دانشگاه هنر فلورانس یکی از دانشگاه های ایتالیا است که 7 ساختمان مجزا در مرکز شهر فلورانس دارد. این دانشگاه دارای تجهیزات حرفه‌ای و به روز برای هرکدام از رشته‌ها است که نه تنها جنبه آموزشی دارند، بلکه به افزایش خلاقیت و انگیزه دانشجویان کمک می‌کنند. دانشجویان این دانشگاه علاوه بر تحصیل در خود دانشگاه، با گشت و گذار در خیابان‌های این شهر از آثاری نظیر شاهکارهای داوینچی الهام می‌گیرند. این دانشگاه رشته‌هایی مانند هنرهای لیبرال (آزاد)، هنرهای زیبا، تصویرپردازی و هنرهای تجسمی، طراحی داخلی و معماری، تاریخ هنر، رقص، زبان و فرهنگ ایتالیایی، ادبیات، طراحی وب و... را برگزار می‌کند که در ادامه به توضیحاتی در مورد بعضی از این رشته‌های پرمخاطب خواهیم پرداخت.

تصویرپردازی و هنرهای تجسمی: این رشته شامل شاخه‌هایی نظیر عکاسی دیجیتال، فیلم‌سازی و طراحی داخلی است.  هدف از آموزش این رشته، آشنا کردن دانشجویان با اهمیت و کاربرد هنرهای تجسمی در جهان اطراف است.

طراحی داخلی و معماری: این دو رشته مفاهیم مربوط به معماری را از دید فرهنگ و جامعه مورد بررسی قرار می‌دهند.

روزنامه‌نگاری و ارتباطات: آنچه در دپارتمان مربوط به این رشته آموزش داده می‌شود، آشنایی با عمق فرهنگ ایتالیایی از طریق یادگیری علم ارتباطات و روزنامه‌نگاری است.

هزینه زندگی در فلورانس

دانشگاه هنر فلورانس ایتالیا هزینه زندگی در فلورانس

به‌طور کلی هزینه تحصیل در ایتالیا نسبت به اکثر کشورهای مشهور اروپایی پایین‌تر است. هزینه زندگی نیز در ایتالیا و به‌طور خاص شهر فلورانس نسبتاً پایین است. متوسط هزینه زندگی دانشجویی در فلورانس، 550 تا 650 یورو تخمین زده می‌شود. دانشجویان برای زندگی می‌توانند از گزینه‌هایی مانند خوابگاه، زندگی در آپارتمان اشتراکی (همراه دانشجویان دیگر) و یا زندگی با خانواده‌های میزبان ایتالیایی (که تمایل به زندگی همراه با دانشجویان دارند) استفاده کنند. لازم به ذکر است که دانشجویانی که توانایی مالی خوبی دارند، می‌توانند با اجاره آپارتمان مستقل، زندگی راحت‌تری داشته باشند.

شرایط آپارتمان محل آپارتمان متوسط اجاره ماهیانه (یورو)
یک خوابه مرکز شهر ۷۸۷
یک خوابه خارج از محدوده مرکزی شهر ۶۰۲
سه خوابه مرکز شهر ۱۴۶۵
سه خوابه خارج از محدوده مرکزی شهر ۱۰۵۷

شرایط پذیرش دانشگاه هنر فلورانس در مقطع کارشناسی

  • دارا بودن نمره 6/5 آیلتس و یا 71 تافل (متقاضیان دارای نمره 6 آیلتس و یا 71-61 تافل با گذراندن آزمون حداقل مهارت‌های آکادمیک و مهارت‌های نوشتاری، مشمول شرایط خواهند شد)
  • ارسال الکترونیکی یک توصیه نامه تحصیلی (Recommendation Letter) به دانشگاه. توصیه‌نامه باید مستقیماً از طرف فردی که آن را نوشته، ارسال گردد. توصیه‌نامه ارسال شده توسط خود دانشجویان مورد قبول نیست.
  • ارسال نامه‌ای شخصی (Personal Statement) درمورد توانایی‌های بالقوه و بالفعل خود به دانشگاه. اطلاعاتی از این دسته به دانشگاه کمک می‌کند تا علاوه بر آگاهی از نمره‌ها، مدارک موردنیاز و تجربه‌های کاری، درباره توانایی‌های شخصی فرد مطلع شوند.
  • ارسال رزومه تحصیلی (CV)

لازم به ذکر است که نمایندگانی از دانشگاه فلورانس با متقاضیان واجد شرایط مصاحبه‌ای با هدف انتخاب افراد با انگیزه خواهند داشت.