دانشگاه دئوستو اسپانیا (University of Duesto) دانشگاهی کاتولیک است که دو پردیس در شهرهای بیلبائو و سن سباستین و یک مدرسۀ کسب‌وکار در مادرید دارد. این دانشگاه سال ۱۸۸۶ تأسیس شد و قدیمی‌ترین دانشگاه خصوصی اسپانیا محسوب می‌شود. براساس رتبه‌بندی وبگاه Times Higher Education در سال ۲۰۲۱، دانشگاه دئوستو ردۀ ششصدویکم تا هشتصدم دانشگاه‌های معتبر دنیا را ازآنِ خود کرده است. رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری اغلب به زبان اسپانیایی تدریس می‌شوند. اگر به تحصیل در اسپانیا علاقه‌مندید، تحصیل در دانشگاه دئوستو گزینۀ مناسبی برایتان می‌تواند باشد.

پردیس‌های دانشگاه دئوستو

همان‌طورکه گفتیم، دانشگاه دئوستو اسپانیا دو پردیس در شهرهای بیلبائو و سن‌سباستین در منطقۀ خودمختار باسک و یک مدرسۀ کسب‌وکار در شهر مادرید اسپانیا دارد.

پردیس بیلبائو

سال ۲۰۰۲، پردیس بیلبائو به‌عنوان جاذبه‌ای تاریخی شناخته شد. این پردیس چند ساختمان با معماری ارزشمند دارد که برجسته‌ترین آن‌ها ساختمان اصلی (Edificio Central) است. از ویژگی‌های خاص این ساختمان به راه‌پلۀ مرکزی، کتابخانه (Salón de Grados)، کلیسای گوتیک (Gothic Chapel) و سالن اصلی می‌توان اشاره کرد. ساختمان تجاری این پردیس به‌‌ نمای نئوکلاسیکش مشهور است. همچنین، از دیگر ساختمان‌های ویژۀ این پردیس ساختمان مدرن‌تر ESIDE است.

پردیس سن سباستین

پردیس سن سباستین دانشگاه دئوستو به‌‌دلیل طراحی آوانگارد و معماری منحصربه‌فردش شهرت دارد. سال ۱۹۹۸، ساختمانی پنج‌طبقه برای برگزاری کلاس‌ها و دفترهای کاری جدید ساخته و آخرین تغییرات برای به‌پایان‌رساندن پروژۀ ساخت این پردیس اِعمال شد. سال ۲۰۰۵ نیز، ساختمان تکنولوژی متئو ریچی و کتابخانۀ جدید و مقر دفترهای کاری مؤسسۀ Basque Institute for Competitiveness-Orkestra ظاهر این پردیس را امروزی‌تر کرد.

دانشکده‌های دانشگاه دئوستو اسپانیا

دانشکده‌های دانشگاه دئوستو اسپانیا


دانشگاه دئوستو شش دانشکده در زمینه‌های مختلف دارد و امروزه، بیش از دَه‌هزار نفر دانشجو در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف در آن تحصیل می‌کنند. دانشکده‌های این دانشگاه عبارت‌اند از:

  • دانشکدۀ اقتصاد و مدیریت بازرگانی
  • دانشکدۀ علوم انسانی و اجتماعی
  • دانشکدۀ حقوق
  • دانشکدۀ آموزش و روان‌شناسی
  • دانشکدۀ مهندسی
  • دانشکدۀ الهیات

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه دئوستو

درمجموع، هزینۀ تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا اغلب کمتر از کشورهای دیگر اروپا ارزیابی می‌شود. هزینه‌های تحصیل در دوره‌های مقاطع مختلف دانشگاه دئوستو اسپانیا بسته به رشته تحصیلی و پردیس محل تحصیل متفاوت است؛ ولی به‌طورکلی، شهریۀ سالانۀ این دانشگاه حدود ۸هزار یورو تخمین زده می‌شود. برای اطلاع از جزئیات شهریۀ دورۀ مدنظر، به صفحۀ مربوط به آن در وبگاه دانشگاه باید مراجعه کنید.

بورسیه‌ها

دانشگاه دئوستو به دانشجویان تعدادی اسکالرشیپ و کمک‌هزینه و بورسیه اعطا می‌کند و از اعضای اجراکنندۀ برنامۀ اراسموس است. شرایط ثبت‌نام و استفاده از بورسیه‌های مختلف در بخش بورسیه‌ها در وبگاه دانشگاه دئوستو شرح داده شده است.

مدارک لازم برای پذیرش

مدارک لازم برای پذیرش در دوره‌های مقاطع مختلف دانشگاه‌های اسپانیا متغیر است و به دوره و مقطع مدنظر و شرایط دوره‌های تحصیلی قبلی دانشجویان بستگی دارد. به‌طورکلی، می‌توان گفت برای تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا به مدارک آموزشی مقاطع تحصیلی قبلی، فرم درخواست پذیرش آنلاین، مدرک اثبات پرداخت شهریه، بیمۀ درمانی، پروپوزال پژوهشی (برای دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری)، فرم تأیید استاد راهنما (برای دانشجویان دکتری)، مدرک زبان و ویزای دانشجویی نیاز خواهید داشت. برای اطلاع از مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه دئوستو، به صفحۀ دورۀ مدنظر در وبگاه این دانشگاه سر بزنید.

مدرک زبان

دوره‌های دانشگاه دئوستو به زبان‌های اسپانیایی و باسک و انگلیسی برگزار می‌شوند. برای تحصیل در هر رشته به زبان رشته باید مسلط باشید و مدرک اثبات سطح تسلط را به دانشگاه ارائه کنید. میزان تسلط لازم برای هر دوره متفاوت است و جزئیات مدارک لازم را در وبگاه دانشگاه می‌توانید مشاهده کنید. گفتنی است این دانشگاه دوره‌های زبان اسپانیایی و باسک را نیز به دانشجویان خارجی ارائه می‌کند.



منابع: