شهر سان سباستین یکی از شهرهای ساحلی اسپانیا است که در ناحیه خودمختار باسک واقع شده است. این شهر همچنین به دلیل داشتن سواحل زیاد و رستوران‌های درجه یک دارای شهرت فراوانی است. افرادی که تصمیم گرفته‌اند سان سباستین را به عنوان مقصد تفریحی یا تحصیل در اسپانیا انتخاب کنند، باید با اطلاعات بیشتری درباره این شهر نظیر مساحت و جمعیت شهر سان سباستین، کیفیت زندگی در شهر سان سباستین، آب و هوای شهر سان سباستین و هزینه زندگی در شهر سان سباستین آشنا شوند که ما در ادامه به همه این موضوعات خواهیم پرداخت.

مساحت و جمعیت شهر سان سباستین

این شهر دارای مساحتی برابر ۶۰/۸۹ کیلومتر مربع است. این شهر همچنین جمعیتی حدود ۱۸۵۰۰۰ نفر را در خود گنجانده است.

کیفیت زندگی در شهر سان سباستین

به طور کلی کیفیت زندگی در این شهر بسیار بالا است و به همین جهت، افراد بسیاری آن را برای زندگی و تفریح انتخاب می‌کنند. همچنین شاخص قدرت خرید مردم در شهر سان سباستین، متوسط، شاخص امنیت، بسیار بالا، شاخص مراقبت‌های درمانی، بسیار بالا و شاخص آلودگی هوا بسیار پایین است.

آب و هوای شهر سان سباستین

آشنایی با شرایط آب و هوا نیز یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که افراد، پیش از رفتن به شهری مانند سان سباستین باید به آن توجه کنن. این شهر به طور کلی دارای تابستان‌های معتدل و زمستان‌های طولانی و سرد به همراه باد و باران است. دمای هوا نیز در این شهر از ۶ درجه سانتی‌گراد تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و دمای کمتر از ۱ درجه سانتی‌گراد یا بیشتر از ۲۹ درجه سانتی‌گراد در شهر سان سباستین بسیار نادر است.

فصل گرم سال نیز در این شهر از ۲۰ ماه ژوئن آغاز شده و تا ۲۳ ماه سپتامبر با متوسط دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه دارد. گرم‌ترین روز سال هم در شهر سان سباستین در ماه آگوست با حداقل دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد است.

همچنین فصل سرد سال در این شهر از ۲۱ ماه نوامبر تا ۱۴ ماه مارس است. متوسط دمای هوا نیز در این مدت ۱۵ درجه سانتی‌گراد در روز است. سردترین روز سال هم در شهر سان سباستین هفتم ماه فوریه با حداقل دمای ۶ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد است.

براساس آنچه گردشگران گزارش کرده‌اند، بهترین زمان سال برای بازدید از شهر سان سباستین از اواخر ماه ژوئن تا اواسط ماه سپتامبر است. دمای هوا نیز در این مدت بین ۱۸ درجه سانتی‌گراد و ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

هزینه زندگی در شهر سان سباستین

هزینه‌های مربوط زندگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است زیرا سبک زندگی افراد مختلف با یکدیگر تمایز دارد اما به طور کلی هزینه متوسط زندگی در شهر سان سباستین برای یک نفر حدود ۷۲۴ یورو در ماه است. در ادامه به برخی هزینه‌های مهم در شهر سان سباستین نظیر مواد غذایی و رستوران، هزینه حمل و نقل، هزینه مسکن، هزینه قبوض و اینترنت و سایر هزینه‌ها می‌پردازیم.

