کشور کانادا در شمالی‌ترین نقطه قاره آمریکا قرار دارد. کانادا به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد آب و هوای نسبتاً سرد و زمستان‌های سختی دارد. ساکنان قسمت‌های مرکزی و شمالی کانادا سرمای شدیدی را در زمستان‌ها تجربه می‌کنند ولی در قسمت‌های ساحلی این کشور مثل استان بریتیش کلمبیا، زمستان‌ها معتدل‌تر است. افرادی که به تازگی به کانادا مهاجرت می‌کنند اغلب به آب و هوای این کشور عادت ندارند. به دلیل اینکه اکثر نقاط ایران آب و هوای نسبتاً گرمی دارد، بسیاری از ایرانی‌هایی که به کانادا مهاجرت می‌کنند، اولین تجربه‌شان از زمستان دشوار خواهد. بنابراین اگر قصد تحصیل در کانادا یا مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید، بهتر است با راه‌های مقابله با سرمای کانادا در زمستان بیشتر آشنا شوید.

بسیاری از افرادی که به کانادا مهاجرت می‌کنند، در اولین زمستان دچار مشکل می‌شوند و مدتی طول می‌کشد تا به زمستان‌های کانادا عادت کنند. مهم‌ترین نکته برای مقابله با سرمای کانادا پوشیدن لباس‌های مخصوص و مناسب با آب و هوای این کشور است. بسیاری از مهاجران به درستی نمی‌دانند که چه لباس‌هایی باید بپوشند و یا از کجا این لباس‌ها را با قیمت مناسب تهیه کنند.

مهم‌ترین نکته در لباس پوشیدن در زمستان‌های کانادا این است که باید به صورت لایه لایه لباس پوشید. پوشیدن چند لایه لباس کمک می‌کند تا گرمای بدن محفوظ بماند و از بدن خارج نشود.‌ همچنین در بیرونی‌ترین لایه باید از لباس‌هایی استفاده کرد که در برابر باد محافظ باشند. در زمستان‌ها و روز‌های بسیار سرد حتماً باید از کلاه و درستکش استفاده کرد. نکته مهم این است که در زمانی که باد شدید می‌وزد و دمای هوا بسیار پائین است، حتماً باید تمامی نقاط بدن پوشیده باشد. در غیر این صورت اگر قسمتی از پوست بدن با هوای بسیار سرد در تماس باشد، امکان دارد تا آن نقطه در عرض ۳۰ ثانیه دچار سرما‌زدگی شود.

در زمستان‌ حتماً باید وضعیت آب و هوا را به صورت روزانه چک کنید. با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل یا خبرگزاری‌های محلی، حتماً قبل از بیرون رفتن از خانه وضعیت هوا را چک کنید تا در صورت وجود سرمای شدید غافلگیر نشوید. همچنین در روز‌هایی که باد شدید می‌وزد، هواشناسی‌های محلی اخطار باد سرد اعلام می‌کنند و کسانی که در نقاط سرد کانادا زندگی می‌کنند، باید به این اخطار‌ها توجه زیادی داشته باشند.

در فصل زمستان و روز‌های سرد سال افراد تا می‌توانند از رفتن به محیط باز خودداری می‌کنند و سعی می‌کنند تمامی فعالیت‌های روزانه خود را در محیط سر بسته انجام دهند. اگر مجبور به خروج از محیط‌های مسقف و گرم شدید، حتماً توجه داشته باشید که در مدتی که بیرون هستید، تحرک داشته باشید تا گرمای بدن از بین نرود و همچنین سعی کنید تا لباس‌هایی که به تن کرده‌اید، خیس نشوند.

سرمای شدید کانادا امکان دارد باعث سرما‌زدگی خفیف یا شدید شود. حتماً به علائم سرما‌زدگی توجه داشته باشید و در صورتی که احساس کردید نقطه‌ای از بدنتان دچار سرمازدگی شده است، اصلاً به آن نقطه دست نزنید و سعی کنید آن نقطه از بدنتان را گرم کنید. در صورت سرما‌زدگی شدید نیز باید به سرعت به مراکز درمانی مراجعه کنید.

اغلب ساکنان کانادا بر این عقیده هستند که اگر در زمستان‌ها لباس مناسب بپوشید و نکات ایمنی را رعایت کنید، به هیچ عنوان دچار مشکل نخواهید شد و با آمادگی کامل می‌توانید از زمستان‌های زیبای کانادا لذت ببرید.

منبع: