵۲ یورو باید پرداخت کرد.

هزینۀ مسکن

در میان هزینه‌های زندگی، هزینۀ مسکن را می‌توان مهم‌ترین هزینه دانست که بسته به محل زندگی و متراژ آپارتمان، متغیر است. برای مثال، اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر اینگولشتات آلمان ۶۶۲.۵۰ یورو و اجاره‌بهای آپارتمانی مشابه در خارج از مرکز شهر ۵9۲.۵۰ یورو در ماه است. همچنین، اجارۀ ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۸۲۵ یورو و اجارۀ ماهانۀ همان آپارتمان در خارج از مرکز شهر ۱،۲۰۲.۵۰ یورو تخمین زده می‌شود. شایان ذکر است هزینۀ خرید هر مترمربع آپارتمان در مرکز و خارج از مرکز شهر به‌ترتیب ۵،۷۶۶.۶۷ و ۴،۳۳۳.۳۳ یوروست.

هزینۀ قبوض و اینترنت

هزینۀ قبوض نیز باتوجه‌به سبک زندگی فرد و متراژ آپارتمان، متفاوت است. به‌عنوان نمونه، هزینۀ قبوض مربوط به آب و برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای آپارتمان ۸۵متری در اینگولشتات ۲۸۵ یورو و هزینۀ اینترنت با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیۀ نامحدود ۳۶.۲۵ یورو در ماه است.

هزینۀ مدرسۀ کودکان

هزینۀ پیش‌دبستانی یا مهدکودک در شهر اینگولشتات آلمان با درنظرگرفتن یک روز کامل خصوصی، ۳۱۶.۶۷ یورو در ماه برای هر کودک است. گفتنی است که هزینۀ مدرسۀ بین‌المللی نیز حدود ۲۰هزار یورو در سال برای هر دانش‌آموز برآورد می‌شود.

سایر هزینه‌ها

درکنار هزینه‌های زندگی گفته‌شده، هزینه‌های دیگری همچون لباس و ورزش و تفریح نیز برای برخی افراد اهمیت دارد. درادامه، این هزینه‌ها را در شهر اینگولشتات باهم مرور خواهیم کرد.

هزینۀ لباس

قیمت خرید شلوار جین (با برند Levis 501 یا برندی مشابه) و لباس تابستانی (با برند Zara، H&M و...) از فروشگاه زنجیره‌ای به‌ترتیب 9۳.۳۳ و ۴۶.۶۷ یورو برآورد می‌شود. همچنین، قیمت متوسط یک جفت کتانی ورزشی و یک جفت کفش چرمی رسمی مردانه به‌ترتیب ۸۷.۵۰ و ۱۳۸.۳۳ یوروست.

هزینۀ ورزش و تفریح

شهریۀ باشگاه ورزشی در اینگولشتات برای هر فرد بزرگ‌سال ۲9.۳۸ یورو در ماه و هزینۀ اجارۀ زمین تنیس در آخر هفته به‌ازای هر ساعت ۲۳ یورو تخمین زده می‌شود. علاوه‌براین، هزینۀ تفریحاتی نظیر رفتن به سینما ۱۲ یورو به‌ازای هر بلیت است.

برای کسب اطلاعات در زمینه شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

منابع: