یکی از سؤالاتی که به‌وفور از ما می‌شود، دربارۀ رد شدن ویزای تحصیلی کانادا است؛ درنتیجه در این مطلب، ابتدا مهم‌ترین دلیل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا را برمی‌شماریم و سپس به اقداماتی اشاره می‌کنیم که پس‌ از این اتفاق باید انجام داد.

دلیل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا

بی‌شک سفارت کانادا به‌خوبی می‌داند که علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا بعد از فارغ‌التحصیلی تمایل دارند در این کشور بمانند‌؛ بنابراین، عملاً باور «رد ‌شدن ویزا به‌دلیل پی‌بردن سفارت به تمایل متقاضی برای ماندن در کانادا بعد از فارغ‌التحصیلی» اشتباه است. حال واقعاً دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا چیست؟ برای اطلاع از دلایل متعدد این مسئله، می‌توانید به صفحۀ یادشده مراجعه کنید؛ اما پیش از ورود به این صفحه، بهتر است با مهم‌ترین دلیل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا آشنا شویم. مهم‌ترین موضوع رشتۀ انتخابی است و تأثیر فراوانی بر پذیرفته یا رد شدن ویزا می‌گذارد‌؛ زیرا رشتۀ تحصیلی فرد به‌خوبی نشان‌دهندۀ آیندۀ شغلی اوست. همچنین با اینکه برخی از رشته‌ها مشهور هستند، ممکن است پذیرش از آن‌ها سبب رد شدن ویزا شود؛ زیرا اگر فرد پس از اتمام تحصیلاتش نتواند کار مناسبی پیدا کند، ممکن است به فکر پناهندگی بیفتد و همین امر به‌احتمال فراوان سبب ریجکتی ویزا خواهد شد.

کارهای بعد از رد شدن ویزای تحصیلی کانادا

پس از رد شدن ویزای تحصیلی، دو راه وجود دارد که دوباره به متقاضیان امکان دریافت ویزای تحصیلی را خواهد داد:

راه اول

این راه مخصوص متقاضیانی است که از بدون ایراد‌بودن اپلیکیشن خود مطمئن هستند. این دسته از متقاضیان معتقدند اپلیکیشنشان تمامی ویژگی‌های مدنظر ادارۀ مهاجرت کانادا را داشته است که در این صورت، باید به ریجکتی ویزا اعتراض کنند و درخواست تجدید‌نظر دهند.

راه دوم

این راه مناسب متقاضیانی است که گمان می‌کنند رد‌شدن ویزایشان منطقی بوده است؛ درنتیجه، بهتر است که اپلیکیشن جدیدی سابمیت کنند. بدین‌منظور، از آنان خواسته می‌شود که دوباره از دانشگاه پذیرش بگیرند و از ابتدا کارهای مربوط به سفارت را انجام دهند. نکتۀ مهم این است تمامی مدارکی که به به‌روزشدن نیاز دارند، نظیر نامۀ پذیرش و حساب‌های بانکی و تاریح شروع دورۀ تحصیلی باید به‌روز‌رسانی شوند.