هزینه مواد غذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و مواد غذایی از جمله هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. برای مثال هزینه غذا در رستورانی ارزان برابر ۱۲ یورو و در رستورانی با قیمت متوسط برابر ۵۰ یورو برای ۲ نفر است. هزینه مواد غذایی پر مصرفی نظیر شیر (۱ لیتر)، نان سفید (۱ عدد)، برنج سفید (۱ کیلوگرم)، تخم‌مرغ (۱۲ عدد) و پنیر محلی (۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۰/۸۸ یورو، ۲ یورو، ۱/۳۱ یورو، ۲/۵۰ یورو و ۱۶ یورو است. هزینه موادغذایی دیگری نظیر فیله مرغ و گوشت گاو به ترتیب برابر ۸/۶۳ و ۱۳/۴۵ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. هزینه میو‌ه‌های مانند سیب، موز و پرتقال به ترتیب برابر ۲/۱۶ یورو، ۲/۲۰ یورو و ۱/۴۶ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز نیز به ترتیب حدود ۲/۲۶ یورو، ۰/۹۸ یورو و ۱/۲۸ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم قیمت دارند.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل در شهر سان سباستین نیز یکی دیگر از هزینه‌های حیاتی است و بسته به نوع حمل و نقل افراد، متفاوت است. برای مثال هزینه بلیط یک‌طرفه (حمل و نقل داخلی) و بلیط یک‌ماهه به ترتیب برابر ۱/۷۰ یورو و ۴۴/۲۴ یورو است. افرادی نیز که از تاکسی برای حمل و نقل استفاده می‌کنند، باید بدانند که کرایه تاکسی حدود ۱ یورو به ازای هر ۱ کیلومتر و ورودیه تاکسی حدود ۶ یورو است. هزینه بنزین نیز برای آنهایی که از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند، بسیار مهم است. هزینه بنزین در شهر سان سباستین برابر ۱/۳۲ یورو به ازای هر ۱ لیتر است.

هزینه مسکن

در میان هزینه‌های مربوط به زندگی هزینه مسکن را می‌توان به عنوان مهم‌ترین هزینه در نظر گرفت. این هزینه بسته به محل زندگی و سایز مسکن، متغیر است. برای مثال اجاره‌بها برای یک آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر سان سباستین حدود ۹۱۲ یورو در ماه و برای آپارتمانی مشابه، خارج از مرکز شهر حدود ۶۸۰ یورو در ماه است. همچنین اجاره ماهیانه برای یک آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر برابر ۱۳۸۰ یورو و برای همین آپارتمان خارج از مرکز شهر برابر ۹۴۴ یورو است. افرادی نیز که تمایل به خرید مسکن در شهر سان سباستین را دارند، باید بدانند که هزینه خرید یک آپارتمان در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب برابر ۵۸۰۰ یورو و ۳۶۷۵ یورو به ازای هر ۱ متر مربع است.

هزینه قبوض و اینترنت

هزینه قبوض نیز بسیار مهم بوده و بسته به سبک زندگی فرد و همچنین سایز آپارتمان، متفاوت است. برای مثال هزینه قبوض مربوط به آب، برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان ۸۵ متری حدود ۱۱۰ یورو در ماه است. هزینه اینترنت نیز (۶۰ Mbps یا بیشتر با دیتای نامحدود) حدود ۴۲ یورو است.

سایر هزینه ها

هزینه‌های مربوط به زندگی علاوه بر هزینه‌های فوق شامل هزینه‌های دیگری نیز است. هزینه‌هایی مانند هزینه لباس و هزینه‌های مربوط به ورزش و تفریح برای برخی از افراد بسیار مهم هستند. در ادامه نگاهی به برخی از این هزینه‌های می‌اندازیم.

هزینه لباس

هزینه‌های مربوط به لباس بسته به نوع لباس و فروشگاهی که فرد از آن خرید می‌کند، متفاوت است. برای مثال هزینه یک شلوار جین (با برند Levis 501 یا برندی مشابه) حدود ۸۴ یورو و یک لباس تابستانی از یک فروشگاه زنجیره‌ای (با برند Zara، H&M و …) حدود ۴۴ یورو است. هزینه یک جفت کتانی ورزشی با قیمت متوسط نیز حدود ۷۷ یورو و یک جفت کفش رسمی چرمی مردانه نیز برابر ۱۳۰ یورو است.

هزینه ورزش و تفریح

هزینه‌های مربوط به ورزش یا تفریح بسته به نوع ورزش و تفریح مورد نظر از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای مثال شهریه باشگاه ورزشی برای یک نفر بزرگسال حدود ۳۸ یورو در ماه و هزینه اجاره زمین تنیس به ازای ۱ ساعت در آخر هفته حدود ۲۶ یورو است. هزینه تفریحاتی نظیر رفتن به سینما حدود ۸ یورو (به ازای ۱ بلیط) است.

منابع:

https://www.numbeo.com/quality-of-life/in/San-Sebastian

https://weatherspark.com/y/40923/Average-Weather-in-Donostia-San-Sebasti%C3%A1n-Spain-Year-Round

https://www.numbeo.com/cost-of-living/in/San-Sebastian